Suzuki V-Strom 1000, znany również jako DL1000, to klasyczny motocykl turystyczny, który ma rzeszę fanów na całym świecie. Jego fenomen polega na prostej konstrukcji, dobrym wyważeniu, trwałym silniku i łatwości obsługi. Do tego dochodzi wygodna pozycja, duży zbiornik paliwa i spora elastyczność.
Motocykl został zaprezentowany w 2002 roku. Jego sercem był silnik stworzony dla modeli TL1000S i TL1000R. W 2003 roku dodano regulację napięcia wstępnego dla przedniego zawieszenia oraz mocniejszy alternator. W 2004 roku zmieniono zegary, a 16-bitowy komputer sterujący został zastąpiony 32-bitowym. Oprócz tego zmieniono kierunkowskazy, dolną osłonę silnika i zastosowano mocniejsze osłony dłoni. Pojawiła się także nowa szyba z możliwością regulacji. W 2005 roku zmienił się kolor ramy - ze srebrnego na czarny. W 2007 nastąpiły kolejne, drobne zmiany w postaci przezroczystych kloszy kierunkowskazów.
W 2009 motocykl zniknął z Europy. Premiera ostatniej generacij miała miejsce w 2013 roku, podczas targów Intermot. Ponownie czarował elastycznym silnikiem, wygodną pozycją za kierownicą i bardzo dobrą jakością wykonania. Na pokładzie pojawiła się kontrola trakcji z dwoma trybami pracy oraz gniazdo 12V. Silnik o pojemności 1037 cm3 generuje moc maksymalną na poziomie 101 KM. W 2019 roku Suzuki zaprezentowało jego następcę - model V-Strom 1050.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze