tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK w Moście: Nowa opona Pirelli SC1 dla zawodników Superbike. Ważny debiut w trudnych warunkach
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK w Moście: Nowa opona Pirelli SC1 dla zawodników Superbike. Ważny debiut w trudnych warunkach

Autor: Materiał partnera 2024.07.17, 09:24 Drukuj

W dniach 19-21 lipca czeski Most będzie gościł kolejną rundę Mistrzostw Świata Superbike. Zawodnicy najmocniejszej klasy dostaną nową tylną oponę Pirelli SC1, która zostanie sprawdzona na jednym z najbardziej wymagających obiektów w kalendarzu tej serii.

Tor w czeskim Moście i tor Phillip Island w Australii to według Pirelli najbardziej wymagające obiekty w kalendarzu Mistrzostw Świata Superbike. Dlatego producent dostarczy zawodnikom głównie twarde mieszanki. Startujący w klasie Superbike otrzymają nową tylną oponę SC1 w rozwojowej specyfikacji D0286. To pierwszy raz, kiedy Pirelli użyje jej w wyścigach. Stanowi ewolucję w kwestii wzmocnienia struktury i oferuje kompromis pomiędzy osiągami i niskim zużyciem.

Zawodnicy klasy Superbike otrzymają przednie opony w wersjach SC1 i SC2 oraz tylne w wersjach SC1 oraz SC1 D0286. Wyjątkowo nie będzie opon SCX i SC0. W klasie Supersport pojawią się opony SC1 i SC2 na przód oraz SC1 i SC0 na tył, co jest standardową alokacją. Ze względu na zwiększone zużycie opon mieszanka SCQ wyjątkowo zostanie zastąpiona przez SC0.

Tor w Moście został zbudowany w latach 1978-1983 i w ostatnim czasie przeszedł modernizację. Jego układ to nadal klasyczna, szybka kombinacja zakrętów. Prosta ma długość 792 m i zaraz za nią znajduje się ciasna szykana oraz płynnie połączone ze sobą zakręty. Najbardziej wymagająca dla opon jest właśnie szykana, gdzie zawodnicy zwalniają po szybkim przejeździe prostej na 6. biegu.

- Tor w Moście ma szybki, klasyczny układ i zapewnia spektakularne wyścigi. To również jeden z najbardziej wymagających obiektów dla opon. Razem z Phillip Island jest jednym z torów, gdzie stawiamy na alokację złożoną z wytrzymałych rozwiązań, które zapewniają większą odporność na ścieranie. W ślad za tym, w klasie Superbike, oprócz standardowej opony SC1 pokażemy nową oponę SC1 w specyfikacji D0286. To rozwiązanie ma taką samą mieszankę, jak standardowa opona, ale ma inną strukturę i zostało opracowane tak, by zachowywać się tak samo przez cały czas wyścigu i zapewnić doskonały poziom przyczepności. Na kwalifikacje i Superpole Race udostępniamy standardową oponę SC0 zamiast SCQ. Również w klasie Supersport tylne opcje są twardsze niż zwykle, a opona SC1 zastąpi SCX jako alternatywa dla SC0 - podsumowuje Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę