tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW F800GS Adventure - głodny przygód
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

BMW F800GS Adventure - głodny przygód

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2013.05.13, 14:10 10 Drukuj

To była tylko kwestia czasu. BMW R1200GS Adventure osiągnęło zaskakujący sukces rynkowy i wyznaczyło pewne standardy w klasie dużych turystycznych enduro. Pomogli panowie McGregor i Boorman, ale sukces Beemek nie opierał się tylko na telewizyjnej medialności, bo były to cholernie dobre motocykle. Z kolei F800GS zyskało naszą sympatię, ponieważ było wygodne, miało jedne z najlepszych zawieszeń w historii i nie dało się zajechać obojętnie, co byś mu robił. Właśnie tak wygląda receptura na dobry sprzęt. BMW, ponieważ pracują tam bardzo mądrzy ludzie, postanowiło połączyć fakty i dodać słowo „Adventure” do F800GS. Na twarzach wszystkich, którzy uwielbiają ruszyć w bardzo „długą” powinien teraz klarować się szczery, szeroki uśmiech.

NAS Analytics TAG

Walory estetyczne

„Stara, dobra Beema” chciałoby się napisać. I w zasadzie miałoby się rację. BMW nie zdecydowało się na drastyczną zmianę wzornictwa z dwóch powodów. Nikt nie kupuje tych motocykli dla wyglądu, a i tak cechują się już one dość ekscentrycznym designem. To raczej przypadek „love or hate” i chyba nie ma sensu za bardzo rozwodzić się nad designem F800GS Adventure, także dlatego, że w zasadzie nie różni się od od wersji podstawowej. Jasne, jest kilka drobiazgów, widoczna jest zmiana przy zbiorniku paliwa (który teraz ma znacznie większą pojemność, ale o tym za chwilę). Oprócz tego, to nadal ten sam motocykl. Warto dodać, ze Adventure będzie seryjnie sprzedawany z osłoną silnika, gmolami i handguardami, które wcześniej można było zakupić z listy akcesoriów. BMW w materiałach prasowych pisze, że udało się uzyskać zrównoważony wygląd mimo zastosowania wielkiego zbiornika paliwa. Sami oceńcie czy to, co mają na myśli się sprawdza.

Dromader

Zdecydowanie największą zmianą, która na pewno ucieszy wszelkich długodystansowych podróżników, jest znaczne powiększenie pojemności zbiornika paliwa. Zamiast 16 litrów mamy teraz 24 litry. W naszym redakcyjnym garażu F800GS gościł wielokrotnie i za każdym razem zaskakiwało nas, jak niewielkie spalanie można osiągnąć. Nie jest absolutnie żadnym problemem zejść na trasie w okolice 3,5 – 4 litrów, a jeśli ktoś ma czas i się uprze, może zawalczyć o jeszcze mniejsze wartości. Przy zbiorniku o pojemności 16 litrów zasięg nie sprawiał problemów, wynosząc ponad 400 km. Teraz można atakować okolice 600 km zasięgu, co jest już naprawdę poważnym wynikiem. Docenią to wszyscy, którzy lubią zapuszczać się tam, gdzie nie ma restauracji Magdy Gessler i bankomatów.

Sprawdzone rozwiązania

Prawda jest taka, że dwucylindrowy silnik BMW nie wymagał poprawek, bo jest dostatecznie dobry. Między innymi właśnie dlatego bawarski koncern stosuje tą jednostkę w kilku sprzętach, które cały czas są lubiane i kupowane. Do rzeczy jednak. To nadal bardzo dynamiczna jednostka, która na papierze nie zwala nikogo z nóg (85 KM, 83 Nm), ale w praktyce jest to bardzo rozrywkowy motor, który lubi, a nawet powinien być brutalnie kręcony, bo wtedy czuje się najlepiej. Na pewno prędzej czy później ten silnik będzie zmodernizowany i wzmocniony, ale musimy na to poczekać, bo obecnie na danie główne dostaliśmy nowego R1200GS, a wersję Adventure osiemsetki potraktujmy jako „Spokojnie, pamiętamy o tobie”. Pisząc o F800GS nie sposób nie wspomnieć o zawieszeniu. To z całą pewnością jedna z najlepszych konstrukcji jakie obecnie można znaleźć w motocyklu. Naprawdę istnieje niewiele przeszkód na drodze, z którymi motocykl by sobie nie poradził, sunąc po nierównościach jak luksusowy jacht po niezmąconej tafli oceanu. W F800GS Adventure będzie można zamontować elektroniczne regulowane zawieszenie, podobnie jak w tegorocznym zwykłym modelu, co daje ogromne możliwości dostosowania motocykla do warunków na drodze. Do tego będzie można też zamówić ESA II z trybem Enduro, który jak nie trudno się domyślić stworzony został z myślą o jeździe poza utwardzonymi trasami. Skoro mowa już o rzeczach akcesoryjnych, to można będzie zamówić także kontrolę trakcji, znaną z innych modeli BMW pod nazwą ASC.

Z czym BMW F800GS Adventure musi konkurować?

Tutaj w zasadzie nic się nie zmienia. Poza tym, że teraz, dzięki wielkiemu zbiornikowi paliwa (w tej chwili największemu w klasie) Beema robi się jeszcze bardziej konkurencyjna. Na pierwszej linii oporu mamy Triumpha Tigera 800XC. Jest mniej wygodny, mniej komfortowy na kiepskich drogach, ale ma wspaniały silnik. Suzuki V-Strom 650 także stanowi dla BMW zagrożenie, bo zminimalizowano w nim wady i wyposażono w kuloodporny silnik, który jest bardzo dynamiczny i zużywa niewiele paliwa. Do tego dochodzi Yamaha XT660Z Tenere, która mocno odstaje mocą i dynamiką, ale także ma potężny zbiornik paliwa i świetne właściwości offroadowe. Na pytanie czy F800 Adventure odniesie sukces nie można odpowiedzieć jednoznacznie. Warto jednak przypomnieć sobie, co się stało kiedy na rynek wszedł R1200GS Adventure. Stał się po prostu opcją dla bardziej wymagających podróżników, którzy większość swojego czasu na motocyklu spędzają w trasie i potrzebują konkretnych rozwiązań czyniących ją bardziej komfortową.

Różnice między F800GS a F800GS Adventure

  F800GS F800GS Adventure
Zbiornik paliwa 16 l 24 l
Wysokość siedzenia 880mm 890mm
Wysokość obniżonego siedzenia 850mm 860mm
Masa z płynami 214 kg 229 kg
Wymiary (dł/sz/wys) 2300/920/1345mm 2305/925/1450mm
Konkurenci:
Triumph lesna droga
Suzuki detale bok
enduro f800gs bmw test a mg 0043
Yamaha Tenere 660 mazury

Zobaczcie też jak F800GS sprawdził się w Alpach, oraz jak wypadł w porównaniu z poczciwą, nieśmiertelną Yamahą XTZ750 Super Tenere.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
offroad w akcjijazda szosa
NAS Analytics TAG
dynamiczna jazdadetale dynamika
bezdrozaciemne chmury
jazda detalejazda dynamika
blekitne niebojazda szosa 2
lewy przodna zakrecie
od goryod przodu
offroad F800GSw akcji
wieczorem w trasieGS zarys
w czasie jazdyw dolinie
w dziczyzakrety jazda
egzotykakaktusy
kibice podrozyzwiedzanie
pejzazzaparkowany
przy namiocienocleg
zestaw kufrow 2zestaw kufrow
statyka 1kokpit
wielki zbiornikod tylu
silnik gmolekomin akrapovic
  
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę