Sprzedaż motocykli w Europie - nieśmiałe wzrosty
Stabilne poziomy sprzedaży motocykli i skuterów to coś, o czym marzy cała nasza branża. Pierwsza połowa tego roku przyniosła na naszym kontynencie wzrost w segmencie motocykli, ale również poważne spadki w grupie małych jednośladów.
Najpierw dobre informacje: w pierwszej połowie roku zarejestrowano w Europie 564851 nowych motocykli, czyli o 7,2% więcej w porównaniu poprzednim sezonem. Jednocześnie totalnie załamała się sprzedaż pojazdów z silnikami 50 cm3 - tylko 121746 zarejestrowanych sztuk oznacza gigantyczny spadek na poziomie 32,1%. Fatalny wynik motorowerów i małych skuterów sprawił, że ogólna sprzedaż jednośladów spadła o 2,8%.
Główną przyczyną odejścia od małych pojazdów z silnikami spalinowymi jest lawinowo rosnąca popularność rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Nie wymagają one prawa jazdy, rejestracji, ani ubezpieczenia. Znacznie wzrósł również rynek jednośladów całkowicie elektrycznych - w pierwszej połowie roku zarejestrowano ich 21100 sztuk, co oznacza prawie 50% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Największym rynkiem jednośladów w Europie są tradycyjnie Włochy - 130540 sztuk, wzrost 4,4%. Za nimi są Niemcy - 98660, wzrost 7,8% i Hiszpania - 72900, wzrost 8,2%. Czwartą pozycję zajmuje Wielka Brytania, w której sprzedano 55350 sztuk jednośladów, więcej o 3,4% niż w pierwszej połowie zeszłego roku.
Nas cieszy przede wszystkim wyraźny wzrost w segmencie motocykli, mimo coraz ostrzejszych norm emisji i restrykcji dla pojazdów spalinowych w europejskich miastach.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze