Suzuki SV 650 model 2017 - mocniejsza ni¿ ci siê wydaje
Na samym początku pragnę napisać, że nie jest to obszerny test motocykla. Materiał ten to wrażenia z jazdy Suzuki SV650, który to sprzęt, jako jeden z wielu, udostępniony został mi podczas tegorocznego, dziennikarskiej imprezy organizowanej przez Suzuki Motor Poland.
SV 650 to japoński naked zbudowany we włoskim stylu. Dynamiczny silnik V2 o kącie cylindrów 90 stopni umieszczony został w stalowej, kratownicowej ramie, do tego szeroka kierownica, elektroniczny wyświetlacz z komputerem pokładowym, który pełni jednocześnie funkcję miniowiewki. Ale najważniejsze jest to, jak jeździ ten sprzęt.
Motocykl na którym każdy dosięgnie ziemi
645 ccm - taką pojemność ma silnik SVki. Nie jest to wyjątkowo dużo, ale całkowicie wystarcza do tego, by po mieście poruszać się naprawdę dynamicznie. Mocniejsze odkręcenie manetki na pierwszym biegu powoduje delikatne uniesienie się przedniego koła nad asfalt. To dobrze rokuje. Silnik generuje 76 koni mocy i… stosunkowo małe wibracje. Jazda tym motocyklem należy do przyjemności. Motocykl jest mały i w miarę lekki (waży trochę poniżej 197 kg), jego siedzenie znajduje się na wysokości 785 mm, więc nawet niskiego wzrostu jeździec powinien dosięgnąć spokojnie do ziemi.
Sportowo umieszczone podnóżki
Motocykl prowadzi się bardzo sprytnie, bardzo łatwo przerzuca się go z zakrętu w zakręt, w które wpisuje się całkiem nieźle, a wszystko to mimo miękkiego zawieszenia. Dosyć wysoko umieszczone podnóżki zmuszały mnie do dużego ugięcia nóg, ale dzięki temu nie w każdym złożeniu dawały o sobie znać drąc o asfalt.
Kanapa dla twardzieli
Pozycja za kierownicą jest bardziej prosta i odprężona - jak to na nakedzie, ale na pewno nie będzie ona wygodna dla osoby o moim wzroście (190 cm). Jest to mały motocykl, raczej dla niższych użytkowników. Akcesoryjna kanapa, w którą wyposażony był egzemplarz na którym jechałem, była mało wygodna, ale za to wyjątkowo urodziwa. Przeszycia, japońskie napisy, dwa kolory materiału - to mogło się podobać, szkoda tylko, że jak na moje warunki była lekko zbyt twarda, nie zapewniając dostatecznej sprężystości.
Nakedem w trasie
Prędkość jaką można trzymać w trasie, bez zbytniego męczenia silnika, to nawet 160 km/h. Oczywiście naked nie jest do tego stworzony, ale mocno trzymając się kierownicy i mając na głowie dobrze zaprojektowany pod względem aerodynamiki kask - można. Najmilsza prędkość z jaką jechało mi się SVką to 130 km/h. Wtedy czułem, że motocykl ma zapas mocy potrzebnej do wyprzedzania, a jednocześnie wiatr nie próbował mnie zrzucić z tego małego nakeda.
Idealny sprzęt na początek
Suzuki SV 650 to świetny motocykl na początek przygody z dorosłym motocyklami na prawo jazdy kategorii A. Sprzęt ten wybacza wiele błędów, jednocześnie pozwalając na pewną dozę szaleństwa - czy to w trasie, czy po krętych górskich drogach. Stosunkowo niewielka moc generowana przez silnik SV oddawana jest w taki sposób, że ma się wrażenie jazdy dużo mocniejszym motocyklem.
Dane techniczne
Długość całkowita | 2130 mm |
Szerokość całkowita | 760 mm |
Wysokość całkowita | 1090 mm |
Rozstaw osi | 1445 mm |
Prześwit | 135 mm |
Wysokość siedzenia | 785 mm |
Masa własna | SV650 195 kg SV650A 197 kg |
Typ silnika | 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-Twin |
Średnica cylindra × skok tłoka | 81,0 mm × 62,6 mm |
Pojemność skokowa | 645 cm3 |
Stopień sprężania | 11,2 : 1 |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa |
Rozrusznik | Elektryczny |
System smarowania | Mokra miska olejowa |
Przekładnia | 6-biegowa o zazębieniu stałym |
Przełożenie wstępne | 2,088 (71 / 34) |
Przełożenie główne | 3,066 (46 / 15) |
Zawieszenie - Przód | Teleskopowe, sprężyny walcowe, amortyzatory olejowe |
Zawieszenie - Tył | Wahaczowe, sprężyna walcowa, amortyzator olejowy, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Odchylenie / wyprzedzenie | 25.0° / 104 mm (4.1 in) |
Hamulce - Przód | Tarczowy podwójny |
Hamulce - Tył | Tarczowy |
Opony - Przód | 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe |
Opony - Tył | 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowe |
Układ zapłonowy | Elektroniczny zapłon (tranzystorowy) |
Zbiornik paliwa | 13,8 l |
Ilość oleju (całkowita) | 3,1 l |
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeSuzuki Suzka Suzunia Esva³ka (tak pisane wygl±da jak imiê dla dziuni z peruwiañskiej telenoweli ;D) Mój pierwszy motocykl produkcja 2006 rok czarna z owiewkami, mam go od 3 lat w sezonie robiê ok ...
OdpowiedzSv650s 2007 to byl moj pierwszy motocykl. Przerobilem ich pozniej kilka (od street triple po r1) i znowu kupilem sv650 2016r. Fajny, prosty, oszczedny i lekki motocykl do miasta ze swietnym ...
OdpowiedzChyba wola³em Gladiusa z akcesoryjn± wy¿sz± kanap±
OdpowiedzArtyku³ jaki jest taki jest ogónie wapomnial, ¿e to tylko odczucia. Co do mocy jest to V i ma do¶æ mocny dó³ i szybciej oddaje moc. Na codzieñ latam FZ6, braciak SV i powiedzialbym ze Fazi ...
OdpowiedzPopieram SV na pocz±tek to s³aba opcja, jest za bardzo narwana, nieumiejêtne operowanie gazem i le¿ysz nawet na suchym asfalcie.
OdpowiedzOgólnie artyku³ s³aby powiedzia³bym bardzo s³aby. Mimo ¿e autor wspomina na pocz±tku o tym ¿e pisze o odczuciach z jazdy to nie ma bladego pojêcia o tym motocyklu. Zero porównañ do starszych ...
Odpowiedzdo uczciwej jazdy mocy a¿ nadto
Odpowiedz