Skutery elektryczne NIU mog± byæ tañsze. Producent zmienia technologiê baterii
Chiński producent skuterów elektrycznych NIU chce, żeby jego produkty były bardziej przyjazne dla portfela, choć już jest w czołówce sprzedaży w Europie i na świecie. Niższe koszty produkcji mają być zapewnione przez zmianę stosowanych akumulatorów na sodowo-jonowe.
Już w 2009 mówiło się o pierwszych testach akumulatorów sodowo-jonowych, które mają być tańsze i równie wydajne jak baterie sodowo-jonowe. Dodatkowo plusem sodu jest to, że częściej występuje w naturze niż lit. W 2021 r. chiński gigant CATL poinformował, że w 2023 r. wprowadzi na rynek właśnie akumulatory sodowo-jonowe. Firma produkuje baterie dla Tesli, a w tym roku również Ford poinformował, że zamierza zastosować w swoich samochodach rozwiązania od CATL. Klientami CATL są też BMW, Volkswagen, Geely i Daimler. Naukowcy pracujący dla chińskiego producenta osiągnęli wynik 160 Wh na kilogram masy baterii.
NIU nie podaje oficjalnie, kto będzie dostawcą nowych baterii. Wiadomo tylko, że od przyszłego roku pojawią się pierwsze skutery z akumulatorami sodowo-jonowymi. W samym 2021 r. NIU sprzedało ponad milion jednośladów. Pomimo że akumulatory tego typu są tańsze, to mają dłuższą żywotność i może ona być nawet czterokrotnie większa niż przy litowo-jonowych. Zainteresowanie sodem nie jest przypadkowe, ponieważ Chińczycy sprowadzają lit głównie z Chile i Australii. Dodatkowo sód uchodzi za bezpieczniejszy. Pozostaje zatem czekać na przyszłoroczne premiery NIU i obserwować cenniki.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze