2023 Suzuki GSX-8S. Opis, zdjęcia, dane techniczne, cena
Suzuki przedstawiło nowy rzędowy silnik w dwóch wydaniach. Pierwszym jest V-Strom 850DE, a drugie to GSX-8S, którego ciężko zaszufladkować pod kątem konkurencji, ale jednocześnie może być ciekawym wyborem nie tylko dla początkujących. Wszystko za sprawą przyjaznej konstrukcji i ciekawego wyglądu.
Motocykl będzie napędzany nowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 776 cm3, który generuje maksymalną moc maksymalną moc 84 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 78 Nm przy 6800 obr./min. Specjalnie zaprojektowane wał korbowy z wykorbieniami co 270 stopni oraz airbox sprawiają, że maszyną można łatwo manewrować przy niskich prędkościach. Producent zapewnia, że charakterem blisko mu do jednostek z cylindrami w układzie V-twin 90°. Najciekawszym dodatkiem jest Suzuki Cross Balancer - system wyrównoważający pracę i redukujący drgania. Opiera się na dwóch wałkach, których przeciwwagi są skierowane prostopadle do wału korbowego. To pierwsze tego typu rozwiązanie w seryjnym motocyklu. Do tego mamy elektronicznie sterowaną przepustnicę, skrzynię z Suzuki Quick Shift w standardzie oraz Suzuki Cluch Assist System.
Model GSX-8S został zbudowany w myśl koncepcji "Nieograniczony potencjał - nieograniczone możliwości" i ma dawać radość z jazdy niezależnie od celu podróży. Zupełnie nowa rama została stworzona tak, by całość była sztywna, mocna i lekka. Tylny stelaż przewiduje możliwość montażu miękkich kufrów bocznych, które zapewne pojawią się w ofercie akcesoriów. Za hamowanie odpowiadają tarcze pływające o średnicy 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami radialnymi z przodu i tarcza o średnicy 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Rozstaw osi jest wydłużony względem klasycznych nakedów, dzięki czemu motocykl powinien być posłuszny w zakrętach. Producent zapewnia, że ergonomia została przemyślana pod kątem wygody, co ma odzwierciedlenie w komfortowo usytuowanych podnóżkach.
Zawieszenie składa się z przedniego widelca upside-down KYB o skoku 130 mm i tylnego amortyzatora KYB z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, co ułatwia np. jazdę z pasażerem i bagażem. Felgi mają średnicę 17 cali i są ubrane w opony Dunlop RoadSport 2. Zbiornik paliwa ma pojemność 14 litrów. Informacje dotyczące motocykla są pokazywane na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5 cali. Elektronika obejmuje zmienne tryby jazdy (SDMS) w składzie A, B i C, gdzie A jest najmocniejszy. Jest też system kontroli trakcji (STCS) pracujący w jednym z trzech trybów, system Easy Start Suzuki i asystent ruszania.
Suzuki GSX-8S będzie dostępne w kolorach Pearl Cosmic Blue (QU1), Pearl Tech White (QU2) i Metallic Mat Black No. 2/Glass Sparkle Black (KGL). Motocykl trafi do salonów wiosną 2023 roku i będzie kosztował 41 900 zł.
Dane techniczne
Typ silnika: 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Układ chłodzenia: Chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 776 cm3
Średnica x skok: 84 x 70 mm
Maksymalna moc: 83 KM/61 kW przy 8500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 78 Nm przy 6800 obr./min
Stopień sprężania: 12,8 : 1
Układ paliwowy: wtrysk paliwa
Układ zapłonowy: elektroniczny (tranzystorowy)
Rozrusznik: elektryczny
System smarowania: mokra miska olejowa
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Pojemność układu smarowania: 3,9 l
Długość całkowita: 2115 mm
Szerokość całkowita: 775 mm
Całkowita wysokość: 1105 mm
Rozstaw osi: 1465 mm
Prześwit: 145 mm
Wysokość siedziska: 810 mm
Masa własna: 202 kg gotowy do jazdy
Zawieszenie przednie: widelec upside-down
Zawieszenie tylne: pojedynczy element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni: dwie tarcze 310 mm
Hamulec tylny: pojedyncza tarcza 240 mm
Opony: przód 120/70ZR17, tył 180/55ZR17
Pojemność zbiornika paliwa: 14 l
Zużycie paliwa: 4,2/100 km (23,8 km/l) wg WMTC
Emisja CO2: 99 g/km
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeHonda marka premium ? Dobre sobie.
OdpowiedzCytat "...wśród japońskich producentów". Uważasz, że jest inaczej i to Suzuki- najmniejsz, najbardziej budżetowy i w ostatniej dekadzie najmniej innowacyjny producent stoi wyżej?
OdpowiedzJeśli to ma być następca SV-ki, to ktoś w Suzuki kompletnie odleciał w temacie ceny. SV 650 rocznik modelowy '22 kosztuje 28.900, a model '23, 30.900. Tymczasem za GSX-8S śpiewają sobie 41.900 ...
OdpowiedzTo nie jest następca SV650, tylko konkurent dla Yamahy MT-07 i Hondy CB750
OdpowiedzMyślisz, że SV pozostanie w ofercie po wejściu kolejnych norm emisji? Nawet jeśli wciąż można SV-kę do nich przystosować za rozsądne pieniądze, to nie sądzę aby Suzuki zdecydowało się na utrzymywanie w ofercie dwóch tak bliskich funkcjonalnie modeli, stąd GSX-8S tak czy inaczej ją zastąpi. Myślę, że rok modelowy '23 będzie ostatnim dla SV- a szkoda.
OdpowiedzMyśle że SV wkrótce będzie miał następcę w stylistyce retro na bazie GSX-8S, który będzie konkurencją dla klasycznie stylizowanej Yamahy XSR700, Kawasaki Z650RS i Z900RS, Ducati Scrambler Icon, Triumph Trident 660. Sam GSX-8S jest jednak konkurentem dla nowocześnie stylizowanych MT-07, CB-750, Z650 i Z900, KTM 790 Duke, BMW F900R.
OdpowiedzKlasyczna stylizacja w dzisiejszych czasach oznacza na ogół wzrost, a nie spadek ceny w stosunku do modelu bazowego. Obawiam się, że jeśli Honda też podniesie ceny, to poletko sensownych uniwersalnych sprzętów za +/- 30.000 zostanie oddane bez walki Chińczykom, Hindusom i Indonezyjczykom pod ich własnymi markami (bo już teraz fizycznie produkują takie sprzęty jak Duke 890, czy Z400). Swoją drogą na tabliczce znamionowej SV-ki pyszni się napis "Made in Japan"- ciekawe, czy tak samo będzie w przypadki GSX-8S?
OdpowiedzCebula 35,900 więc nadal 5 koła na niekorzyść Suzi
Odpowiedz@Aero - 35.900 to cena z rocznika 2022. Na 2023 już zapowiadają podwyżki.
Odpowiedz