Yamaha Neo's 4T – sprawdzona spalinówka
2009.10.02 Eristof
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 Następna strona »
W ubiegłym roku naszym badaniom poddaliśmy skuter Yamaha Neo's w wersji z silnikiem dwusuwowym , dlatego ominę wywody na temat wyglądu, ergonomii oraz podwozia, które nie uległy zmianie, a skupię się na właściwościach jezdnych i kosztach eksploatacji.
Serce
Silnik Yamahy Neo's to potężny filar, na którym spoczywa duża część sukcesu, odniesionego przez ten pojazd na światowym rynku. Jednocylindrowy, chłodzony cieczą czterosuw zasilany jest przez wtrysk paliwa i generuje moc maksymalną na poziomie 3,13 KM. Jest to wystarczająca wartość, by osiągnąć prędkość 50 km/h, którą bez problemów rozwijałem za sterami tego pojazdu. Zanim jednak na elektronicznym prędkościomierzu wyświetli się magiczna liczba „50", musimy liczyć się z tym, że upłynie chwila. Czas ten jednak niewiele ulega zmianie, nawet gdy podczas przejażdżki towarzyszyć nam będzie druga osoba.
Koszty eksploatacji
Czterosuwowy Neo's nie jest paliwożernym łakomczuchem. Średnie spalanie testowanego egzemplarza oscylowało w granicach 2,9 l na każde 100 km przebytych ulicami zakorkowanej Warszawy. Wynik ten jest o 0,1 litra wyższy, niż wartość podawana przez producenta. Niemniej jednak koszty eksploatacji to nie tylko cena zużytego paliwa. Kupując nową Yamahę Neo's 4T na pierwszy przegląd, podczas którego m.in. zostanie wymieniony olej w silniku, udamy się do serwisu po przebyciu pierwszego tysiąca kilometrów. Kolejny przegląd czeka nas, gdy skuter będzie miał już „w kołach" 6000 km. Wymiany oleju w Neo'sie dokonujemy co 3000 km. Jest to stosunkowo mały dystans, jednakże wynika to z braku filtra oleju, który w tym modelu nie został zainstalowany.
Porządny czteropak
Yamaha Neo's to solidny skuter, który zadowoli nie tylko nastolatków, ale także osoby dorosłe, którym obrzydła jazda samochodem po zatłoczonych ulica wielkomiejskich aglomeracji. Przez wielu uważany jest wręcz za kultowy pojazd, na którym praktycznie zawsze i wszędzie można polegać. Jego zakup (w chwili obecnej) to wydatek 9 100 PLN.
Dane podstawowe:
Silnik | Chłodzony cieczą, czterosuwowy, jednocylindrowy |
Pojemność | 49,4 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 38 x 43,6 mm |
Stopień sprężania | 12,0 : 1 |
Moc maksymalna | 2,30 kW (3,13 KM) przy 7000 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 3,15 Nm przy 7000 obr/min |
Smarowanie | Mokra misa olejowa |
Zasilanie w paliwo | wtrysk |
Układ zapłonowy | TCI |
Starter | Elektryczny i nożny |
Układ przeniesienia napędu | pasek |
Pojemność zbiornika paliwa | 5,4 l |
Zawieszenie przód | Widelec teleskopowy |
Zawieszenie tył | Wahacz jednoramienny |
Hamulec przód | Tarcza o średnicy 190 mm, zacisk pływający 1-tłoczkowy |
Hamulec tył | bęben o średnicy 110 mm |
Opona przód | 120/70-12 (51L) |
Opona tył | 130/70-12 (56L) |
Wysokość kanapy | 790 mm |
Długość / szerokość / wysokość | 1840 / 663 / 1118 mm |
Rozstaw osi | 1275 mm |
Kąt główki ramy / wyprzedzenie | 63,5° / 92,6 mm |
Masa pojazdu gotowego do jazdy | 95 kg (z paliwem) |
Prędkość maksymalna | 45 km/h |
Zużycie paliwa | 2,8 l/100km |
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 Następna strona »
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze