Yamaha MT-09 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowe wydanie ciemnej strony Japonii
Po 2 latach od czasu wypuszczenia aktualizacji modelu MT-09 Yamaha prezentuje jego kolejną odsłonę. W tym roku MT-09 obchodzi swoje 10. urodziny i z tej okazji przeprowadzono szereg zmian, które mają sprawić, że będzie lepiej wyglądać i przede wszystkim - lepiej się prowadzić.
Yamaha MT-09 została zaprezentowana w 2013 r. i zapoczątkowała całą rodzinę modeli, którą producent ochrzcił jako "hyper naked". Przy okazji poprzedniej odsłony modelu wiele osób narzekało na wygląd przedniej lampy i wygląda na to, że producent wziął sobie te sygnały do serca i udoskonalił reflektor LED. Teraz jest mniejszy i cieńszy od poprzedniego modelu. Do tego mamy podwójne pozycyjne światła LED, a tylne światła pozycyjne zaprojektowano tak, by komponowały się z przednimi.
Producent zmienił też kształt zbiornika paliwa, który ma zapewniać więcej swobody w trakcie jazdy. Przy jego produkcji użyto nowej metody tłoczenia i w informacji prasowej czytamy, że ma "bardziej dynamiczny charakter z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami." Zmodyfikowano też ustawienia trójkąta kierownica-podnóżek-kanapa. Podnóżki zaprojektowano na nowo i cofnięto o 30,6 mm oraz podwyższono o 9,5 mm. Wysokość podnóżków i kierownicy można regulować w dwóch pozycjach.
Przeprojektowano też dźwignię hamulca tylnego, która jest wykonana z kutego aluminium, a końcówka dźwigni zmiany biegów została spłaszczona dla ograniczenia ruchu kostki i zapewnienia płynniejszej obsługi. Kanapa jest podzielona na dwie osobne sekcje dla kierowcy i pasażera.
Silnik to oczywiście trzycylindrowy CP3, który teraz będzie spełniał wymagania normy EURO 5+. Jego brzmienie zostało zmodyfikowane poprzez zastosowanie nowych kanałów wlotu powietrza w puszce filtra powietrza, które mają podbijać dźwięki o wysokiej częstotliwości i zachować liniową reakcję na ruch manetką gazu. Do dyspozycji są trzy predefiniowane tryby jazdy - Sport, Street i Rain, a także dwa modyfikowalne tryby Custom. Sześcioosiowy moduł bezwładnościowy został ulepszony i dodatkowo wyposażony w regulator poślizgu wstecznego, który zapewnia stabilizację poprzez regulację momentu obrotowego, gdy tylne koło zablokuje się podczas gwałtownego hamowania silnikiem. Na pokładzie są też tempomat i automatyczne wyłączanie kierunkowskazów po przejechaniu 150 metrów. Jest też system sygnalizacji hamowania awaryjnego.
Hamulce zostały wzbogacone o nową radialną pompę Brembo, której tłoczek porusza się w tym samym kierunku, co dźwignia hamulca. Jest też nowa, regulowana dźwignia sprzęgła. Przednie zawieszenie KYB z goleniami o średnicy 41 mm ma pełną regulację. Tylny amortyzator KYB również można w pełni konfigurować. Felgi ubrano w opony Bridgestone Battlax Hypersport S23 M.
Informacje na temat motocykla będą wyświetlane na nowym ekranie TFT o przekątnej 5 cali. Można wybrać jeden z czterech motywów graficznych. W standardzie zamontowano moduł do połączenia ze smartfonem. Dzięki temu będzie można korzystać m.in. z systemu nawigacyjnego Garmin StreetCross. Umożliwiono też ustawienie własnej tapety poprzez aplikację MyRide. Pod siedzeniem znalazło się gniazdo USB-C. Nowe przełączniki mają zapewniać jeszcze sprawniejszą kontrolę.
Yamaha MT-09 będzie dostępna także w wersji dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2. Przewidziano trzy malowania - Midnight Cyan, Icon Blue i Tech Black. Cena i dostępność na razie nie są znane.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeGdzie te dane techniczne? Masa do jazdy, pojemno¶æ silnika, moc, moment? O tym przy jakich obrotach albo skok/¶rednica t³oka nawet nie wspominaj±c.
Odpowiedz