tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Voge 125R: motocykl dla pocz±tkuj±cych. Czy dam mu "pi±tkê"?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Voge 125R: motocykl dla pocz±tkuj±cych. Czy dam mu "pi±tkê"?

Autor: Marlena Dudek 2024.10.25, 10:25 Drukuj

Mając na swoim koncie testy wielu motocykli o pojemności 125cc i czytając komentarze mam świadomość, że wciąż wzbudzają dużo emocji - albo są za drogie, albo za słabe, albo za chińskie, albo w ogóle nikomu niepotrzebne. Jednak, patrząc na nasze drogi i wyniki sprzedaży, ich popularność stale rośnie. Postanowiłam stworzyć listę pięciu cech, które powinien mieć dobry motocykl o pojemności 125 cm3, aby sprawdzić, czy Voge 125R zasługuje na miano "motocykla na piątkę".

Jaki powinien być motocykl o pojemności 125 cm3?

NAS Analytics TAG
  1. Łatwy w prowadzeniu
  2. Efektywny układ hamulcowy
  3. Lekka konstrukcja
  4. Odpowiednia moc silnika
  5. Zawieszenie skutecznie tłumiące nierówności

Na łatwość prowadzenia wpływa wiele czynników, takich jak waga, środek ciężkości, zawieszenie czy rozmiar opon. Sercem Voge’a jest jednostka napędowa o pojemności 124,8 cm3 i mocy 15 KM, chłodzona cieczą. Silnik jest dobrze zestopniowany z sześciobiegową skrzynią biegów i wybacza wiele błędów podczas jazdy w mieście. Ruszanie ze skrzyżowania, włączanie się do ruchu to jedne z najbardziej stresujących sytuacji dla początkujących riderów. Jeśli przypadkiem ruszysz z drugiego biegu, Voge sobie z tym poradzi. Przyspieszanie na niskich obrotach może być wolniejsze, ale nadal jest możliwe, co jest dużym plusem, zwłaszcza w miejskim ruchu. Moc 15 KM jest wartością maksymalną jaką może mieć motocykl dostępny dla osób z prawem jazdy kat. B przez 3 lata lub A1. Jest ona wystarczająca, aby pojechać dynamicznie, ale nie jest na tyle agresywna, żeby zaskoczyć kierowcę.

Układ hamulcowy z dwukanałowym systemem ABS skutecznie wspomaga początkujących motocyklistów, którzy mogą mieć trudności z odpowiednim wyczuciem siły hamowania, zwłaszcza w nagłych sytuacjach.

Jak w każdym teście, z przykrością wjeżdżam w dziury, studzienki, żeby sprawdzić jak zawieszenie wybiera nierówności. Voge i jego zawieszenie typu USD wypada bardzo dobrze. Jednak, pamiętajcie, że jak macie dużo większe gabaryty, niż ja to zawieszenie może zachowywać się inaczej, co zauważyłam podczas wspólnych testów motocykli z Pawłem.

Pozycja jest wyprostowana i wygodna, typowo nakedowa. Nawet podczas dłuższych wycieczek nie powinniście być mocno zmęczeni (chyba, że traficie na mocny wiatr to brak owiewek w połączeniu z niską wagą tego motocykla - 136 kg, mogą dać się we znaki). Wygodna pozycja na motocyklu daje poczucie pewności i nie generuje "przeszkadzaczy", które mogą rozpraszać w trakcie jazdy np. bolące plecy.

Lubię jeździć sprzętami o pojemności 125 cm3 w miejskiej dżungli, bo są lekkie, dzięki czemu łatwo się nimi manewruje i tanie w eksploatacji (Voge 125R ma zbiornik o pojemności 10l i spalanie na poziomie 2,3l/100km, co daje ponad 400 km przyjemności z jazdy na jednym baku).

Voge 125R wygląda atrakcyjnie, podchodząc do niego bliżej nie widać, że jest produkcji dalekowschodniej, bo wszystkie elementy są dobrze spasowane i jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń. Dostępne są trzy wersje kolorystyczne: biało-niebieska, szaro-czarna i czarno-żółta. Według mnie najciekawsza jest ostatnia opcja - czarna z żółtymi dodatkami, które świetnie komponują się z całością. Lusterka spełniają swoją funkcję i, co najważniejsze, nie drżą podczas jazdy.

Dzięki oświetleniu Full LED Voge 125R jest bardzo dobrze widoczny zarówno w dzień jak w i nocy, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa, zwłaszcza dla początkujących. Prosty wyświetlacz LCD zawiera wszystkie potrzebne informacje. Jest czytelny nawet w pełnym słońcu i nie rozprasza niepotrzebnymi detalami, co pozwala skupić się na drodze.

Voge 125R to świetny wybór dla początkujących motocyklistów. Łatwość prowadzenia, skuteczny system ABS, dobrze tłumiące zawieszenie oraz atrakcyjna cena (15 490 zł) sprawiają, że jest to motocykl warty uwagi. Jest ekonomiczny, bezpieczny i wygodny, co czyni go idealnym kompanem do codziennej jazdy po mieście. Spełnia wszystkie wymagania małego jednośladu - i według mnie zasługuje na "piątkę".

Voge 125 R Dane Techniczne

Typ: Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, Loncin
Rozrząd: DOHC
Pojemność skokowa: 124,8 cm³
Średnica x skok tłoka: 57,3 x 48,4 mm
Moc maksymalna: 15 KM (11 kW) przy 9500 obr./min
Moment obrotowy: 12 Nm przy 8500 obr./min
Zasilanie: wtrysk paliwa
Zapłon: CDI
Smarowanie: pod ciśnieniem, z mokrą miską olejową
Rozruch: Elektryczny
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
Liczba biegów: Sześciostopniowa
Napęd: Łańcuch
Rama: Stalowa
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy upside-down,
bez możliwości regulacji
Zawieszenie tylne: stalowy wahacz dwuramienny, centralny amortyzator
monoshock, regulacja wstępnego napięcia sprężyny
Hamulec przedni: pojedynczy, tarczowy, Ø 276 mm, zacisk dwutłoczkowy, ABS
Hamulec przedni: pojedynczy, tarczowy, Ø 220 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS
Opony przód/tył: 110/70-17 / 140/60-17
Długość: 1941 mm
Szerokość: 795 mm
Wysokość: 1070 mm
Wysokość siedzenia: 795 mm
Rozstaw osi: 1310 mm
Prześwit: 160 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 138 kg
Dopuszczalne obciążenie: 180 kg
Zbiornik paliwa: 10 l
Prędkość maksymalna: 120  km/h według wskazań prędkościomierza
Zużycie paliwa: 2,5 - 3 l/100 km
Zasięg: 300 - 400 km
Cena: 15 499 zł
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê