Sportowy motocykl od Harley-Davidson powróci?
Harley zarejestrował patent dotyczący owiewek motocyklowych, które wyglądają na sportowe. Czyżby producent szykował kolejny nietypowy dla swojego wizerunku projekt?
Projekt owiewek może zwiastować kolejny odważny krok producenta z Milwaukee. Widać w nim nawiązanie do modelu VR1000 z 1994 roku. Motocykl był napędzany litrowym silnikiem o mocy 135 koni mechanicznych, co nie było imponującym wynikiem, ponieważ wyścigowe roadstery osiągały wtedy moc 150 koni. Motocykl pokazano zdecydowanie za późno, ponieważ prace nad nim ruszyły już w 1988 roku.
Taki motocykl doskonale wpisywałby się w strategię prowadzoną pod hasłem "More Roads to Harley-Davidson", która zakłada wypuszczenie na rynek różnego typu motocykli, których wspólnym mianownikiem będą silniki chłodzone cieczą. Póki co zaprezentowano turystyczny model Pan America, którego wygląd jest równie kontrowersyjny co aparycja pierwszej generacji Multistrady. Kolejnym projektem jest naked o wdzięcznej nazwie Bareknuckle (gołe pięści). Motocykl sportowy wydaje się być oczywistym kolejnym krokiem.
Wygląda na to, że producent chce za wszelką cenę przyciągnąć młodszą klientelę modelami, które zrywają z wizerunkiem Harleya jako marki produkującej tylko cruisery. Trzeba jednak pamiętać, że już raz podjęto taką próbę - nazywała się Buell.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze