tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykl Suzuki GSX-R1000 wyjeżdża z kolejnych rynków. To może być koniec legendy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykl Suzuki GSX-R1000 wyjeżdża z kolejnych rynków. To może być koniec legendy

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.11.07, 09:22 Drukuj

Suzuki poinformowało o wycofaniu swojego legendarnego motocykla superbike z kolejnych rynków. Są to kolejne kroki w realizacji przez producenta strategii zmiany swojego portfolio i strategii działania po wycofaniu ze sportów motorowych. Jednocześnie to dość mocna zmiana kursu, bo Japończycy pracowali nad udoskonaleniem silnika.

Kiedy w 2017 r. Suzuki GSX-R1000 doczekało się kolejnej generacji, to była ona pierwszym motocyklem superbike wyposażonym w układ zmiennych faz rozrządu. Był on mechaniczny i opierał się na rozwiązaniach z MotoGP. Według rysunków patentowych z lat 2019 i 2020 w Hamamatsu pracowano nad zmianami i wprowadzeniem układu hydraulicznego. Dzięki temu można było zmniejszyć rozmiar silnika i zbudować bardziej kompaktową maszynę. Wiele wskazuje na to, że prawdopodobnie nigdy jej nie zobaczymy.

NAS Analytics TAG

Suzuki poinformowało o wycofaniu modelu GSX-R1000 z Wielkiej Brytanii i Japonii. Tym samym maszyna będzie dostępna jedynie m.in. w Stanach Zjednoczonych i... na Filipinach. W przypadku Japonii problemów upatruje się w wyśrubowanych normach emisji spalin. Czy to definitywny koniec legendy? Według różnych plotek Suzuki może nas zaskoczyć wskrzeszeniem GSX-R1000, ale obecnie gra na czas, ponieważ od 2024 r. wchodzi w życie norma emisji spalin Euro 5+, która zakłada m.in. wprowadzenie standardu diagnostycznego OBD II do motocykli. Wkrótce ma też pojawić się norma emisji spalin Euro 7 dla samochodów, co mogłoby za sobą pociągnąć normę Euro 6 dla motocykli.

To właśnie japoński Young Machine wskazuje, że jest światełko w tunelu dla modelu GSX-R1000, ponieważ w sierpniu pojawiły się informacje, że producent jednak pracuje nad mocnym silnikiem i na dodatek ma on mieć technologie z MotoGP. Mowa tutaj o wale korbowym obracającym się w przeciwnym kierunku, co miałoby poprawić stabilność i prowadzenie motocykla. Co naprawdę planuje Suzuki? Przed zbliżającymi się targami EICMA 2022 najwięcej mówi się o dwucylindrowym rzędowym silniku, ale producent mógłby nas też zaskoczyć jakimiś informacjami dotyczącymi nowego GSX-R1000. Piłka pozostaje w grze, dopóki motocykl jest dostępny na rynku amerykańskim, a na razie pozostaje nam cierpliwie czekać.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę