Yamaha MT-09 2021. Dane techniczne, co siê zmieni³o, moc, moment obrotowy
Yamaha pokazała najnowsze wcielenie modelu MT-09. Motocykl jest lżejszy, mocniejszy i, czego można było się spodziewać, dosłownie ocieka elektroniką.
Pierwsza generacja MT-09 pojawiła się pod koniec 2013 roku. Wersja zaprezentowana przez producenta jest już trzecim wcieleniem popularnego nakeda. W porównaniu do aktualnego modelu, nowa MT-09 waży mniej, ma nieco wyższą moc i znacznie więcej bajerów.
Pierwsze, co rzuca się w oczy to mocno przeprojektowany przód, już bez dwóch wąskich źródeł światła. Zamiast nich zastosowano duży, pojedynczy reflektor LED. Sylwetka motocykla wydaje się też jeszcze bardziej zwarta niż w poprzedniku. Wygląda to tak, jakby producent skupił się na poprawie centralizacji masy.
Do napędu ponownie użyto trzycylindrowego silnika, ale w nowej MT-09 ma on już nie 847 cm3, a 889 cm3. Jednostka napędowa jest zgodna z normą euro 5. Dodatkowe , oprócz poprawy emisji spalin, dało efekt w postaci wyższej mocy maksymalnej - teraz naked ma moc 119 KM.
Moc to jedno, osiągi zależą także od masy i wartości maksymalnego momentu obrotowego. Tutaj producent także może pochwalić się poprawą parametrów. Moment obrotowy wynosi teraz 93 Nm (wcześniej 87,5 Nm) i jest osiągany już przy 7000 obr/min (wcześniej 8500 obr/min). Masa motocykla gotowego do jazdy spadła o 4 kg - ze 193 kg do 189.
W silniku poprawiono układ wtrysku paliwa poprzez zmianę położenia wtryskiwaczy. Z głowicy trafiły one tuż za przepustnicę, co oznacza, że paliwo trafia bezpośrednio w pobliże zaworów dolotowych. Technologia ta ma poprawiać rozpylenie paliwa, a w konsekwencji oszczędzać jego zużycie i redukować emisję szkodliwych produktów spalania.
W nowym MT-09 usunięto problem z przednim zawieszeniem - znalazły się tutaj 41-mm lagi KYB z regulacją napięcia wstępnego, kompresji i tłumienia odbicia. Zmieniono także konstrukcję tylnego zawieszenia, gdzie trafił nowy regulowany amortyzator KYB.
Yamaha chwali się także 10-ramiennymi kołami, podobno najlżejszymi w historii tej marki. Nowa MT-09 będzie dostępna w trzech kolorach: Storm Fluo, Icon Blue i Tech Black. Pierwsze modele trafią do dealerów w marcu 2021 roku.
Yamaha MT-09 2021 - dane techniczne
- Typ silnika: chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, 3-cylindrowy, DOHC
- Pojemność: 890 cm3
- Średnica x skok tłoka: 78,0 × 62,1 mm
- Stopień sprężania: 11.5 : 1
- Moc maksymalna: 87,5 kW (119,0 KM) przy 10 000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 93,0 Nm przy 7000 obr./min
- Układ smarowania: mokra miska olejowa
- Typ sprzęgła: mokre, wielotarczowe
- Układ zapłonu: TCI
- Układ rozrusznika: elektryczny
- Skrzynia biegów: z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
- Napęd końcowy: łańcuch
- Spalanie: 5 l/100 km
- Emisja CO2: 116 g/km
- Układ zasilania: wtrysk paliwa
Więcej informacji o motocyklach Yamaha znajdziesz na stronie https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/products/motorcycles/hyper-naked/mt-09-2021/
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeMam mt 09 2019 i kupi³em j± oczyma i gdy bym mia³ kupowaæ w przysz³ym roku to na t± 2021 nawet bym nie spojrza³. Moim zdaniem i nie tylko jest brzydka. Yamaha strzeli³a sobie w stopê. My¶lê ¿e ...
Odpowiedz