tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Intruder M1800R2 2008
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki Intruder 1800 (M1800R2) model 2008

2007.

NAS Analytics TAG

07.06 Alonzo

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8

Dotychczasowa wersja Intrudera 1800, testowana przez naszą redakcję, miała kilka wad. Bardzo udany motocykl szpeciły takie niedoróbki, jak tandetna obudowa przedniego reflektora, bardziej pasująca to taniego chińskiego budzika niż do brutalnego power-cruisera. Suzuki postanowiło poprawić te niedociągnięcia i w roku 2008 na nasze drogi wyjeżdża nowa wersja Intrudera 1800 (M1800R2).

Skoro zaczęliśmy temat reflektorów, to opis Suzuki Intrudera 1800 na rok 2008 zacznijmy od nieszczęsnego reflektora przedniego. Halogenowe światło o mocy 60/55W płynie teraz przez chromowany okrągły reflektor, którego unikalny kształt ma nawiązywać bezpośrednio do systemu zasilania powietrzem w silnikach odrzutowych. Ma to nie tylko zatrzeć złe wrażenie, jakie zostawiał pusto brzęczący reflektor poprzedniej wersji Intrudera, ale dodatkowo sprawić, iż użytkownicy nowej wersji „intruza" będą czuli dodatkowy przypływ energii na widok turbo-odrzutowego przodu swojego motocykla.

NAS Analytics TAG

Nic nie jest tak ważne w cruiserach, jak ich wygląd. Dlatego z przodu nowego Intrudera znajdziemy monstrualny widelec z rurami o średnicy 46 mm. Sportowy charakter M1800R2 jest widoczny w siedzisku, które standardowo jest przeznaczone wyłącznie dla jednej osoby. Tylną osłonę można w każdej chwili zastąpić dodatkowym siedzeniem dla pasażera, które jest dołączone do motocykla. W modelu tym nie mamy również standardowo podłóg, a nogi kierowcy spoczywają na podnóżkach. Drzemiąca w motocyklu moc jest podkreślana przez 18-calowe opony, z których przednia ma szerokość 130 mm, a tylna aż 240 mm (tylna opona jest najszerszą z tych, spotykanych w motocyklach Suzuki).

Prędkościomierz, wskaźnik całkowitego przebiegu, podwójny miernik odległości i wskaźnik zapalonych świateł znajdują się na wierzchniej pokrywie zbiornika paliwa. Pozostałe wskaźniki są umieszczone na panelu, zamontowanym bezpośrednio na kierownicy.

Silnik ma pojemności 1 783 cm3 i jest chłodzony cieczą. Tłoki pracują w układzie V. Średnica pokrytych aluminium tłoków wynosi 112mm, czyli więcej, niż w silnikach większości samochodów osobowych. W nowym Intruderze zastosowano system pary połączonych przepustnic SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), z których każda zasila inny cylinder. Powietrze jest doprowadzane przez dwie przepustnice, z których jedna jest sterowana manetką gazu na kierownicy, a druga przez komputer. Komputer steruje pracą drugiej przepustnicy tak, aby zapewnić optymalną szybkość dopływu powietrza. Paliwo jest dostarczane do każdego z cylindrów przez wielootworowe wtryskiwacze.

W układzie smarowania znajdziemy suchą miskę olejową z systemem Suzuki Advanced Sump System (SASS). Cały układ smarowania jest kompaktowy tak, aby wysokość silnika była możliwie mała, a pozycja wału korbowego możliwie niska. Dzięki temu środek ciężkości motocykla znajduje się bardzo nisko.

Intruder 1800 oznaczony literką „M" (M1800R2) jest usportowioną wersją modelu klasycznego cruisera oznaczonego literą „C" - Suzuki Intruder C1800R. Większość podzespołów, w tym zawieszenie, układ hamulcowy i układ napędowy jest w tych modelach identyczna. Osoby zainteresowane bliższymi informacjami na temat szczegółów technicznych Suzuki Intrudera M1800R2 odsyłamy do opisu modelu C1800R, który można znaleźć tutaj:

Suzuki Intruder 1800 classic - C1800R

Polecamy opisy pozostałych nowości Suzuki na rok 2008, prezentowanych na konferencji w Rzymie:

Suzuki Hayabusa 1300
Suzuki B-King
Suzuki C1800R Intruder
Suzuki GSX650F
Suzuki SIXteen

Polecamy również zdjęcia rodziny motocykli RM-Z/RM na rok 2008:
Suzuki RM-Z/RM


Silnik 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4 zawory na cylinder, układ V z kątem 54°
Pojemność skokowa 1 783 cm3
Średnica x skok tłoka 112,00 mm x 90,5 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Układ zasilania Wtrysk paliwa – rozmiar gardzieli 52 mm
Zapłon Elektroniczny
Rozrusznik Elektryczny
Układ smarowania Sucha miska olejowa
Skrzynia biegów 5-biegowa o stałym zazębieniu
Rama Stalowa z dwiema bocznymi podłużnicami
Zawieszenie przód Odwrócony teleskop, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Zawieszenie tył System dźwigni, tłumienie olejowe, sprężyny śrubowe
Hamulce Przód: podwójne tarcze Tył: pojedyncza tarcza
Opony Przód: 130/70ZR18M/C (63V), bezdętkowe Tył: 240/40ZR18M/C (79V), bezdętkowe
Pojemność zbiornika paliwa 19,5 litra
Długość: 2,480 mm
Szerokość 875 mm
Wysokość 1,185 mm
Rozstaw kół 1,710 mm
Prześwit 130 mm
Wysokość siedziska 705 mm
Waga na sucho 319 kg
M1800R YAY D
M1800R YAY R
M1800R YHG R
HeadLight
Instrument
Seat
NAS Analytics TAG

Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê