tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zmienne fazy rozrządu w silniku nowej Hondy CBR1000RR
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zmienne fazy rozrządu w silniku nowej Hondy CBR1000RR

Autor: Redakcja 2019.01.11, 15:45 Drukuj

Honda patentuje nowy system zmiennych faz rozrządu, będący rozwinięciem słynnego VTEC. Będzie to najbardziej zaawansowany układ tego typu na rynku.

W silnikach motocyklowych lekkość i prostota zawsze były bardzo pożądane, więc do niedawna technologia zmiennych faz rozrządu była w nich rzadko stosowana. Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów, a przede wszystkim z nowymi, surowymi normami emisji spalin, systemy tego typu wchodzą do topowych modeli coraz większej grupy producentów. Znajdziemy je m.in. w maszynach Hondy, Suzuki, Ducati i Kawasaki, a od niedawna także BMW, gdzie pod nazwą Shift Cam trafił do nowego boksera R1250 i nowej generacji czterocylindrowego superbike S1000R.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Honda złożyła niedawno dokumenty patentowe, dotyczące nowego układu zmiennych faz rozrządu, który trafi prawdopodobnie do nowej wersji superbike’a CBR1000RR. Japoński producent nie jest w tym temacie nowicjuszem, system VTEC w modelu VFR800 pojawił się już kilkanaście lat temu. Nowe rozwiązanie jest jednak dużo bardziej zaawansowane.

Podobnie jak w systemie Shift Cam BMW, Honda oparła swój pomysł na ruchomym wałku rozrządu i krzywkach o różnym kształcie. Japońska konstrukcja pozwala jednak na modyfikację pracy nie tylko zaworów dolotowych, ale również wydechowych i daje dużo więcej możliwości w zakresie regulacji pracy jednostki napędowej. Litrowy silnik Hondy będzie teraz wydajniejszy niż kiedykolwiek w każdym zakresie obrotów.

Honda od tego sezonu wraca z pełnym fabrycznym zaangażowaniem do wyścigów World Superbike, co daje nadzieję na większe zmiany w tym segmencie i pogoń za uciekającą konkurencją. Pozostaje czekać na premierę nowego Fireblade’a, który będzie się musiał zmierzyć nie tylko z dopracowanymi maszynami innych producentów, ale także z surową normą Euro 5.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę