tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Prośbą, groźbą czy tragedią?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Prośbą, groźbą czy tragedią?

Autor: Łukasz Świderek 2009.09.24, 13:07 26 Drukuj

Emocje po właśnie zakończonych Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski jeszcze nie opadły, a na torze Poznań znów się dzieje

Wczoraj na torze Poznań odbyły się tradycyjne środowe treningi, dowodził nimi oczywiście Pan Dyrektor Jacek Molik. W miniony weekend był on tylko asystentem Szymona Kałuży, bo przy Alpe Adria już się nie dało na siłę wsadzić na stołek dyrektorski człowieka bez uprawnień, dlatego wczoraj chyba postanowił odreagować ten brak władzy.

Treningi w środy dzielone są na grupy dla amatorów i tych szybkich zawodników z licencjami. Od początku sezonu zawodnicy apelowali, prosili i błagali, żeby razem z tymi szybkimi nie jeździły „traktorki" o pojemności 125ccm. Każdy wie, że w porównaniu z rozpędzonym Supersportem taki obiekt na torze jest jak stojące drzewo. Niestety do człowieka zachłyśniętego władzą nie dociera nic i chyba tylko tragedia może go obudzić. Do takowej o mało nie doszło wczoraj i to za sprawą samego Pana Dyrektora! Postanowił On sobie pojechać po torze „traktorkiem" z kamerą właśnie wtedy, gdy trenowali ci najszybsi.

Historia, którą usłyszeliśmy od dwóch naszych czytelników zmroziła nam krew w żyłach. Całe zamieszanie zaczęło się na wyjściu na prostą pod mostek. Grupa trzech motocykli „szła" jeden za drugim, gdy nagle nadziała się na Pana Dyrektora jadącego tempem spacerowym. W tamtym miejscu rozpędzający się „prawdziwy" motocykl jest już szybszy, niż 125 mogłoby osiągnąć w swoim maksimum. Dwóch pierwszych zawodników wyminęło przeszkodę po lewej i prawej jego stronie, ale trzeci niestety uderzył już w wahacz Pana Dyrektora i wystrzelił do przodu. Wyprzedzając nawet tych, którzy jechali z przodu. Zawodnik, który uczestniczył w tym wypadku doznał na szczęście „tylko" wstrząśnienia mózgu i uszkodzenia ręki. Na szczęście, bo mogło się to skończyć kolejną tragedią! Niestety Pan Dyrektor wyszedł z zamieszania w jednym kawałku. Szkoda, bo może gdyby poleżał w szpitalu parę tygodni znów przypomniałby sobie jak to jest być zawodnikiem skazanym na durne pomysły decydentów.

Ten wypadek jednak był dopiero początkiem kolejnej głupoty, która mogłaby skończyć się jeszcze tragiczniej. Mianowicie, gdy motocykle na krótkiej prostej leżały na torze i stwarzały zagrożenie zamiast wywiesić odpowiednie flagi, ktoś wysłał wirażowyego na przełamanie między tor kartingowy i zakręt pod dębami. Tam jest naprawdę szybko, ale ktoś uznał, że jest to najlepsze miejsce do... zatrzymania pozostałych motocyklistów! Jedni jakoś wyhamowali, inny poszedł w krzaki, żeby nie trafić stojącego na torze człowieka, a kolejny niestety nie wyhamował i poturbował delikwenta. Brakowało do pełni „szczęścia", żeby kolejni wjechali jeszcze w tych stojących.

Historia, która wczoraj się wydarzyła brzmi jak czarny sen, ale niestety miała miejsce. Na szczęście obyło się bez tych najgorszych konsekwencji, ale to nie były wypadki spowodowane pechem, a niewłaściwymi decyzjami jednego człowieka.

Czy w Poznaniu ktoś wreszcie zrozumie, że ten Pan powinien mieć sądowy zakaz zbliżania się do motocyklistów? Zgrywa dobrego wujka, próbuje szkolić, a robi to tak, że na ostatnich Dniach Motocyklisty w motocyklu, którego używał tylna opona była założona odwrotnie! Piękne szkolenie. Człowiek, który nie słucha sugestii, na siłę udowadnia swoje mądrości, nie mając przy tym odpowiednich uprawnień nie może być odpowiedzialny za tak delikatną materię, jaką są wyścigi motocyklowe.

Liczymy, że Pan Prezes Werle wyciągnie wnioski z tego, co działo się w tym roku na torze Poznań. Przecież dobrze sam wie, że on też może odpowiadać za to, co się może wydarzyć w czasie treningów i co wydarzyło się na początku sierpnia. Czy nie lepiej dmuchać na zimne? Czy w tak dużym klubie nie ma zastępstwa dla Pana Molika? Rozumiem konflikt z rodziną na K, ale jest w klubie grupa ambitnych sędziów wirażowych, którzy robią to z pasji i chcą się rozwijać. Nie lepiej pomóc im w otrzymaniu odpowiednich uprawnień, niż czekać na kolejne kłopoty z policją i prokuratorem? A co najważniejsze, musicie pamiętać o motocyklistach, bo nie po to media i zawodnicy na każdym kroku wmawiają ludziom, że tor jest bezpieczny i jeśli jeździć szybko to tam, a nie na ulicy. Chcecie popsuć tą ciężką pracę i zrównać tor z ulicą? Hieny z kolorowych brukowców i programów „interwencyjnych" tylko na to czekają, tylko dla czyjego to dobra?

 

 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: FOX 24/09/2009 23:08

Bacznym Obserwatorem, moze byc tylko Wielki Brat!!!Ale to chyba nie ten Show. Ale pociagnijmy temat... Sugerujesz ze Szymon Kaluza wszedl w posiadanie uprawnien w sposob nielegalny? Czyzby UEM byl skorumpowany i mozna byloby sobie taka licencje"zalatwic"? Czy wiesz ilu zawodnikow zdobylo tytuly mistrzowskie nie posiadajac prawa jazdy ? Czy trzeba grac na instrumentach zeby byc uznanym dyrygentem ??? Kierownik zawodow nie zdobywa uprawnien zeby pokazywac tor jazdy (od tego sa instruktorzy), Jego zadaniem jest koordynowanie dzialan wszystkich podleglych mu ludzi podczas zawodow i podejmowanie ostatecznych decyzji.Molika poznalismy w tym roku, ale niestety z tej zlej strony. Bardziej pasuje do niego stanowisko a raczej pozycja DYKTATORA. Nikt nie posadza go o to zeby chcial celowo doprowadzic do tragedji, ale niestety brak kompetencji i wiedzy , zeby tego nie nazwac glupota i zarozumialoscia, do tego prowadzi. Odnosnie wypadku, to moze lepiej zapytac jaki polmozg wyjezdza wolnym sprzetem na tor z szybka grupa, lub kto mu na to pozwala? Po co sa podzialy ? Po to zeby ten kto je ustala sam je ignorowal? Tu nie ma mowy o przypadku, tylko o glupocie ludzkiej , ktora nazywa sie Molik!!! Moze zamiast sie pytac gdzie nadjezdzajacy zawodnicy mieli oczy, lepiej zapytajmy sie kto zabezpieczal trase i sygnalizowal niebieska flaga ze ulomny slimak na drodze? Widzisz kolego po to jest w czasie wyscigu sygnalizacja choragiewkami a szczegolnie niebieska flaga, aby tego mozna bylo uniknac, co do innych przypadkow sa inne flagi, ale kolega widac fanatyk Molika i nie zorientowany w zasadach tzw. ruchu na torze wyscigowym. Cale szczescie ze zyjemy w Polsce a nie w Rosji lub Bialorusi, bo na Swidra i jego podobnym bylyby juz dawno podpisane wyroki i wszystko byloby po staremu. Bo nikt nie lubi jak sie wytyka mu bledy, tylko ze jedni potrafia wyciagnac z tego wnioski i starac sie ich nie popelniac, inni natomiast czuja sie urazeni i knuja jak tu udupic gnoja, ktory im wadzi! Z tresci tego komentarza wnioskowac smialo mozna ze to wlasnie druga strona sie wypowiada, bo nie posadzam zadnego zawodnika o brak takiej niewiedzy ktora przedstawiles w swoim poscie. Na podsumowanie, powiem, ze od wielu lat jestem bardzo zwiazany z wyscigami i tym co sie w nich dzieje. Nikt nie mowi ze Miecio byl doskonaly, bo nie byl i tez za to mu sie obrywalo. Swiderek opisywal to ciagle na lamach gazet. W pewnym momencie to sie zmienilo i zaczal sluchac sugestii zawodnikow. Swiatelko rozwoju zaczelo swiecic w tunelu zwanym WMMP coraz wiekszym blaskiem...Ale te pojawia sie szpieg z krainy deszczowcow i z glosnym karambaaa, zaczyna psuc dorobek ostanich lat ponownie. A odnosnie sprzedazy piwa to racz zauwazyc , ze nie tylko zawodnicy sa na tych zawodach, ale takze ich rodziny , kibice i inne osoby, ktore nie siadaja za kierownica. Pomijajac juz fakt ze ma sie nijak do ustawy, na ktora sie AW powoluje (ale cytujac tu jednego z "wlodarzy" AW " bo u nas jest tak jak my chcemy.Tak ma byc i juz!". Czy myslisz ze wprowadzenie zakazu sprzedazy alkoholu w polskich realjach cos spowoduje ??? Jesli nie to ci odpowiem : ZWIEKSZENIE jego spozycia, bo taka jest juz polska mentalnosc!!!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę