Yamaha MT-09 Y-AMT 2024. Mroczna strona Japonii spotyka zautomatyzowaną skrzynię biegów
W czerwcu Yamaha zaprezentowała Y-AMT, a więc zautomatyzowaną skrzynię biegów. Teraz producent pokazał pierwszy motocykl, do którego trafi to rozwiązanie. Choć obstawialiśmy MT-07, to Y-AMT w pierwszej kolejności trafia do MT-09. Jak działa? Co zyskuje kierowca?
W kwestiach technicznych Yamaha MT-09 pozostaje bez zmian, włącznie z parametrami silnika CP3. Nowością jest oczywiście sposób zmiany biegów. Zapomnijcie o sprzęgle i dźwigience z lewej strony silnika, powitajcie skrzynię Y-AMT. Jak to działa?
W trybie automatycznym skrzynia może pracować w wariancie D lub D+. Ten drugi służy do bardziej agresywnej jazdy i pozwala silnikowi wkręcić się na wyższe obroty, zanim zmieni bieg. Tryb D jest łagodniejszy i ma służyć do relaksującej jazdy. Jeżeli kierujący będzie chciał zmieniać biegi samodzielnie, również może to zrobić. Wystarczy przełączyć skrzynię w tryb MT i użyć przełączników umieszczonych z lewej strony kierownicy.
Przy okazji Yamaha po cichu wprowadziła jeszcze jedno praktyczne rozwiązanie, a jest nim system bezkluczykowy. Nie wiadomo, czy i kiedy pojawi się on w pozostałych modelach i wersjach MT-09, ale właściciele MT-09 Y-AMT będą mogli już korzystać ze Smart Key.
Na razie nie wiadomo, kiedy motocykl pojawi się w salonach i ile będzie kosztował, ale jest zapowiadany jako model jeszcze na rok 2024.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze