tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Intruder C1800R 2008
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
 
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki Intruder 1800 (C1800R) model 2008

2007.

NAS Analytics TAG

07.06 Alonzo

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8

Cruisery to tradycja. Przekonała się o tym firma Suzuki, wchodząc na rynek z odważnym modelem Intruder M1800R (który testowaliśmy w ubiegłym roku). Chociaż motocykl ten był chwalony, to dla wielu użytkowników jego stylistyka była zbyt awangardowa. Aby poradzić sobie z tym problemem Suzuki postanowiło wprowadzić w roku 2008 model Intrudera 1800 w wersji klasycznej, czyli Suzuki Intruder C1800R.

Idea tego motocykla jest prosta. Sprzedać nowoczesne rozwiązania technologiczne modelu M1800R w opakowaniu, które przypadnie do gustu ortodoksyjnym fanom cruiserów.

NAS Analytics TAG

Napęd Suzuki Intruder 1800 classic

Silnik Suzuki Intruder C1800R pracuje w układzie V. Para tłoków jest ustawiona względem siebie pod kątem 54 stopni. Cylindry są pokryte specjalną powłoką, złożoną z takich składników, jak: nikiel, fosfor, krzem i węglik wolframu. Średnica tłoka wynosi 112 mm, a skok 90,5 mm. Współczynnik średnica tłoka/skok wynosi więc 0,808:1, a stopień sprężania 10,5:1. Jeżeli wierzyć firmie Suzuki, to kute i wykonane ze stopów aluminium tłoki nowego Suzuki Intrudera C1800R są największe spośród tych, pracujących w silnikach benzynowych nie tylko wszystkich motocykli, ale również wszystkich samochodów na ziemi.

Górny pierścień uszczelniający ma przekrój w kształcie litery „L". Ciśnienie wybuchu mieszanki dociska pierścień do ścian cylindra, przez co siła działająca na poruszający się ku dołowi tłok jest większa. Pierścienie olejowe są elektrycznie powlekane azotkiem chromu, przez co zyskują na twardości i gładkości. W porównaniu ze zwykłą powłoką chromową zapewnia to efektywniejszą pracę i mniejsze tarcie. Dolna strona każdego tłoka jest chłodzona strumieniem oleju, wtryskiwanego ze skrzyni korbowej.

Wał korbowy jest wykonany z kutej stali i posiada wyjątkowo duże koła zamachowe. Dzięki większym kołom zamachowym przenoszenie momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów silnika odbywa się bardziej gładko.

Głowica każdego z cylindrów posiada cztery zawody, z których dwa dolotowe mają średnicę 42 mm, a dwa wylotowe mają rozmiar 38 mm. Są one ustawione pod kątem 13 stopni względem osi cylindra. W każdej komorze spalania są zainstalowane dwie świece zapłonow. Przy małym obciążeniu obie świece zapalają mieszankę jednocześnie. Gdy obciążenie jest duże, wtedy każda ze świec odpala mieszankę niezależnie, co poprawia efektywność spalania i zmniejsza poziom zanieczyszczeń.

W układzie między tłokami i wałkiem rozrządu są umieszczone dwa łańcuchy - jeden między wałem korbowym i kołem zębatym wałka pośredniego, a drugi między bliźniaczym kołem zębatym wałka pośredniego i wałkiem rozrządu. Dwufazowy system dzieli proces redukcji prędkości na dwie części, pozwalając na zastosowanie mniejszych kół zębatych na wale. Głowica cylindrów jest przez to bardziej zwarta, a sam silnik niższy. W połączeniu z nisko umieszczonym wałkiem rozrządu i z systemem smarowania SASS (Suzuki Advanced Sump System) pozwala to obniżyć środek ciężkości motocykla. Zalety nisko umieszczonego środka motocykla docenimy za każdym razem, gdy będziemy zdejmowali motocykl z bocznego podnóżka.

Suzuki Intruder C1800R ma 5-biegową skrzynię. Aby uczynić zmianę biegu z pierwszego na drugi bardziej płynną, zębatki biegu drugiego są wyposażone w dodatkowy układ tłumienia tarcia.

Maksymalny moment obrotowy jest osiągany już przy 3 200 obrotów. Sam silnik jest na zewnątrz chromowany. W trzech punktach łączących silnik z ramą zastosowano gumowe elementy tak, aby drgania silnika - nie wytłumione wałkiem równoważącym - nie były przenoszone na motocykl.

System wtrysku paliwa jest oparty na parze połączonych przepustnic, z których każda zasila inny cylinder. Każda z przepustnic zawiera gardziele o średnicy 52 mm pracujące w systemie Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV). Każdy cylinder zasilany jest poprzez osobną gardziel wyposażoną w dwa wysokoefektywne wielootworowe wtryskiwacze, dwie przepustnice oraz własny czujnik ciśnienia dolotowego. Pierwsza z przepustnic jest sterowana przy pomocy manetki gazu na kierownicy. Jej pracę kontroluje więc kierowca. Druga jest sterowana wyłącznie przez komputer. Jej rozwarcie jest ustalane na podstawie obrotów silnika i kąta otwarcia przepustnicy pierwszej. W ten sposób regulowana jest szybkość dopływu powietrza w celu zapewnienia optymalnego spalania mieszanki w komorze, jak również lepszej reakcji przepustnicy, zwłaszcza przy małych obrotach.

Układ hamulcowy Suzuki Intruder C1800R

W przednim zawieszeniu Intrudera C1800R zainstalowany jest podwójny, 3-tłoczkowy układ hamulcowy z dwiema tarczami o średnicy 290 mm. Zaciski zostały zaprojektowane przez firmę Nissin specjalnie dla modelu Suzuki Intruder C1800R. Zewnętrzne (górny i dolny) tłoczki mają średnicę 25,4 mm i są uruchamiane za każdym razem, gdy kierowca naciśnie dźwignię hamulca przedniego. Środkowy tłoczek o średnicy 22,65 milimetra jest uruchamiany, gdy zostanie wciśnięta nożna dźwignia hamulca, która normalnie jest kojarzona z hamulcem tylnym. W modelu Suzuki Intruder C1800R wciśnięcie tej dźwigni powoduje uruchomienie zarówno dwóch tłoczków tylnego zacisku (każdy o średnicy 30,32 mm), jak również środkowych tłoczków na obu tarczach z przodu. Ciśnienie płynu hamulcowego jest przekazywane z tylnego zacisku specjalnymi przewodami do zacisków z przodu. Dodatkowo w układzie tym są umieszczone specjalne zawory opóźniające tak, aby działanie przedniego zacisku następowało gładko. Cały system nosi nazwę Suzuki Combined Brake System.

Wygląd i zawieszenie

Pierwszą rzeczą, na którą zwrócimy uwagę siadając za sterami 1,8 litrowego potwora, jest szeroki zbiornik, mieszczący 19 litrów paliwa. Na wierzchu zbiornika umieszczono główny zestaw wskaźników, obejmujący analogowy prędkościomierz oraz ciekłokrystaliczne: wskaźnik całkowitego przebiegu, miernik odległości, zegarek oraz wskaźnik poziomu paliwa. Dodatkowo na zbiorniku znajdziemy diody informujące o: włączonych światłach, kierunkowskazach, światłach drogowych, biegu jałowym i niskim poziomie paliwa.

Tyl zawieszenie jest oparte na wahaczu i nawiązuje wyglądem do klasyki cruiserów. Pojedynczy element resorujący-tłumiący jest ukryty. Można w nim regulować wstępne napięcie sprężyny. Skok tylnego koła wynosi 118 mm. Przednie widelce teleskopowe mają skok 130 mm i są ukryte w chromowanych rurach o średnicy 90 mm.

Najbardziej widocznym elementem, wskazującym na klasyczny charakter nowego Intrudera, jest chromowany, 180 milimetrowy reflektor przedni. Również oprawy kierunkowskazów są w chromowane, a swym kształtem przypominają naboje. Tylny reflektor jest osadzony w chromowanej oprawie, a źródłem światła są w nim nie tradycyjne żarówki, ale diody LED. Dodajmy, że również stopka boczna jest chromowana.

Suzuki Intruder C1800R oparty jest na stalowej ramie z dwoma bocznymi podciągami. Rozstaw kół w nowym Intruderze C1800R wynosi 1 755 mm. Kąt główki ramy to 32 stopnie, a wyprzedzenie to 130 mm. Felgi są wykonane ze stopu aluminium i prezentują się niezwykle okazale z 10 ramionami zarówno w obręczy przedniej, jak i w tylnej. Rozmiar felgi przedniej, to 3,50 x 16 cali, a tylnej to 8.0 na 16 cali. Rozmiar przedniej opony to 150/80R18, a tylnej to 240/55R16.

Komfort kierowcy zapewnia długie siodło, szeroka i wygięta do tyłu kierownica oraz szerokie podłogi. Pasażer musi zadowolić się siodłem ulokowanym wyżej niż miejsce kierowcy, a co za tym idzie miejsca na nogi musi szukać na rozkładanych podnóżkach.

Układ zasilania nowego Intrudera R1800C jest zaprojektowany z rezerwą tak, aby możliwe było opcjonalne zainstalowanie na tym motocyklu dodatkowych źródeł światła.

Wygląd nowego modelu Suzuki Intrudr C1800R może być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika przez: zainstalowanie przedniej szybki chroniącej przed wiatrem, sztywnych toreb, mocowanych przy siodle, podwójnych dodatkowych świateł mijania o mocy 35 W oraz całego wachlarza chromowanych części.

Polecamy opisy pozostałych nowości Suzuki na rok 2008, prezentowanych na konferencji w Rzymie:

Suzuki Hayabusa 1300
Suzuki B-King
Suzuki M1800R2 Intruder
Suzuki GSX650F
Suzuki SIXteen

Polecamy również zdjęcia rodziny motocykli RM-Z/RM na rok 2008:
Suzuki RM-Z/RM


Silnik 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4 zawory na cylinder, układ V z kątem 54°
Pojemność skokowa 1 783 cm3
Średnica x skok tłoka 112,00 mm x 90,5 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Układ zasilania Wtrysk paliwa – rozmiar gardzieli 52 mm
Objętość olejowa 4,7 litra
Zapłon Elektroniczny
Rozrusznik Elektryczny
Układ smarowania Sucha miska olejowa
Skrzynia biegów 5-biegowa o stałym zazębieniu
Przełożenie wstępne 1.647 (56 / 34)
Przełożenie końcowe 2.823 (18 / 17 x 32 / 12)
Rama Stalowa z dwiema bocznymi podłużnicami
Kąt nachylenia główki ramy/wyprzedzenie 32 stopnie / 130 mm
Zawieszenie przód Teleskopowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Zawieszenie tył System dźwigni, tłumienie olejowe, sprężyny śrubowe, wstępne napięcie sprężyny w pełni regulowane.
Obręcze kół Przód: 16 M/C x MT3,50, odlewy aluminiowe Tył: 16 M/C x MT8,00, odlewy aluminiowe
Hamulce Przód: zaciski 3-tłoczkowe, podwójne tarcze o średnicy 290 mm, Tył: 2-tłoczkowy zacisk, średnica tarczy 275 mm
Opony Przód: 150/80ZR16M/C (63V), bezdętkowe Tył: 240/55ZR16M/C (79V), bezdętkowe
Pojemność zbiornika paliwa 19 litrów
Długość: 2,585 mm
Szerokość 985 mm
Wysokość 1,165 mm
Rozstaw kół 1,755 mm
Prześwit 140 mm
Wysokość siedziska 710 mm
Waga na sucho -
C1800R YAY D
C1800R YAY L
C1800R YMK D
C1800R YAY R
C1800R YMK R
HandleBar
HeadLight
DriveShaft
F BrakeCaliper
FootBoard
FrontTire
Instrument
RearTire
TailLight
Suzuki Intruder C1800R 2008
Suzuki Intruder C1800R
Intruder C1800R 2008
Suzuki C1800R 2008
Intruder C1800R
C1800R 2008
NAS Analytics TAG

Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę