World Superbike w Barcelonie egzaminem dla opon Pirelli. Jakie mieszanki dla zawodników?
Tor wyścigowy w Barcelonie uchodzi za jeden z najbardziej wymagających w kalendarzu wyścigów. Dzięki temu kibice mogą liczyć na wyścigowe emocje, a wyłączny dostawca opon - firma Pirelli - testować swoje produkty i technologie w ekstremalnych warunkach. Jakie mieszanki zostaną udostępnione zawodnikom w Katalonii?
W przypadku klasy Superbike i opon przednich przewidziano klasyczną oponę standardową SC1 oraz trzy mieszanki będące w fazie rozwoju, a mowa o SC1 A0674 (SC1A), SC1 A0843 (SC1B) i najnowszą SC1 B0570. Ta ostatnia zadebiutowała w warunkach wyścigowych dopiero podczas wyścigów na Magny-Cours. To miękka opona, która może być zamiennikiem dla SCQ. Wachlarz opon tylnych składa się ze standardowych mieszanek SC0 i SCX oraz będącej w fazie rozwoju SCX B0800, która również zadebiutowała dopiero na Magny-Cours. Zawodnicy klasy Supersport mogą wybierać spośród standardowych SC1 i SC2 z przodu oraz SCX i SC0 z tyłu.
Tor w Katalonii został otwarty w 1992 r. Jego nitka mierzy 4627 metrów długości i składa się z 8 prawych i 6 lewych zakrętów. To techniczny tor z szerokimi i szybkimi zakrętami oraz kilkoma prostymi i wzniesieniami. Wysokie prędkości wymagają ostrego hamowania, co potrafi zmęczyć zarówno zawodników, jak i motocykle oraz opony. W 2021 r. w klasie Superbiek triumfowali tu Redding, Rea i Rinaldi. W klasie Supersport na najwyższym stopniu podium stanęli Gonzalez i Krummenacher.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze