tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK na Donington Park: Standardowe opony Pirelli dla Superbike. Coś ekstra tylko dla klasy Supersport
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK na Donington Park: Standardowe opony Pirelli dla Superbike. Coś ekstra tylko dla klasy Supersport

Autor: Materiał partnera 2024.07.11, 07:56 Drukuj

W weekend 12-14 lipca na torze Donington Park odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Superbike. To już piąte w tym sezonie spotkanie z zawodnikami tej serii. Choć zapowiada się ekscytująco, to Pirelli nie zamierza nadmiernie eksperymentować z alokacją opon. Na co mogą liczyć zawodnicy?

W sezonie 2023 zawodnicy startowali na torze Donington Park po wymianie nawierzchni i jej charakterystyka pozwala na to, żeby zawodnicy klasy Superbike mogli korzystać ze standardowych rozwiązań z portfela Pirelli. Jedynie w klasie Supersport pojawi się przednia opona SC1 w rozwojowej specyfikacji D0444, która pojawiła się już w Misano. We Włoszech korzystała z niej prawie połowa zawodników.

W obecnej konfiguracji tor Donington Park ma nitkę o długości 4020 m, która ma 12 zakrętów, w tym 7 prawych i 5 lewych. Chociaż nie ma tu długich prostych, to średnie prędkości i tak są wysokie ze względu na serię szybkich zakrętów, gdzie liczą się precyzja i przyczepność. Zakręty Craner są kluczowe z punktu widzenia lewej strony opony, ponieważ do tego czasu nie jest ona często używana, więc może się schłodzić. Zawodnicy są proszeni o zachowanie ostrożności w kwestii zarządzania temperaturą, wiedząc, że warunki pogodowe mogą pomóc, jeżeli zrobi się dostatecznie gorąco.

- W 2023 r. ścigaliśmy się na Donington Park, po raz pierwszy od dwóch dekad, na nowym asfalcie, który oferuje większą przyczepność i bardziej równą nawierzchnię, ale jednocześnie jest bardziej ścieralny. Biorąc pod uwagę taką charakterystykę, standardowa tylna opona SC0 była kluczem do sukcesu w obu klasach podczas ubiegłorocznych wyścigów, dlatego uważamy, że w tym roku również się sprawdzi. Jednocześnie nie wykluczamy, że zobaczymy w akcji oponę SCX, ale raczej w wyścigu Superpole Race po tym, jak ekipy zyskały z nią więcej doświadczenia. W odpowiednich warunkach może zapewnić dodatkową przyczepność, którą lubią zawodnicy. Obie specyfikacje to standardowe rozwiązania, które można znaleźć w sklepach i są dostępne dla wszystkich motocyklistów, a także z powodzeniem używane w British Superbike. Dla klasy Supersport mamy standardowe rozwiązania i powracamy z miękką przednią oponą SC1 w rozwojowej mieszance D0444, którą przedstawiliśmy w Misano i była wybierana przez połowę stawki podczas obu wyścigów. To pozwoli nam zgromadzić dalsze informacje, które pomogą w rozwoju tej opony - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.

Podczas rundy na Donington Park wystartują też po raz kolejny Motocyklowe Mistrzostwa Świata Kobiet. Zawodniczki będą miały do dyspozycji opony Pirelli Diablo Superbike SC1 w rozmiarach 120/70 R17 na przód i 180/60 R17 na tył w liczbie 3 sztuk dla przodu i 3 sztuk dla tyłu. Na wypadek deszczu będą dostępne opony Diablo Rain SCR1 o rozmiarach 120/70 R17 na przód i 200/60 R17 na tył.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę