Aprilia Tuono 660 - opis i dane techniczne
Wraz z premierą supersporta RS 660 Aprilia przedstawiła w Mediolanie koncepcyjną wersję opartego na nim streetfightera Tuono 660. Po zebraniu uwag dziennikarzy i potencjalnych klientów, spodziewamy się jego debiutu za rok.
Tegorocznym debiutem rynkowym jest sportowa, obudowana owiewkami Aprilia RS 660. Dla każdego fana włoskiej marki od początku było jednak jasne, że to nie koniec i wzorem starszego duetu RSV4/Tuono 1100 zobaczymy niedługo lekkiego streetfightera Tuono 660. Producent nie kazał na siebie czekać i rzeczywiście, tuż obok nowego supersporta zobaczyliśmy jego nagiego kuzyna, choć póki co w wersji wyłącznie koncepcyjnej.
Tuono 660 będzie oparte na tej samej, nowej aluminiowej ramie, której elementem konstrukcyjnym i jednocześnie punktem łożyskowania wahacza jest dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 660 cm3. Jednostka ta jest ewolucyjną wersją silnika V4 z RSV4, który zaadaptowano z tylko dwoma przednimi cylindrami. W RS 660 jego moc wynosi 100 KM, w Tuono 660 będzie o 5 KM niższa, za to z korzystniej przebiegającą krzywą momentu obrotowego. Jest to częsta praktyka przy opracowywaniu ulicznych nakedów na bazie maszyn sportowych. Aprilia zapowiada również, że dostępna będzie wersja na A2, o mocy obniżonej do 46 KM.
Sportowa rama i 95 KM zapowiadają, że Tuono 660 zdecydowanie nie będzie maruderem ani na ulicy, ani na górskich winklach. Oprócz regulowanego zawieszenia i mocnych hamulców Brembo w modelu tym montowany będzie pełen zestaw fabrycznej elektroniki APRC, oparty na 6-osiowej jednostce IMU. Znajdziemy w nim m.in. kontrolę trakcji, kontrolę wheelie, mapy zapłonu, ABS działający w zakrętach i wspomaganie hamowania silnikiem..
Aprilia Tuono 660 spodziewana jest jako model produkcyjny w sezonie 2021. Więcej o motocyklach tej marki znajdziecie na stronie http://aprilia-poland.pl
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze