BMW F 900 XR 2020. Opis, dane techniczne, zdjêcia, film
BMW F 900 XR to produkcyjna wersja szeroko przez was komentowanego konceptu 9cento, a zarazem mniejszy brat obecnego już od dawna na rynku modelu S 1000 XR.
F 900 XR napędzany jest dwucylindrowym silnikiem o pojemności 895 cm3, bazującym na jednostce napędowej znanej z modelu F 850. Do 86 mm zwiększono średnicę cylindrów, pozostawiając ten sam skok tłoka - 77 mm. Moc wynosi teraz 105 KM przy 8750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 92 Nm przy 6500 obr./min.
Nowy silnik ma dwa wałki wyrównoważające, dzięki czemu generuje minimalne wibracje. Konstrukcja dostosowana jest do rygorystycznych norm Euro5.
Do dyspozycji kierowcy są różne tryby jazdy oraz kontrola trakcji. W opcjach znalazły się między innymi quickshifter i system sterowania hamowaniem silnika. W bogatszych wersjach znalazły się także dodatkowe tryby jazdy, w tym te z możliwością dostosowania ustawień przepustnicy, działającego w zakrętach ABS, hamowania silnikiem czy kontroli trakcji do własnych upodobań. 6,5-calowy ekran TFT obsługuje Bluetooth, z jego poziomu można zarządzać elektroniką motocykla, kierowca może go także połączyć ze smartfonem.
Pozycja kierowcy jest bardzo zbliżona do tej, jaką oferuje F 850 GS. Jednak F 900 XR przeznaczony jest do użytkowania tylko na drogach, o czym świadczą 17-calowe koła. Wysokość kanapy to 815 mm, oczywiście można tę wartość dostosować akcesoryjnymi siedziskami. W opcji jest elektroniczne półaktywne zawieszenie tylne. Skok zawieszenia wynosi 142 mm z przodu i 172 mm z tyłu.
Pojemność zbiornika paliwa nie zachwyca - to zaledwie 15,5 litra. Masa F 900 XR z płynami to 219 kg. Cena motocykla wyniesie około 50 tys. zł.
Dane techniczne
silnik: | rzędowy 2-cylindrowy |
pojemność skokowa: | 895 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 86 mm x 77 mm |
moc: | 105KM przy 8750 obr /min |
moment obrotowy: | 92 Nm przy 6500 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | nożna, 6-biegowa |
sprzęgło: | mokre wielotarczowe hydrauliczne z antyhoppingiem |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy USD |
zawieszenie tylne: | monoshock |
systemy dodatkowe: | cornering ABS, półaktywne zawieszenie, kontrola trakcji |
masa: | 215 kg z płynami |
wysokość siedzenia: | 815 mm |
zbiornik paliwa: | 15,5 l |
Więcej informacji o motocyklach BMW znajdziesz na stronie https://www.bmw-motorrad.pl/pl/
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeZajebisty, gdybym nie mial juz Tracera to bym sie w to wbil
OdpowiedzSkopiowali Tracera 900! Miszcze. 😃
Odpowiedz