Aprilia RSV4 na sezon 2019 - seria gruntownych zmian
Popularny włoski superbike Aprilia RSV4 przechodzi właśnie kolejna kurację odmładzającą. Wersja na rok 2019 będzie miała tyle poprawek, że niektórzy mówią o całkiem nowym modelu.
Aprilia RSV4, która obchodzi w tym roku dziesięciolecie istnienia, okazała się ogromnym sukcesem i w oczach wielu specjalistów jest w tej chwili najlepszym motocyklem w swojej klasie. Opinię tę zawdzięcza głównie doskonałemu litrowemu silnikowi w układzie V4, generującemu ponad 200 KM mocy. Dodatkowo superbike Aprilii od samego początku był liderem w dziedzinie nowoczesnej elektroniki . Oprócz systemu ride-by-wire, zastosowano tu układ czujników położenia IMU, współpracujący z kontrolą trakcji. Regularnie wprowadzane ulepszenia pozwoliły RSV4 pozostać na szczycie przez całą dekadę.
Sezon 2019 również przyniesie zmiany, przy czym będą one głębsze niż do tej pory. Przede wszystkim, pojawią się dwie wersje silnika, podobnie jak u Ducati w modelu V4. Litrowa będzie posiadała homologację wyścigową i będzie montowana w torowej bestii RSV4 RF. Druga jednostka, wzorem tej z modelu Tuono V4, będzie rozwiercona do 1100 cm3 i przeznaczona dla zwykłych śmiertelników. W obu przypadkach przewidywany jest wzrost mocy - włoski superbike będzie teraz dysponował potencjałem na poziomie 215-220 KM.
Wraz z mocniejszym silnikiem spodziewane są zmiany w strukturze nośnej oraz nadwoziu motocykla. Aluminiowa rama zachowa swój kształt, będzie jednak sztywniejsza. Pojawią się bardziej dopracowane owiewki. Spodziewany jest również spadek masy pojazdu o około 4,5 kg.
Nowa wersja Aprilii RSV4 spodziewana jest na rynku w połowie 2019 roku. Będzie śmiało patrzyła w przyszłość - nowy motocykl będzie spełniał wymogi nadchodzącej normy Euro 5.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze