tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 TOP 10 stron o motocyklach - statystyki u¿ytkowników portali 2020
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

TOP 10 stron o motocyklach: sk±d siê bior± u¿ytkownicy portali motocyklowych w 2020?

Na podstawie aktualnych danych Similar WEB za ostatnie 28 dni (luty i początek marca) można ustalić strukturę użytkowników dziesięciu największych w Polsce stron o tematyce motocyklowej. Dane te mówią, skąd biorą się użytkownicy poszczególnych stron z podziałem na następujące, najważniejsze obszary internetu:

 

 

NAS Analytics TAG
 
  1. wejścia bezpośrednie, zazwyczaj polegające na ręcznym wpisaniu adresu strony w polu adresu przeglądarki (lub kliknięciu jej z pozycji "Ulubionych" na zakładkach przeglądarki).
  2. wejścia w wyniku wyszukiwania Google (chociaż nie musi to być Google, ale obecnie Google jest w zasadzie synonimem wyszukiwania w internecie)
  3. wejścia ze wszystkich stron, określanych jako "media społecznościowe" (Facebook, YouTube, Instagram itd...).
  4. wejścia za pośrednictwem linków na innych stronach w internecie
  5. wejścia przez kliknięcie linków w treści maila
  6. wejścia przez płatne reklamy

Zebrane dane są następujące:
  Wejścia bezpośrednie Wyszukiwarki Social media Linki z innych stron Z maili Płatne kampanie SUMA:
Świat Motocykli 7 598 59 832 12 966 1 724 44 33 82 197
Motocykl 13 795 61 280 1 151 334 0 22 76 582
Ścigacz 41 588 128 591 131 808 1 636 1 030 385 305 038
Motormania 8 583 13 933 56 324 459 0 0 79 299
Jednoślad 7 952 93 665 1 756 1 902 0 0 105 275
Motobanda 7 910 42 522 24 182 673 0 0 75 287
Motogen 8 933 12 097 14 414 1 451 899 0 37 794
MotoGP 12 921 2 092 6 587 0 0 0 21 600
Forum Motocylistow 3 083 35 031 0 0 0 81 38 195
Motovoyager 2 748 11 849 34 551 234 0 0 49 382

Oto szczegółowe wykresy źródeł ruchu poszczególnych portali za ostatnie 28 dni.



Świat Motocykli - swiatmotocykli.pl

sm swiat motocykli

Świat Motocykli czerpie swoich użytkowników przez strony portalu, odnajdowane w wyszukiwarce Google. Aktywność fanów na socjal media wypada średnio na tle innych stron (środek stawki). Również wejścia bezpośrednie są na poziomie niższym, niż u bezpośrednich konkurentów.

Motocykl - motocykl-online.pl

sm motocykl online

Motocykl-online, podobnie jak Świat Motocykli, ma użytkowników głównie z wyszukiwarki Google. Niemniej w odróżnieniu od Świata Motocykli ma też liczne grono stałych użytkowników, którzy bezpośrednio otwierają stronę portalu. Jest ich blisko dwa razy więcej, niż w przypadku Świata Motocykli. Najsłabszą stroną Motocykla są socjal media - to właśnie z powodu słabych działań w mediach społecznościowych Motocykl ustępuje miejsca pod względem sumarycznej liczby wizyt, Światowi Motocykli.

Ścigacz - scigacz.pl

sm scigacz pl

Ścigacz ma mały ruch z odnośników na innych stronach. To może też się przekładać na słabsze dane o ruchu z wyszukiwarki Google - chociaż wejść z Google na Ścigacz jest najwięcej, to struktura całościowa ruchu pokazuje, że wejść tych mogłoby być statystycznie więcej. Ścigacz odnotowuje też bardzo dużą liczbę wejść bezpośrednich - gdy użytkownicy chcą wejść na jakąś stronę motocyklową, to właśnie "scigacz.pl" wpisują w polu adresu najczęściej.

Motormania - motormania.com.pl

sm motormania

Motormania ma bardzo silną pozycję w mediach społecznościowych. To właśnie z mediów społecznościowych pochodzą głównie użytkownicy portalu Motormania.

Jednoślad - jednoslad.pl

sm jednoslad pl

Jednoślad to zbiór stron do pozycjonowania Google. Nie tylko ponad 90% wejść na Jednoślad.pl było w ciągu ostatnich 28 dni z Google, ale również spojrzenie na hasła, przez które osoby z Google trafiały na jednoslad.pl na to wskazuje. Widać bardzo duże nasycenie słowami motocyklowymi, słowami dotyczącymi rowerów oraz wszystkimi innymi hasłami, na które jednoślad przygotował i pozycjonował po swojej stronie zasoby:

jednoslad slowa kluczowe

 

Motobanda - motobanda.pl

sm motobanda

Motobanda ma najbardziej uporządkowaną strukturę ruchu. Równie dużo osób wchodzi na strony Motobandy  z Google, jak i z mediów społecznościowych. Motobanda wyróżnia się jakością ruchu z video - ma najwięcej ze wszystkich analizowanych portali wejść z YouTube. Nie widać tego na prezentowanych danych, ale można to zobaczyć, samodzielnie badając wyniki Motobandy w Similar WEB.

Motogen - motogen.pl

sm motogen pl

Motogen ma wierne grono oddanych fanów, którzy bezpośrednio wchodzą na strony portalu. Nie jest to grono liczne, ale niezmiennie istnieje. W pozostałych domenach internetu Motogen oddał pole pozostałych portalom i w tej chwili jest najmniejszą stroną o motocyklach, odwiedzaną częściej tylko niż niszowe MotoGP.pl.

MotoGP - motogp.pl

sm motogp pl

MotoGP.pl to przykład, jak wygląda sprofilowanie portalu. Jest poświęcone jednej dyscyplinie i przez to większość użytkowników tej strony wchodzi na nią ... bezpośrednio. Świadczy to o znakomitym sprofilowaniu strony, a łączna liczba wizyt, zbliżona do przedostatniego w tym rankingu portalu Motogen, pokazuje zalety takiego podejścia. Będąc dobrym w jednej dziedzinie można uzyskać podobny wynik, co wielotematyczny portal, słabo radzący sobie we wszystkich dziedzinach.

Forum Motocyklistów - forum.motocyklistow.pl

sm forum motocyklistow

Statystyki forum.motocyklistow.pl pokazują, że fora internetowe się skończyły. Większość ruchu jest z Google, czyli forum żyje głównie z treści, napisanych przez jego użytkowników w przeszłości i zindeksowanych przez wyszukiwarkę Google. Wejścia bezpośrednie są na niskim poziomie co pokazuje, że niewiele osób odwiedza już bezpośrednio to najbardziej znane w Polsce forum motocyklowe.

Motovoyager - motovoyager.net 

sm motovoyager net

Motovoyager wdarł się przebojem do grona 10 największych w Polsce stron o motocyklach i od razu pokazał nowy trend w polskim internecie - aktywność zaczyna się koncentrować wokół grup na socjal mediach, głównie na Facebooku. Motovoyager od samego początku jest aktywny na wszystkich, facebookowych grupach motocyklowych, zasypując administratorów tych grup linkami do swojego serwisu. W efekcie udało się mu uzyskać ruch z mediów społecznościowych, wielokrotnie większy niż renomowane tytuły prasowe. Jeżeli konkurencja Motovoyagera zobaczy ten wynik i tę tendencję, to moderatorów forów motocyklowych na Facebook mogą czekać trudne czasy i dużo pracy z czyszczeniem linków, umieszczanych tam z kont obsługiwanych przez pracowników poszczególnych redakcji. 

na górê