Zontes 310R - test, opinia, wyposażenie, cena [FILM]
Zontes 310R to jeden z czterech nowych modeli chińskiego producenta, który już na dobre zagościł na europejskim rynku. Jest to nowoczesny, dobrze wyposażony miejski naked średniej klasy pojemnościowej. Zontes 310R ma konkurować z takimi modelami jak BMW G 310R, Yamaha MT-03, czy Bajaj Dominar 400.
Dostaliśmy od was przynajmniej kilka lub kilkanaście próśb o nagranie materiału z jednym z motocykli marki Zontes. Dodatkowo sami byliśmy bardzo ciekawi, jaki pomysł na swoje sprzęty ma chiński producent… Na pierwszy ogień wzięliśmy Zontesa w wersji 310R, czyli nakeda.
Jak już ustaliliśmy w powyższym filmie, Zontes wcale nie próbuje nokautować rywali znacznie niższą ceną. Kosztując 17 700 zł jest tylko nieznacznie tańszy od BMW G 310 R (właściwie można znaleźć nawet promocyjne oferty na BMW w porównywalnych cenach).
Kluczem do sukcesu Zontesa ma być oryginalny wygląd i jeszcze bardziej oryginalne wyposażenie. Przykładowo kolorowy wyświetlacz w tej klasie jest w zasadzie niespotykany (poza Zontesem 310R ma go jedynie KTM 390 Duke). Czy jest to dobra strategia? To pokażą nam dopiero wyniki sprzedaży po kolejnych kilku miesiącach, czy latach.
Kolejne elementy wyposażenia to m.in.: system bezkluczykowy, oświetlenie LED, podświetlenie przełączników na kierownicy, czy elektroniczne blokowanie kierownicy po zgaszeniu silnika.
Do napędu Zontesa 310R zastosowano jednocylindrowy silnik o pojemności 312 cm3 i mocy 35 KM. Identyczny silnik znajdziesz również w pozostałych modelach Zontesa - 310V, 310X, czy 310T. Napęd jest dalej przenoszony przez sześciobiegową skrzynię i za pośrednictwem łańcucha trafia na tylne koło.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Zontesowi 310R około 7 sekund. Maksymalna prędkość to ponad 160 km/h.
Układ wydechowy wygląda świetnie, lecz nie można się po nim spodziewać basowego pomruku. Dźwięk tego motocykla określiłbym raczej, jako "dyskretny".
Miejsca za kierownicą Zontesa 310R jest wystarczająco, nawet dla osoby o wzroście nieco powyżej 180 cm (ja mam 183 cm). Tylko nogi są dość mocno zgięte w kolanach, ale za to do ziemi jest niedaleko - osoby niewysokie pewnie się ucieszą. Wygodniejszej pozycji z pewnością należy szukać w innych modelach Zontesa, jak np. 310T.
Spalanie deklarowane przez producenta to 3,2 l/100 km. W teście osiągnąłem wynik około 3,8 l/100 km, przy czym była to jazda głównie miejska, stosunkowo dynamiczna.
Zontes 310R to motocykl, który powinien się świetnie sprawdzić jako ten pierwszy w motocyklowej karierze. Będzie również dobrym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują sprawnego środka miejskiego transportu, ale nie oczekują sportowych osiągów i jednocześnie nie chcą nawet słyszeć o skuterach...
Przedstawicielem firmy Zontes w naszym kraju została firma Almot, którą znamy już od lat, jako importera marek Triumph, czy Junak, a od niedawna także Lambretta i Brixton.
Więcej o motocyklach Zontes znajdziecie na stronie zontespolska.pl
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeSzkoda, że nie ma żadnych konkretnych danych o motocyklu.
OdpowiedzNa tym rynku rządzi cena, zwłaszcza jeśli mówimy o mało znanej marce z Azji. Przekonał się o tym Romet z Hyosungiem i wydawało się, że Almot z NK650 od CF MOTO. Widać Almot szuka czegoś średniego ...
Odpowiedz