tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zamykanie dróg dla motocykli nie jest rozwiązaniem - optymistyczna deklaracja niemieckiego ministra transportu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zamykanie dróg dla motocykli nie jest rozwiązaniem - optymistyczna deklaracja niemieckiego ministra transportu

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.05.17, 08:55 1 Drukuj

Od 2020 roku w Niemczech trwa walka mieszkańców niektórych landów z motocyklistami, a jej celem jest ograniczenie hałasu w weekendy. Jak twierdzą niemieckie stowarzyszenia motocyklowe, konflikt jest dodatkowo zaogniany przez media społecznościowe, ale okazuje się, że być może nie ma ku temu podstaw.

Wszystko zaczęło się od akcji "Leisser! Initiative Motorradlärm" (Ciszej! Inicjatywa Hałas Motocykla) z Badenii-Wirtembergii. Jej organizatorzy domagają się wprowadzenia ograniczeń głośności dla motocykli. Co ciekawe, tacy producenci jak BMW i KTM przyznali, że są gotowi poddać swoje motocykle kastracji żeby uspokoić społeczników. Po drugim spotkaniu z niemieckim ministrem transportu okazuje się, że cała wrzawa może okazać się burzą w szklance wody.

NAS Analytics TAG

Jak informuje FEMA, niemieckie zrzeszenia motocyklistów spotkały się niedawno po raz drugi z ministrem transportu, który zapowiedział, że zamykanie dróg dla motocykli nie jest brane pod uwagę. Dodał, że jest wierny hasłu "Freiheit, Vernuft und Regeln" (wolność, powód i zasady) i jest gotów szukać kompromisów, które pogodzą obie strony konfliktu. Powołano także specjalną motocyklową grupę roboczą - Bundesarbeitsgemeinschaft Motorrad (BAGMO), w której skład wchodzi ADAC, niemieckie federacje motocyklistów oraz największe redakcje motocyklowe.

Głównym postulatem BAGMO jest oczywiście pogodzenie interesów obu stron. W dokumencie przedstawiającym strategię działania grupy roboczej podkreślono, że należy skupić się na motocyklach, w których dokonano modyfikacji niezgodnych z prawem, a także na osobach łamiących przepisy ruchu drogowego. Podkreślono także, że współczesne motocykle spełniają restrykcyjne normy emisji spalin oraz wymagania dotyczące głośności, ale z racji dużego popytu na motocykle używane minie jeszcze wiele lat, zanim niemiecki park maszyn będzie w przeważającej liczbie spełniał wymagania norm emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Pełną treść strategii BAGMO możecie przeczytać na stronie bikerunion.de.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę