tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki SV 650 model 2017 - mocniejsza ni¿ ci siê wydaje
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki SV 650 model 2017 - mocniejsza ni¿ ci siê wydaje

Autor: Micha³ Brzozowski 2017.07.05, 16:35 12 Drukuj

Na samym początku pragnę napisać, że nie jest to obszerny test motocykla. Materiał ten to wrażenia z jazdy Suzuki SV650, który to sprzęt, jako jeden z wielu, udostępniony został mi podczas tegorocznego, dziennikarskiej imprezy organizowanej przez Suzuki Motor Poland.

SV 650 to japoński naked zbudowany we włoskim stylu. Dynamiczny silnik V2 o kącie cylindrów 90 stopni umieszczony został w stalowej, kratownicowej ramie, do tego szeroka kierownica, elektroniczny wyświetlacz z komputerem pokładowym, który pełni jednocześnie funkcję miniowiewki. Ale najważniejsze jest to, jak jeździ ten sprzęt.

NAS Analytics TAG

Motocykl na którym każdy dosięgnie ziemi

645 ccm - taką pojemność ma silnik SVki. Nie jest to wyjątkowo dużo, ale całkowicie wystarcza do tego, by po mieście poruszać się naprawdę dynamicznie. Mocniejsze odkręcenie manetki na pierwszym biegu powoduje delikatne uniesienie się przedniego koła nad asfalt. To dobrze rokuje. Silnik generuje 76 koni mocy i… stosunkowo małe wibracje. Jazda tym motocyklem należy do przyjemności. Motocykl jest mały i w miarę lekki (waży trochę poniżej 197 kg), jego siedzenie znajduje się na wysokości 785 mm, więc nawet niskiego wzrostu jeździec powinien dosięgnąć spokojnie do ziemi.

Sportowo umieszczone podnóżki

Motocykl prowadzi się bardzo sprytnie, bardzo łatwo przerzuca się go z zakrętu w zakręt, w które wpisuje się całkiem nieźle, a wszystko to mimo miękkiego zawieszenia. Dosyć wysoko umieszczone podnóżki zmuszały mnie do dużego ugięcia nóg, ale dzięki temu nie w każdym złożeniu dawały o sobie znać drąc o asfalt.

Kanapa dla twardzieli

Pozycja za kierownicą jest bardziej prosta i odprężona - jak to na nakedzie, ale na pewno nie będzie ona wygodna dla osoby o moim wzroście (190 cm). Jest to mały motocykl, raczej dla niższych użytkowników. Akcesoryjna kanapa, w którą wyposażony był egzemplarz na którym jechałem, była mało wygodna, ale za to wyjątkowo urodziwa. Przeszycia, japońskie napisy, dwa kolory materiału - to mogło się podobać, szkoda tylko, że jak na moje warunki była lekko zbyt twarda, nie zapewniając dostatecznej sprężystości.

Nakedem w trasie

Prędkość jaką można trzymać w trasie, bez zbytniego męczenia silnika, to nawet 160 km/h. Oczywiście naked nie jest do tego stworzony, ale mocno trzymając się kierownicy i mając na głowie dobrze zaprojektowany pod względem aerodynamiki kask - można. Najmilsza prędkość z jaką jechało mi się SVką to 130 km/h. Wtedy czułem, że motocykl ma zapas mocy potrzebnej do wyprzedzania, a jednocześnie wiatr nie próbował mnie zrzucić z tego małego nakeda.

Idealny sprzęt na początek

Suzuki SV 650 to świetny motocykl na początek przygody z dorosłym motocyklami na prawo jazdy kategorii A. Sprzęt ten wybacza wiele błędów, jednocześnie pozwalając na pewną dozę szaleństwa - czy to w trasie, czy po krętych górskich drogach. Stosunkowo niewielka moc generowana przez silnik SV oddawana jest w taki sposób, że ma się wrażenie jazdy dużo mocniejszym motocyklem.

Dane techniczne

Długość całkowita 2130 mm
Szerokość całkowita 760 mm
Wysokość całkowita 1090 mm
Rozstaw osi 1445 mm
Prześwit 135 mm
Wysokość siedzenia 785 mm
Masa własna SV650 195 kg
SV650A 197 kg
Typ silnika 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-Twin
Średnica cylindra × skok tłoka 81,0 mm × 62,6 mm
Pojemność skokowa 645 cm3
Stopień sprężania 11,2 : 1
Układ paliwowy Wtrysk paliwa
Rozrusznik Elektryczny
System smarowania Mokra miska olejowa
Przekładnia 6-biegowa o zazębieniu stałym
Przełożenie wstępne 2,088 (71 / 34)
Przełożenie główne 3,066 (46 / 15)
Zawieszenie - Przód Teleskopowe, sprężyny walcowe, amortyzatory olejowe
Zawieszenie - Tył Wahaczowe, sprężyna walcowa, amortyzator olejowy, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Odchylenie / wyprzedzenie 25.0° / 104 mm (4.1 in)
Hamulce - Przód Tarczowy podwójny
Hamulce - Tył Tarczowy
Opony - Przód 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe
Opony - Tył 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowe
Układ zapłonowy Elektroniczny zapłon (tranzystorowy)
Zbiornik paliwa 13,8 l
Ilość oleju (całkowita) 3,1 l
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê