TOP 10 stron o motocyklach: sk±d siê bior± u¿ytkownicy portali motocyklowych w 2020?
Na podstawie aktualnych danych Similar WEB za ostatnie 28 dni (luty i początek marca) można ustalić strukturę użytkowników dziesięciu największych w Polsce stron o tematyce motocyklowej. Dane te mówią, skąd biorą się użytkownicy poszczególnych stron z podziałem na następujące, najważniejsze obszary internetu:
|
- wejścia bezpośrednie, zazwyczaj polegające na ręcznym wpisaniu adresu strony w polu adresu przeglądarki (lub kliknięciu jej z pozycji "Ulubionych" na zakładkach przeglądarki).
- wejścia w wyniku wyszukiwania Google (chociaż nie musi to być Google, ale obecnie Google jest w zasadzie synonimem wyszukiwania w internecie)
- wejścia ze wszystkich stron, określanych jako "media społecznościowe" (Facebook, YouTube, Instagram itd...).
- wejścia za pośrednictwem linków na innych stronach w internecie
- wejścia przez kliknięcie linków w treści maila
- wejścia przez płatne reklamy
Zebrane dane są następujące:
Wejścia bezpośrednie | Wyszukiwarki | Social media | Linki z innych stron | Z maili | Płatne kampanie | SUMA: | |
Świat Motocykli | 7 598 | 59 832 | 12 966 | 1 724 | 44 | 33 | 82 197 |
Motocykl | 13 795 | 61 280 | 1 151 | 334 | 0 | 22 | 76 582 |
Ścigacz | 41 588 | 128 591 | 131 808 | 1 636 | 1 030 | 385 | 305 038 |
Motormania | 8 583 | 13 933 | 56 324 | 459 | 0 | 0 | 79 299 |
Jednoślad | 7 952 | 93 665 | 1 756 | 1 902 | 0 | 0 | 105 275 |
Motobanda | 7 910 | 42 522 | 24 182 | 673 | 0 | 0 | 75 287 |
Motogen | 8 933 | 12 097 | 14 414 | 1 451 | 899 | 0 | 37 794 |
MotoGP | 12 921 | 2 092 | 6 587 | 0 | 0 | 0 | 21 600 |
Forum Motocylistow | 3 083 | 35 031 | 0 | 0 | 0 | 81 | 38 195 |
Motovoyager | 2 748 | 11 849 | 34 551 | 234 | 0 | 0 | 49 382 |
Oto szczegółowe wykresy źródeł ruchu poszczególnych portali za ostatnie 28 dni.
Świat Motocykli - swiatmotocykli.pl
Świat Motocykli czerpie swoich użytkowników przez strony portalu, odnajdowane w wyszukiwarce Google. Aktywność fanów na socjal media wypada średnio na tle innych stron (środek stawki). Również wejścia bezpośrednie są na poziomie niższym, niż u bezpośrednich konkurentów.
Motocykl - motocykl-online.pl
Motocykl-online, podobnie jak Świat Motocykli, ma użytkowników głównie z wyszukiwarki Google. Niemniej w odróżnieniu od Świata Motocykli ma też liczne grono stałych użytkowników, którzy bezpośrednio otwierają stronę portalu. Jest ich blisko dwa razy więcej, niż w przypadku Świata Motocykli. Najsłabszą stroną Motocykla są socjal media - to właśnie z powodu słabych działań w mediach społecznościowych Motocykl ustępuje miejsca pod względem sumarycznej liczby wizyt, Światowi Motocykli.
Ścigacz - scigacz.pl
Ścigacz ma mały ruch z odnośników na innych stronach. To może też się przekładać na słabsze dane o ruchu z wyszukiwarki Google - chociaż wejść z Google na Ścigacz jest najwięcej, to struktura całościowa ruchu pokazuje, że wejść tych mogłoby być statystycznie więcej. Ścigacz odnotowuje też bardzo dużą liczbę wejść bezpośrednich - gdy użytkownicy chcą wejść na jakąś stronę motocyklową, to właśnie "scigacz.pl" wpisują w polu adresu najczęściej.
Motormania - motormania.com.pl
Motormania ma bardzo silną pozycję w mediach społecznościowych. To właśnie z mediów społecznościowych pochodzą głównie użytkownicy portalu Motormania.
Jednoślad - jednoslad.pl
Jednoślad to zbiór stron do pozycjonowania Google. Nie tylko ponad 90% wejść na Jednoślad.pl było w ciągu ostatnich 28 dni z Google, ale również spojrzenie na hasła, przez które osoby z Google trafiały na jednoslad.pl na to wskazuje. Widać bardzo duże nasycenie słowami motocyklowymi, słowami dotyczącymi rowerów oraz wszystkimi innymi hasłami, na które jednoślad przygotował i pozycjonował po swojej stronie zasoby:
Motobanda - motobanda.pl
Motobanda ma najbardziej uporządkowaną strukturę ruchu. Równie dużo osób wchodzi na strony Motobandy z Google, jak i z mediów społecznościowych. Motobanda wyróżnia się jakością ruchu z video - ma najwięcej ze wszystkich analizowanych portali wejść z YouTube. Nie widać tego na prezentowanych danych, ale można to zobaczyć, samodzielnie badając wyniki Motobandy w Similar WEB.
Motogen - motogen.pl
Motogen ma wierne grono oddanych fanów, którzy bezpośrednio wchodzą na strony portalu. Nie jest to grono liczne, ale niezmiennie istnieje. W pozostałych domenach internetu Motogen oddał pole pozostałych portalom i w tej chwili jest najmniejszą stroną o motocyklach, odwiedzaną częściej tylko niż niszowe MotoGP.pl.
MotoGP - motogp.pl
MotoGP.pl to przykład, jak wygląda sprofilowanie portalu. Jest poświęcone jednej dyscyplinie i przez to większość użytkowników tej strony wchodzi na nią ... bezpośrednio. Świadczy to o znakomitym sprofilowaniu strony, a łączna liczba wizyt, zbliżona do przedostatniego w tym rankingu portalu Motogen, pokazuje zalety takiego podejścia. Będąc dobrym w jednej dziedzinie można uzyskać podobny wynik, co wielotematyczny portal, słabo radzący sobie we wszystkich dziedzinach.
Forum Motocyklistów - forum.motocyklistow.pl
Statystyki forum.motocyklistow.pl pokazują, że fora internetowe się skończyły. Większość ruchu jest z Google, czyli forum żyje głównie z treści, napisanych przez jego użytkowników w przeszłości i zindeksowanych przez wyszukiwarkę Google. Wejścia bezpośrednie są na niskim poziomie co pokazuje, że niewiele osób odwiedza już bezpośrednio to najbardziej znane w Polsce forum motocyklowe.
Motovoyager - motovoyager.net
Motovoyager wdarł się przebojem do grona 10 największych w Polsce stron o motocyklach i od razu pokazał nowy trend w polskim internecie - aktywność zaczyna się koncentrować wokół grup na socjal mediach, głównie na Facebooku. Motovoyager od samego początku jest aktywny na wszystkich, facebookowych grupach motocyklowych, zasypując administratorów tych grup linkami do swojego serwisu. W efekcie udało się mu uzyskać ruch z mediów społecznościowych, wielokrotnie większy niż renomowane tytuły prasowe. Jeżeli konkurencja Motovoyagera zobaczy ten wynik i tę tendencję, to moderatorów forów motocyklowych na Facebook mogą czekać trudne czasy i dużo pracy z czyszczeniem linków, umieszczanych tam z kont obsługiwanych przez pracowników poszczególnych redakcji.
Wszelkie prawa zastrze¿one. (c) 2024 ¦šcigacz.pl Kopiowanie, reprodukowanie zamieszczonych materia³ów w jakikolwiek sposób w ca³o¶ci lub w czê¶ci bez uprzedniej, pisemnej zgody ¦igacz.pl jest zabronione.