Szwedzko-włoski sojusz w Chinach. Właściciel Volvo przejmuje kontrolę nad Benelli
Chiński koncern Geely, od 2010 roku właściciel marki Volvo, kupił kontrolny pakiet akcji właściciela marki Benelli - firmy Qiangjiang. To kolejny krok Geely w zdobywaniu dominacji w branży motoryzacyjnej.
Historyczna włoska marka Benelli, która w przeszłości wielokrotnie była o krok od zagłady, ocalała dzięki Chińczykom. W 2005 roku firmę z Pesaro kupił chiński koncern Qianjiang, producent motocykli i skuterów. Klienci i sympatycy marki zapowiadali koniec stylu i upadek wieloletniej tradycji, jednak okazało się, że nic takiego nie miało miejsca.
Podobnie czarne wizje pojawiły się, gdy w 2010 roku Chińczycy z Geely kupili od Forda Volvo. Choć szwedzka marka w rękach Forda znacznie podupadła, zapowiadano koniec jakości, charakterystycznej stylistyki i ogólny upadek marki. Czas pokazał, że chiński właściciel przywrócił szwedzkiej marce prestiż, rozwinął ją i utrzymał pozycję lidera w dziedzinie bezpieczeństwa.
Niedawno przedstawiciele Geely ogłosili przejęcie pakietu większościowego w Qianjiang, właściciela Benelli i drugiego producenta motocykli w Chinach. Dla Geely, oznacza to kolejny krok do zdobywania dominującej pozycji w branży motoryzacyjnej. Już dziś chiński koncern jest właścicielem lub posiada udziały London Taxi Company, Lotus Cars, Proton czy Daimler AG.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeNie rozumiem czemu w tle jest zdjęcie kawasaki er6n? Co to ma wspólnego?
OdpowiedzCo? Gdzie tu widać kawe? Nie każdy zielony motocykl, musi być kawasaki
OdpowiedzBN 302 (ten zielony) jest dużą kalką ER 6n, porównaj profil obydwu motocykli, generalny zarys ramy, mocowanie amortyzatora, wydech, bak, owieki... BN 302 jest ewidentnie wzorowany na er6n, niedziwne że przedmówca się pomylił..
Odpowiedz