Sprzedaż motocykli Harley-Davidson w trzecim kwartale 2021 roku - mniej znaczy więcej
Harley-Davidson podsumował trzeci kwartał bieżącego roku i pomimo problemów z dostawami, cięć w ofertach poszczególnych regionów i ogólnej gorszej sprzedaży, producent odnotował bardzo dobre wyniki finansowe.
Sprzedaż motocykli Harley-Davidson w Ameryce Północnej wzrosła o 2%, a na pozostałych rynkach spadła o 6%. W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) sprzedaż spadła o 18%, w regionie Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 10%, a w Ameryce Łacińskiej aż 45%. Dobrą wiadomością jest wzrost dostaw o 9%.
Dochód netto za trzeci kwartał wyniósł 163 mln dolarów - to o 43 mln dolarów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oprócz tego, producent przewiduje, że rok zamknie się ze wzrostem dochodu netto na poziomie 30 do 35%. Przychód wyniósł 1,16 mld dolarów - to o 0,2 mld dolarów więcej niż zakładali analitycy.
Harley zamierza również zainwestować do 250 mln dolarów w rozwój nowych produktów, w tym także w rozwój motocykli elektrycznych, które niedawno zostały wydzielone jako osobna marka - LiveWire.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeTo błędna analiza sprzedaży z 2021 oparta na porównaniu sprzedazy z rokiem pandemii 2020 - porównanie z 2019 czy 2018 nie pozostawia złudzeń smutne - ale HD pikuje ze sprzedażą ale w dół. w UE ...
Odpowiedz