Motocykle 300 cm3: Czy Zontes namiesza na rynku?
Rynek motocyklowy w naszym kraju to w przytłaczającej większości motocykle używane. Na wydatek rzędu kilku, czy kilkunastu tysięcy złotych stać coraz więcej Polaków. Tych, którzy mogą sobie pozwolić na zakup nowego motocykla, nawet trzykrotnie droższego od używki, wciąż jest niewielu. Sytuację mogą zmienić motocykle klasy 250-400 cm3. Właściwie, to już zaczęły to robić…
W Polsce do walki o klienta w tej klasie dołączył niedawno nowy gracz, a jest nim Zontes. Przedstawicielem w naszym kraju została firma Almot, którą znamy już od lat, jako importera marek Triumph, czy Junak, a od niedawna także Lambretta i Brixton.
Zobacz więcej o motocyklach Zontes na stronie zontespolska.pl
Segment motocykli z silnikiem o pojemności około 300 cm3 w naszym kraju do niedawna zupełnie nie istniał. W ostatnich latach sytuacja zaczęła się jednak zmieniać. Coraz więcej osób przekonuje się do takich motocykli, jak Kawasaki Z 300, KTM 390 Duke, Yamaha MT-03 czy jej bardziej sportowy odpowiednik w postaci modelu R3. Do boju o klienta w klasie 300 cm3 dołączyło nawet BMW ze swoimi G 310 R i G 310 GS.
Motocykle Zontes to projekt realizowany przez chińską fabrykę Guangdong Tayo Motorcycle Technology. Zontes specjalizuje się w produkcji motocykli średniej wielkości. Firma może się pochwalić m.in. 256 patentami dotyczącymi designu i 121 patentami modeli użytkowych. Tayo Motorcycle chwali się również własnym, w pełni zautomatyzowanym działem produkcji podzespołów aluminiowych, zautomatyzowaną linią robotów spawalniczych, czy ponad setką maszyn CNC do obróbki detali aluminiowych.
W ofercie marki Zontes znajdziemy obecnie cztery modele, wszystkie napędzane trzysetką. Zontes 310R to zgrabny, bardzo nowocześnie wyglądający naked. Trzeba przyznać, że na pierwszy rzut oka stylistyka przypomina bardziej motocykle włoskie. BMW G 310 R wygląda przy nim co najmniej nudno! Pod względem wyposażenie też dużo się tutaj dzieje. W standardzie dostajemy m.in.: system bezkluczykowy, w pełni LEDowe oświetlenie, kolorowy wyświetlacz, dwa tryby jazdy, podwójny port USB, czy system ABS Bosch 9.1M. Zontes 310R kosztuje 17 699 zł.
Zontes 310X został z kolei wystylizowany na motocykl bardziej turystyczny. Zontes 310V to taka nowoczesna odmiana cruisera, a 310T jest motocyklem w stylu adventure i stanowi bezpośrednią konkurencję dla BMW G 310 GS. Trzeba przyznać, że we wszystkich czterech propozycjach Zontesa stylistyka robi duże wrażenie. Jak motocykle Zontes wyglądają z bliska i jak jeżdżą? O tym przekonamy się wkrótce, bowiem rozpoczynamy jazdy testowe (możliwe, że przygotujemy dla was nawet test długodystansowy).
Wszystkie cztery modele Zontes są napędzane tą samą jednostką napędową. Jest to jednocylindrowy silnik o pojemności dokładnie 312 cm3. Moc maksymalna 35 KM, moment obrotowy 30 Nm. Deklarowana przez producenta prędkość maksymalna to 160 km/h. Deklarowane spalanie: 3,2 l/100 km. Jak powyższe wartości wyglądają w praktyce, przekonany się już w najbliższych tygodniach. Dodajmy jeszcze, że każdy z modeli Zontes kosztuje poniżej 20 tys. zł. Najdroższy jest Zontes 310T na szprychowych kołach (19 699 zł).
Zobacz więcej o motocyklach Zontes na stronie zontespolska.pl
Choć rosnąca popularność motocykli w tym segmencie to w naszym kraju nowe zjawisko, na całym świecie można wskazać kilka miejsc, gdzie maszyny 300 cm3 mają ogromny udział w rynku motocyklowym. Takich miejsc można szukać np. w Ameryce Południowej. Czy czeka nas podobna przeszłość? Śmiem przypuszczać, że Polacy rozkochani w dużych motocyklach i imponujących wartościach mocy maksymalnej wciąż w większości będą sięgać po maszyny z silnikami o pojemnościach powyżej 500 cm3. Niemniej jednak jestem przekonany, że klasa 300 cm3 w kolejnych latach wyraźnie się spopularyzuje i Zontes może mieć w tym swój znaczny udział. Osobiście nie mogę się doczekać pierwszych jazd na tych motocyklach. Jestem ich szalenie ciekawy. Spodziewajcie się filmu na naszym kanale.
Zobacz więcej o motocyklach Zontes na stronie zontespolska.pl
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeZontesy nie namieszają, ponieważ: 1. Są chińskie, czyli późniejsza odsprzedaż z dużą stratą 2. Zdecydowanie za drogie 3. Przeładowane elektroniką 4. Sieć serwisowa
OdpowiedzTa i inne "nowe" marki mają jedną zasadniczą wadę dla podróżujących motocyklem, a mianowicie dostępność części. Na szczęście teraz nie mamy takich problemów ;)
Odpowiedz