Voge 125R: motocykl dla pocz±tkuj±cych. Czy dam mu "pi±tkê"?
Mając na swoim koncie testy wielu motocykli o pojemności 125cc i czytając komentarze mam świadomość, że wciąż wzbudzają dużo emocji - albo są za drogie, albo za słabe, albo za chińskie, albo w ogóle nikomu niepotrzebne. Jednak, patrząc na nasze drogi i wyniki sprzedaży, ich popularność stale rośnie. Postanowiłam stworzyć listę pięciu cech, które powinien mieć dobry motocykl o pojemności 125 cm3, aby sprawdzić, czy Voge 125R zasługuje na miano "motocykla na piątkę".
Jaki powinien być motocykl o pojemności 125 cm3?
- Łatwy w prowadzeniu
- Efektywny układ hamulcowy
- Lekka konstrukcja
- Odpowiednia moc silnika
- Zawieszenie skutecznie tłumiące nierówności
Na łatwość prowadzenia wpływa wiele czynników, takich jak waga, środek ciężkości, zawieszenie czy rozmiar opon. Sercem Voge’a jest jednostka napędowa o pojemności 124,8 cm3 i mocy 15 KM, chłodzona cieczą. Silnik jest dobrze zestopniowany z sześciobiegową skrzynią biegów i wybacza wiele błędów podczas jazdy w mieście. Ruszanie ze skrzyżowania, włączanie się do ruchu to jedne z najbardziej stresujących sytuacji dla początkujących riderów. Jeśli przypadkiem ruszysz z drugiego biegu, Voge sobie z tym poradzi. Przyspieszanie na niskich obrotach może być wolniejsze, ale nadal jest możliwe, co jest dużym plusem, zwłaszcza w miejskim ruchu. Moc 15 KM jest wartością maksymalną jaką może mieć motocykl dostępny dla osób z prawem jazdy kat. B przez 3 lata lub A1. Jest ona wystarczająca, aby pojechać dynamicznie, ale nie jest na tyle agresywna, żeby zaskoczyć kierowcę.
Układ hamulcowy z dwukanałowym systemem ABS skutecznie wspomaga początkujących motocyklistów, którzy mogą mieć trudności z odpowiednim wyczuciem siły hamowania, zwłaszcza w nagłych sytuacjach.
Jak w każdym teście, z przykrością wjeżdżam w dziury, studzienki, żeby sprawdzić jak zawieszenie wybiera nierówności. Voge i jego zawieszenie typu USD wypada bardzo dobrze. Jednak, pamiętajcie, że jak macie dużo większe gabaryty, niż ja to zawieszenie może zachowywać się inaczej, co zauważyłam podczas wspólnych testów motocykli z Pawłem.
Pozycja jest wyprostowana i wygodna, typowo nakedowa. Nawet podczas dłuższych wycieczek nie powinniście być mocno zmęczeni (chyba, że traficie na mocny wiatr to brak owiewek w połączeniu z niską wagą tego motocykla - 136 kg, mogą dać się we znaki). Wygodna pozycja na motocyklu daje poczucie pewności i nie generuje "przeszkadzaczy", które mogą rozpraszać w trakcie jazdy np. bolące plecy.
Lubię jeździć sprzętami o pojemności 125 cm3 w miejskiej dżungli, bo są lekkie, dzięki czemu łatwo się nimi manewruje i tanie w eksploatacji (Voge 125R ma zbiornik o pojemności 10l i spalanie na poziomie 2,3l/100km, co daje ponad 400 km przyjemności z jazdy na jednym baku).
Voge 125R wygląda atrakcyjnie, podchodząc do niego bliżej nie widać, że jest produkcji dalekowschodniej, bo wszystkie elementy są dobrze spasowane i jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń. Dostępne są trzy wersje kolorystyczne: biało-niebieska, szaro-czarna i czarno-żółta. Według mnie najciekawsza jest ostatnia opcja - czarna z żółtymi dodatkami, które świetnie komponują się z całością. Lusterka spełniają swoją funkcję i, co najważniejsze, nie drżą podczas jazdy.
Dzięki oświetleniu Full LED Voge 125R jest bardzo dobrze widoczny zarówno w dzień jak w i nocy, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa, zwłaszcza dla początkujących. Prosty wyświetlacz LCD zawiera wszystkie potrzebne informacje. Jest czytelny nawet w pełnym słońcu i nie rozprasza niepotrzebnymi detalami, co pozwala skupić się na drodze.
Voge 125R to świetny wybór dla początkujących motocyklistów. Łatwość prowadzenia, skuteczny system ABS, dobrze tłumiące zawieszenie oraz atrakcyjna cena (15 490 zł) sprawiają, że jest to motocykl warty uwagi. Jest ekonomiczny, bezpieczny i wygodny, co czyni go idealnym kompanem do codziennej jazdy po mieście. Spełnia wszystkie wymagania małego jednośladu - i według mnie zasługuje na "piątkę".
Voge 125 R Dane Techniczne
Typ: | Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, Loncin |
Rozrząd: | DOHC |
Pojemność skokowa: | 124,8 cm³ |
Średnica x skok tłoka: | 57,3 x 48,4 mm |
Moc maksymalna: | 15 KM (11 kW) przy 9500 obr./min |
Moment obrotowy: | 12 Nm przy 8500 obr./min |
Zasilanie: | wtrysk paliwa |
Zapłon: | CDI |
Smarowanie: | pod ciśnieniem, z mokrą miską olejową |
Rozruch: | Elektryczny |
Sprzęgło: | Mokre, wielotarczowe |
Liczba biegów: | Sześciostopniowa |
Napęd: | Łańcuch |
Rama: | Stalowa |
Zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy upside-down, bez możliwości regulacji |
Zawieszenie tylne: | stalowy wahacz dwuramienny, centralny amortyzator monoshock, regulacja wstępnego napięcia sprężyny |
Hamulec przedni: | pojedynczy, tarczowy, Ø 276 mm, zacisk dwutłoczkowy, ABS |
Hamulec przedni: | pojedynczy, tarczowy, Ø 220 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS |
Opony przód/tył: | 110/70-17 / 140/60-17 |
Długość: | 1941 mm |
Szerokość: | 795 mm |
Wysokość: | 1070 mm |
Wysokość siedzenia: | 795 mm |
Rozstaw osi: | 1310 mm |
Prześwit: | 160 mm |
Masa pojazdu gotowego do jazdy: | 138 kg |
Dopuszczalne obciążenie: | 180 kg |
Zbiornik paliwa: | 10 l |
Prędkość maksymalna: | 120 km/h według wskazań prędkościomierza |
Zużycie paliwa: | 2,5 - 3 l/100 km |
Zasięg: | 300 - 400 km |
Cena: | 15 499 zł |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze