Motocykle Yamaha w ekologicznych opakowaniach. Producent wprowadza nowy rodzaj stali z recyklingu
Yamaha założyła sobie ambitny cel, że do 2050 r. materiały używane przy produkcji motocykli mają pochodzić ze źródeł odnawialnych i recyklingu. Teraz producent wprowadza ekologiczną stal do opakowań, w których są dostarczane jego jednoślady. Na czym polega wyjątkowość materiału?
Nowy rodzaj skrzyni transportowych będzie używany od października 2024 r. i wyprodukuje go fabryka firmy Tokyo Steel. Głównym składnikiem ekologicznej stali jest żelazo pochodzące z pozostałości po zburzonych budynkach, rozebranym sprzęcie AGD, zezłomowanych samochodach itp. Przed wprowadzeniem go do użytku Yamaha i Tokyo Steel przeprowadziły testy, które pokazały, że taka stal sprawdzi się w skrzyniach transportowych.
Pierwsze ekologiczne materiały pojawiły się w Yamasze w 2023 r. Producent poinformował wtedy, że aluminium produkowane przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii trafi m.in. do motocykli. Jest używane do budowy m.in. dolnej półki przedniego zawieszenia, felg i wahacza w modelu MT-10, a także do produkcji ramy pomocniczej, ramy głównej i zawiasów podnóżków w motocyklach off-road.
Z kolei na początku lipca tego roku producent poinformował, że rusza z budową fabryki, która ma służyć wyłącznie do testów ekologicznych rozwiązań. Taki ruch ma sprawić, że producent nie będzie musiał ich testować na "żywej" linii produkcyjnej. Na początku Yamaha chce jej używać m.in. do opracowania nowych metod obróbki cieplnej z użyciem wodoru. Chodzi m.in. o aluminium, przy którym zużywa się najwięcej paliwa i gazu.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze