Suzuki GSX-R to jeden z kultowych motocykli sportowych. Model GSX-R1000 został zaprezentowany w 2001 roku jako następca GSX-R1100. W pierwszej generacji (K1, K2) silnik miał sporo cech wspólnych z modelem GSX-R750. Maksymalna moc wynosiła 160 koni mechanicznych, a motocykl ważył na sucho 170 kg. W celu zmniejszenia wagi zastosowano tytanowy tłumik środkowy. Wydech wyposażono w system, który dynamicznie zmieniał ciśnienie w zależności od prędkości obrotowej silnika, położenia przepustnicy i innych parametrów.
W 2003 roku (K3, K4) pojawiły się pierwsze zmiany. GSX-R1000 został obniżony, ale zachowano geometrię motocykla. Rama została wzmocniona. Zmieniono kształt reflektora i tylnej owiewki. Nowy kształt reflektora pozwolił na umieszczenie wlotów powietrza o 20 mm bliżej środka. Komputer sterujący zmieniono z 16-bitowego na 32-bitowy. W 2005 roku (K5, K6) pojawiły się zmiany w silniku i podwoziu. Motocykl stał się 2 kg lżejszy i 41 mm krótszy. Producent osiągnął wagę na poziomie 201 kg z płynami i paliwem. W 2007 roku (K7, K8) GSX-R1000 przytył o 6,4 kg, ponieważ trzeba było dostosować układ wydechowy do nowej normy emisji spalin. Producent poprawił aerodynamikę żeby zminimalizować straty. Pojawiły się także zmienne mapy zapłonu - do wyboru były Mode A, Mode B i Mode C oraz hydrauliczne sprzęgło.
W 2016 roku na targach EICMA zaprezentowano zupełnie odmienioną odsłonę Suzuki GSX-R1000. Model z oznaczeniem L7 otrzymał mocno modyfikowany silnik, który wyposażono w mechaniczne zmienne fazy rozrządu, wałek wyrównoważający oraz elektroniczną przepustnicę. Elektronika zyskała sześcioosiowy moduł bezwładnościowy (IMU). Co ciekawe - L7 to pierwsza generacja GSX-R1000 z… wyświetlaczem poziomu paliwa. W wersji R dodano quickshifer z funkcją downshiftera, system wspomagania hamowania Motion Track Brake System oraz launch control. Moc maksymalna została zwiększona do 199 KM przy 13 200 obr/min.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeKażdy chciał mieć K-Jeydnkę!
Odpowiedz