Super73 stworzył swój pierwszy motocykl. To minimalistyczny model C1X
Już kilka razy widzieliśmy jak producenci motocykli, na przykład Ducati i KTM, wchodzą do biznesu rowerowego oferując swoje zasilane prądem warianty jednośladów. Ale niektórzy uznani producenci e-rowerów idą w przeciwnym kierunku tworząc elektryczne motocykle, na które mogą przesiąść się ich lojalni klienci.
Super73 to firma o ugruntowanej pozycji na rynku e-bike'ów, która teraz zaprezentowała swój pierwszy motocykl elektryczny o nazwie C1X. Pojazd powstał w odpowiedzi na bezpośrednie, liczne głosy klientów. Okazało się, że jedna trzecia dotychczasowych użytkowników jednośladów marki Super73 chciała przesiąść się na motocykl z homologacją uliczną. Tak więc, podczas gdy inni producenci motocykli próbują znaleźć sposób na przyciągnięcie nowych motocyklistów na dwa kółka, Super73 zastanawiają się, jak ich zatrzymać.
Ponieważ C1X został zaprojektowany jako kolejny krok dla klientów, którzy już korzystają z mniejszych e-rowerów Super73, elektryczny motocykl jest celowo bardzo kompaktowy. W rzeczywistości ma podobne proporcje do flagowego roweru elektrycznego RX, a na stronie internetowej firmy znajduje się nawet interaktywne narzędzie, które pozwala porównać wzrost użytkownika z rozmiarem roweru.
Zespół projektowy Super73 rozpoczął od zbadania obecnie produkowanych motocykli, aby dowiedzieć się, jakie ich aspekty powstrzymują potencjalnych nowych użytkowników przed wejściem na rynek. Mniejsze gabaryty okazały się jednym z głównych priorytetów, co wpłynęło na wiele decyzji projektowych.
To dlatego C1X jeździ na 15-calowych kołach tarczowych, a nie na popularnych 17-calowych obręczach. Silnik jest zintegrowany z wahaczem, rozstaw osi został zmniejszony do 51 cali. To o trzy cale więcej niż w Hondzie Grom i cztery cale mniej niż w Hondzie CB300F.
Wizualnie C1X delikatnie nawiązuje do supermoto, flat trackera i BMX-a, z czystymi liniami i świeżym malowaniem. Podwyższona rama pomocnicza jest ciekawym akcentem, a eleganckie oświetlenie LED nosi cechy minimalizmu, którzy projektanci wyraźnie postawili sobie na głowny cel.
Super73 obiecuje prędkość maksymalną ponad 120 kilometrów na godzinę oraz 160 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Do tego ładowanie potrwa tylko około godziny (do 80 procent). C1X powinien trafić do klientów zimą 2023 roku. Na obecnym etapie jego cena nie została jeszcze ustalona.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze