Sprzedaż motocykli Harley-Davidson ruszyła z kopyta, producent podsumował drugi kwartał 2021 roku
Jochen Zeitz ma powody do zadowolenia, ponieważ wprowadzane przez niego zmiany zaczynają przynosić wymierne korzyści. Sprzedaży motocykli służy także poprawa sytuacji epidemiologicznej na świecie. To wszystko skutkuje tym, że drugi kwartał zamknął się z bardzo dobrymi wynikami.
W drugim kwartale 2021 roku przychody wzrosły o 77 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Harley odzyskał również siły na swoim rodzimym rynku, gdzie sprzedaż motocykli wzrosła o 43 procent w porównaniu z rokiem 2020 i o 5 procent w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat. Półrocze zamknęło się ze wzrostem przychodów o 37%.
Rynek europejski również wykazał się dobrymi wynikami, a sprzedaż w drugim kwartale wzrosła o 7% w porównaniu z rokiem ubiegłym, natomiast całe półrocze w regionie EMEA zamknęło się ze wzrostem o 19%. W tym roku Harley poczynił kilka ważnych kroków - LiveWire zostało wydzielone jako osobna marka zajmująca się motocyklami elektrycznymi, a do salonów trafił model Pan America. Niedawno zaprezentowano również Sportstera S, który pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem, na które przyjdzie nam jednak poczekać, jest wprowadzenie w Stanach Zjednoczonych projektu H-D1 Marketplace. Jest to specjalna strona internetowa, na której będzie można znaleźć sprawdzone używane motocykle amerykańskiego producenta.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze