Szpiegowskie zdjêcie: Ducati Scrambler 1100 Enduro
Kolejny model z rodziny Scrambler jeszcze w tym roku?
Spodziewaliśmy się zobaczyć nowego Scramblera podczas World Ducati Week w Bolonii, gdzie dość niespodziewanie Ducati zaprezentowane Ducati 900 Super Sport. Nie oznacza to, że nowy Scrambler nie jest w planach. Wręcz przeciwnie: internet obiegło szpiegowskie zdjęcie nowego, "offroadowego" Scramblera.
Zachodnie media sugerują, że w pierwszej kolejności poznamy Scramblera 1100 Enduro i będzie to bazowa wersja do innych modeli. Moim zdanie fakt, że Enduro jest jednym z pierwszym modeli jaki zobaczyliśmy na zdjęciach nie oznacza, że będzie to model otwierający gamę. Obstawiałbym, że w pierwszej kolejności dostępny będzie odpowiednik Icona lub - co bardzo możliwe - od premiery Ducati będzie oferować kilka wariacji.
Nowego, dużego Scramblera ma napędzać chłodzona cieczą jednostka napędowa o pojemności 1078 ccm znana z Monstera 1100 Evo. Moc powinna oscylować w granicach 90 KM. Scrambler 1100 będzie bez dwóch zdań droższy, co oznacza, że cena powinna startować od 50 000 zł.
A Scrambler 1100 Enduro? Zdjęcia mówią nam niewiele. Na pewno z przodu znalazło się większe koło, prawdopodobnie o rozmiarze 19. cali. Wizualnie Scrambler 1100 Enduro może być zbliżony do 800-ki Enduro.
Warto dodać, że Scrambler 1100 będzie bardzo ważnym modelem dla Ducati. Z prostej przyczyny: "leżąca na półkach" technologia sprzedawana w modnych fatałaszkach to gwarancja zysku. Zwłaszcza przy kosmicznej polityce cenowej Ducati dotyczącej rodziny Scrambler i już ugruntowanej pozycji na rynku w kwestii sprzedaży. Ostatecznie jednak zyski ze Scramblera mogą być inwestowane w rozwój technologii czy zespoły wyścigowe (lub pensję dla Lorenzo).
Ducati modelami z dopiskiem Enduro zrywa także z wizerunkiem stricte szosowego producenta. Multistrada 1200 Enduro okazała się naprawdę dobrym motocyklem i aż dziw bierze, że Ducati nie oferuje Multistrady 821 z wersją Enduro włącznie. Zabawne jest także to, że na naszych oczach KTM przekształcał się z producenta wyczynowych motocykli offroadowych w producenta (obecnie) głównie szosowego. Na naszych oczach też Ducati małymi krokami wkracza w offroad.
Więcej dowiemy się podczas jesiennych wystaw motocyklowych.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeTakie cos juz bylo. Nazywalo sie BMW HP2 Enduro i nie bylo hitem sprzedazy. Moze dlatego, ze w tamtych czasach nie znano jeszcze spodni-rurek, a drwale mogli sie zwyczajnie golic?...
Odpowiedz