Aprilia RSV4 Factory 2019. Piêkna i potê¿na nowo¶æ rodem z toru
Aprilia RSV4 Factory zachwyca wyposażeniem i osiągami. Już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie motocykla marzeń, który może zdobyć wszystko i zjeść konkurentów na śniadanie. Przyglądamy się parametrom.
Nowa Aprilia RSV4 to drogowa wersja motocykla wystawionego w wyścigach Superbike. od tej torowej różni się wieloma detalami, ale także pojemnością silnika. Normy WSBK nie zezwalają bowiem na pojemność większą niż 1000 cm3 dla czterocylindrowych silników. Stąd producenci coraz częściej przygotowują specjalną wersję torową - z mniejszą pojemnością, ale wyższą mocą.
Nowa Aprilia RSV4 Factory wyposażona została zatem w "drogową" jednostkę napędową V4 o pojemności 1078 cm3 i mocy 217 KM osiąganej przy 13200 obr/min. Wyposażenie tego modelu to naprawdę górna półka - z przodu pracuje w pełni regulowane zawieszenie Ohlins NIX, z tyłu monoshock Ohlins TTX. Za zatrzymanie tego potwora odpowiadają zaciski Brembo Stylema.
Tradycyjnie dla Aprilii możemy liczyć na niezwykle bogaty pakiet elektroniki wspomagającej najróżniejsze procesy. Jest zatem APRC opracowany wspólnie z teamem WSBK Aprilii, w którym znalazły się 3-stopniowa kontrola wheelie, 8-stopniowa kontrola trakcji, działający w dół i w górę quickshifter, tempomat, działający w zakrętach ABS, wyposażony w system RLM zapobiegający unoszeniu tylnego koła podczas hamowania.
Tradycyjne zegary zastąpiono kolorowym wyświetlaczem, który można sparować ze smartfonem, by sterować funkcjami motocykla za pomocą specjalnej aplikacji.
W stanie gotowym do jazdy Aprilia RSV4 Factory waży 199 kg. Producent przewidział liczne możliwości regulacji ustawień, nawet takich, których próżno szukać w konkurencyjnych motocyklach. Kierowca może zatem zmienić punkt mocowania wahacza czy dokonać korekty pozycji silnika w ramie. W opcji dostępne są także znane z wyścigów MotoGP skrzydełka poprawiające stabilność motocykla podczas hamowania z wysokich prędkości.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze