tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R 1000 - test na torze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R 1000 - test na torze

Autor: Piotr Barry Bary³a 2017.07.17, 17:25 Drukuj

Drugi etap naszego wielkiego testu nowego Suzuki GSX-R 1000 obejmował próbę na torze. Po codziennym użytkowaniu i walce z miejskimi korkami, przyszedł czas na bardziej kontrolowane warunki i badanie potencjału sportowego.

W pierwszy etapie testu sprawdziliśmy, jak Suzuki GSX-R 1000 radzi sobie w codziennym użytkowaniu w wielkim mieście. W naszym materiale znajdziecie również obszerne informacje na temat zmian w nowym GSX-R 1000. Tym razem przyszedł czas na próbę torową. W testowaniu pomagał nam wielokrotny Mistrz Polski w wyścigach motocyklowych – Bartek Wiczyński.

NAS Analytics TAG

Początkowo chcieliśmy zabrać GSX-Ra 1000 na tor Poznań, ale kilkukrotnie musieliśmy się z tego pomysłu wycofać, ze względu na warunki pogodowe. Tegoroczny sezon nas nie rozpieszcza. W końcu udało się znaleźć „okienko pogodowe”, lecz tego dnia w Poznaniu nie odbywały się żadne treningi. I tak trafiliśmy na tor Słomczyn, niedaleko Warszawy, gdzie wpuszczono nas dzięki uprzejmości pana Janusza Czaji, organizującego w Słomczynie szkolenia.

Przyzwyczailiśmy się już do faktu, że współczesne, sportowe motocykle klasy 1000 ccm, prowadzą się tak łatwo i skręcają tak lekko, jak niegdyś robiły to sportowe sześćsetki. Tak techniczny, pełen ciasnych zakrętów tor, jak Słomczyn, tylko potwierdził nasze przypuszczenia odnośnie nowego GSX-Ra 1000. Motocykl zadziwia zwrotnością, lekkością i precyzją prowadzenia.

Pozytywnie oceniamy również nową elektronikę i 10-stopniową kontrolę trakcji, która współpracuje z trzyosiowym modułem IMU. Ingerencje elektroniki w poczynania kierowcy są superprecyzyjne, dyskretne i w przypadku ustawień czułości od 1 do 4, praktycznie w ogóle niezauważalne. Na wyjściu z zakrętu można śmiało odkręcać roll-gaz, a system dostarczy na tylne koło tyle mocy, na ile pozwalają w danej chwili warunki i przyczepność. Potrzeba tylko kilku okrążeni, żeby zaufać elektronice…

Najbardziej w nowym GSX-R 1000 pokochaliśmy fantastyczną charakterystykę oddawania mocy z mocnym dołem i potężnym środkiem zakresu obrotów, co zawdzięczamy m.in. zmienny fazom rozrządu. Na torze brakowało nam tylko quickshiftera. Ten znajdziemy, ale dopiero w droższej wersji GSX-R 1000R. Wypasioną wersję oznaczoną dodatkową literką „R” wyróżnia również zaawansowane zawieszenie Ohlins i to ono ma największy wpływ na ostateczną cenę tego modelu.

Zobacz również nasz test Suzuki GSX-R 1000 w warunkach miejskich

Podstawowy GSX-R 1000 kosztuje 68 500 zł, a GSX-R 1000R 84 000 zł. Którą wersję wybrać? W mojej ocenie, do jazdy po drogach i okazjonalnych wizyt na torze w zupełności wystarczy ta standardowa. Jeśli spędzasz więcej czasu na torze, niż na ulicach, albo potrzebujesz maszyny do wyścigów, musisz jakoś wykombinować te dodatkowe kilkanaście tys. zł i sięgnąć po GSX-R 1000R.

Suzuki GSX-R 1000 – dane techniczne

Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 999,8 cm3
Moc maksymalna 149kW (202 KM) / 13,200 obr./ min
Średnica cylindra x skok tłoka 76,0mm x 55,1mm
Długość całkowita 2075 mm
Szerokość całkowita 705 mm
Wysokość całkowita 1145 mm
Rozstaw osi 1420 mm
Prześwit 130 mm
Wysokość siedzenia 825 mm
Masa własna GSX-R1000A: 202 kg
GSX-R1000R: 203 kg
Zawieszenie - Przód Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyna śrubowa, amortyzatory olejowe
Zawieszenie - Tył Wahacz wleczony, sprężyna śrubowa, amortyzator olejowy
Pochylenie/ wyprzedzenie 23°20’ / 95mm
Hamulce - Przód Tarczowy podwójny
Hamulce - Tył Tarczowy
Opony - Przód 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe
Opony - Tył 1190/55ZR17M/C (75W), bezdętkowe
Pojemność zbiornika paliwa 16 l
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
GSX R 1000 model 2017 na torze
NAS Analytics TAG
Onboard Suzuki GSX R 1000 2017
Suzuki GSX R 1000 model 2017 na torze
Slomczyn Suzuki GSX R 1000 2017
Suzuki GSX R 1000 2017 tor Slomczyn
suzuki gsxr 1000 test na torze
gsxr 1000 na torze
gsxr 1000 tor slomczyn
nowy gsxr 1000suzuki gsxr 2017
suzuki gsxr 1000scigacz test gsxr
gsxr 1000 kierownicagsxr manetka gazu
gsxr 1000 wydechgsxr 1000 naped
gsxr scigaczzegary gsxr 1000
gsxr 1000 siedzeniesuzuki gsxr 1000 tyl
zegary suzuki gsxr 1000tylna lampa gsxr 1000
suzuki gsxrsuzuki dzwignia zmiany biegow
suzuki gsxr 1000 tylgsxr sety
kolo przednie gsxr 1000hamulce gsxr 1000
suzuki hamulce brembotarcza hamulcowa gsxr
gsxr wydechwydech gsxr 1000
suzuki gsxr 1000 wyswietlaczgsxr 1000 wyswietlacz
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê