tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2015 BMW S1000XR - Achtung, Adventure!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

2015 BMW S1000XR - Achtung, Adventure!

Autor: £ukasz "Boczo" Tomanek 2014.11.04, 10:20 1 Drukuj

Przywitajmy kolejnego potomka BMW S1000RR.

No i stało się. BMW zapowiadało, że zbudują motocykl w segmencie sport-adventure (nawet jeśli oficjalnie nie ma takiego segmentu) na bazie silnika z S1000RR i jak obiecali tak uczynili. Powitajcie S1000XR. Ludzie z Ducati, którzy odpowiedzialni są za Multistradę (nawet nową, bardziej wypasioną) pewnie będą teraz spali nieco gorzej. Ale zacznijmy od designu. Czy jest szokujący? Już nie, BMW przyzwyczaiło nas do asymetrii, a wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie nieco nakierowały nasze stylistyczne oczekiwania. Zresztą, S1000XR nie jest najbardziej szokującym stylistycznie motocyklem tych targów. Prawdę mówiąc, w XR jest coś, co może się podobać.

NAS Analytics TAG

Jeśli zaś chodzi o rozwiązania techniczne, to jest to pakiet bardzo podobny do nakeda S1000R. Silnik i tutaj generuje 160 KM zdrowych, niemieckich koni i ok. 115 Nm momentu obrotowego. Oczywiście na pokładzie znalazły się także wszelkie elektroniczne bajery BMW. W standardzie kierowca ma do dyspozycji dwa tryby pracy silnika - Rain oraz Road. Jeśli zażyczy sobie dwóch dodatkowych trybów: Extra Dynamic oraz Dynamic Pro, musi dopłacić. W standardzie jesnak jest kontrola trakcji ASC. Co ciekawe, w standardowych trybach pracy mamy także system anti-wheelie, który jak nazwa wskazuje, będzie zapobiegał oderwaniu przedniego koła od asfaltu przy ostrym przyspieszaniu (zakładając, że kierowca tego akurat nie chce). Z kolei w Dynamic Pro kierowca będzie miał także do dyspozycji sportową kontrolę trakcji, która stale monitoruje nachylenie w jakim porusza się motocykl i interweniuje w odpowiednim momencie. BMW zapowiada, że w XR silnik został na potrzeby motocykla i jego charakterystyki nieco złagodzony, co ma poprawić komfort podróżowania. Do tej pory sportowa Multistrada była nieco odosobniona w w klasie ADV, ale robi się tłoczno. Do grona Kawasaki Versys 1000 i wspomnianego Ducati dołącza bardzo silny zawodnik.

2014 BMW S1000XR - cechy główne:

  • Silnik z BMW S1000S: 160 KM, 115 Nm
  • Tryby Road i Rain w standardzie
  • Tryby Extra Dynamic i Dynamic Pro jako wyposażenie dodatkowe
  • Anti-Wheelie w standardzie
  • ASC (kontrola trakcji)
  • Dynamiczna kontrola trakcji (w trybie Dynamic Pro) jako wyposażenie dodatkowe
  • Quickshifter (także przy redukcji)
  • Prześwit większy o 30mm w stosunku do S1000R
  • Gniazdko zapalniczki w standardzie
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê