Royal Enfield rozpycha siê w Europie? Ponad 340-procentowy wzrost sprzeda¿y we W³oszech
Royal Enfield to legendarna, angielska marka, którą koleje losu wygnały z rodzinnego Redditch w hrabstwie Worcestershire do fabryki w Madras, w południowych Indiach, a później Chennai. I tam już Royal Enfield pozostał. Ale do czasu, bo mniej więcej od połowy poprzedniej dekady rozpoczęła się światowa ekspansja marki.
Legenda angielskiej solidności nadal działa w najludniejszym państwie świata, bo co roku Hindusi kupują grubo ponad pół miliona motocykli z logo Royal Enfield. Pozycja marki jest tak dobra, że od kilku lat trwa również jej światowa ekspansja. Zresztą przecież rok temu Enfield pojawił się oficjalnie również w Polsce. W naszym kraju przedstawicielem marki jest katowicka firma Arrow, którą być może znacie też jako dealera Harleya-Davidsona.
Wielu ekspertów wróżyło, że mocno klasyczne, analogowe motocykle RE, czyli Interceptro 650, Continental GT 650, słynny Himalayan i stosunkowo nowy Meteor 350, nie będą cieszyły się w Europie specjalnym zainteresowaniem, bo to region, który posiada bardzo mocne, własne marki, nie mówiąc już o stałej obecności i popularności japońskich producentów. Ale teraz okazuje się, że Enfield doskonale radzi sobie na trudnym europejskim rynku.
Najnowsze dane sprzedażowe pochodzą z kraju, który jest szczególnie wymagający dla producentów jednośladów. Włochy są jednym z liderów jeśli chodzi o sprzedaż wszelkiej maści motocykli, skuterów i motorowerów, co oznacza również bardzo silną konkurencję. Tymczasem włoski oddział Royal Enfield osiągnął aż 340-procentowy wzrost sprzedaży, a hitem sprzedaży okazał się wspomniany model Meteor 350.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku Royal Enfield zanotował wzrost sprzedaży o dokładnie 342 procent, co oznacza, że marka zwiększyła czterokrotnie swoją sprzedaż w tym regionie, sprzedając w pierwszym kwartale 2022 roku łącznie 1 168 motocykli. Z tej puli najlepszy wynik osiągnął Meteor 350. Wprowadzony na rynek w 2021 roku klasyk zanotował 586 sprzedanych sztuk po pierwszym kwartale 2022 roku, co oznacza podwojenie wyniku z 2021 roku i stanowi około połowy całkowitej liczby sprzedaży Royal Enfield Italy. Model ten był tak poszukiwany, że w pierwszym kwartale 2022 roku znalazł się na 11 miejscu wśród najlepiej sprzedających się motocykli we Włoszech.
Podczas gdy Meteor zaznaczał swoją obecność na włoskim rynku, jego sukces stał się katalizatorem wzrostu sprzedaży innych modeli z linii produkcyjnej, takich jak Himalayan, Interceptor i Continental GT. Sprzedaż modelu Himalayan wzrosła niemal trzykrotnie - z 62 do 177 sztuk. Z kolei model Interceptor podwoił swoją sprzedaż z 85 do 203 sztuk. Wreszcie, Continental GT również podwoił sprzedaż z 22 do 46 egzemplarzy. Kuzyn Meteora, model Classic 350, zakończył kwartał wynikiem 155 egzemplarzy sprzedanych w kraju makaronu i pizzy.
Silny wzrost sprzedaży nastąpił wraz z ponownym wzrostem zainteresowania segmentem motocykli o pojemności od 250 cm3 do 500 cm3. Pojawienie się modelu Scram 411 opartego na Himalayan może być kolejnym bestsellerem Royal Enfield we Włoszech. Sukces marki w tym kraju wynika z dostępności pod względem ceny, a także dążenia RE do produkowania i sprzedawania motocykli średniego segmentu o przyjaznym i stylowym wyglądzie. Włoski rynek wydaje się na razie sprzyjać marce z Indii, a nowe produkty mogą spowodować jeszcze większy wzrost w tym regionie. To może teraz czas na eksplozję popularności w Polsce? Ale na to na razie się nie zanosi…
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze