tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Daniel Bukowski rozmawia ze Ścigacz.pl
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Daniel Bukowski rozmawia ze Ścigacz.pl

Autor: Łukasz Świderek 2009.10.05, 16:25 6 Drukuj

Mistrz Poznania" może zostać Mistrzem Polski

Sezon wyścigowy w Polsce dobiegł końca, dlatego to chyba najlepsza pora, żeby rozpocząć podsumowania i zapytać samych zawodników, jaki to był rok i co planują na przyszłość. Zaczynamy trochę od tyłu Mistrzów Polski zostawiając na deser. Dziś Daniel Bukowski, trzeci w Mistrzostwach Polski Superstock 600.

Ścigacz.pl: Przed sezonem w rozmowie z nami mówiłeś, że chcesz przynajmniej utrzymać drugą pozycję z zeszłego roku w klasyfikacji generalnej WMMP. Nie udało się. Czy traktujesz to jako porażkę?

Daniel Bukowski: Na pewno nie! Trzecie miejsce w tym towarzystwie to zaszczyt, a że „wypadki losowe" też mnie nie oszczędziły to tak wyszło. Skupiliśmy naszą uwagę głównie na Alpe Adria i tam osiągnęliśmy to, co chcieliśmy.

Ścigacz.pl: W WMMP jesteś „dopiero" trzeci, ale w Alpe Adria szalałeś w tym roku. Jak oceniasz swoje występy tam i co one ci dały?

D. B.: Dopiero? Sezon w Alpe Adria to dla mnie ogromny postęp. Nauczyłem się jeździć w tłumie, gdzie na łokcie walczy się z dużą ilością bardzo szybkich i równo jadących zawodników. Oprócz tego Alpe Adria to nowe tory, to życzliwość, kultura i mega atmosfera. A jak je oceniam? No cóż jestem pierwszy, więc oceniam je pierwszorzędnie! Już przed sezonem Igor mówił mi, że moim głównym zadaniem jest Alpe Adria, awans do Mistrzostw Europy i starty międzynarodowe.

Ścigacz.pl: Ok, w WMMP byłeś trzeci, a w Alpe Adria wygrałeś. Mamy rozumieć, że w Polsce jest wyższy poziom niż tam?

D. B.: Nie! Sezon w Polsce jest bardzo krótki. Jedna awaria, czy dzwon praktycznie wyklucza Cię z walki o tytuł. Dzwona nie było, ale w momencie kiedy byłem drugi w generalce i mistrzostwo było możliwe, dzięki „kumplom" z toru zostały mi odebrane punkty za drugie miejsce. W Alpe Adria rund było dwanaście, a do klasyfikacji generalnej liczyło się osiem, dlatego każdy miał szanse nadrobić swoje niepowodzenia. Oprócz tego Alpe Adria to walka na wielu torach. W Polsce „Mistrz Poznania" może zostać Mistrzem Polski, w Alpe Adria podobny scenariusz jest niemożliwy.

Ścigacz.pl: Szykujesz się już do finału Mistrzostw Europy w Albacete?

D. B.: Tak. Zaczynam trochę intensywniej ćwiczyć, staram się racjonalnie odżywiać. Oprócz tego cały czas staramy się jak najlepiej przygotować sprzętowo, technicznie itd.

Ścigacz.pl: Co chciałbyś zmienić w WMMP?

D. B.: Zmienić chciałbym dużo, lecz tegoroczne działania organizatorów napawają mnie optymizmem, więc jestem spokojny o przyszłość WMMP. Jednocześnie jestem bacznym obserwatorem tego, co dzieje się na obcych torach i jak tylko mogę, staram się dzielić moimi spostrzeżeniami z osobami funkcyjnymi. Nie od razu Kraków zbudowano, ale porównując WMMP do zagranicznych imprez, na, których miałem okazję być, twierdzę, że nie jest źle i małymi kroczkami idziemy do przodu. Najważniejsze teraz to stworzyć swoistą „kuźnię talentów", aby nie zabrakło ścigantów, bo Oskald wiecznie jeździł nie będzie! Oprócz tego fajnie było by wprowadzić zwyczaj z Alpe Adria, gdzie nagradza się zawodnika punktem za pierwsze pole startowe i punktem za najszybsze okrążenie.

Ścigacz.pl: Przed nadchodzącym sezonem rozgorzała dyskusja na temat klas, w jakich powinna odbywać się rywalizacja w WMMP. Jakie jest twoje zdanie na ten temat?

D. B.: Tak jak wspomniałem musimy myśleć o „narybku". Niestety nie ma u nas klasy 125, w związku, z czym młodzież od razu dosiada ciężkich i szybkich sześćsetek. Klasa CBR125R może i jest dobra na pierwszy sezon, ale później powstaje „dziura", w której są teraz szybcy, młodzi zawodnicy jak Kaczmarek czy Wielebski. Bardzo żałuję, że nie ma u nas pucharu dwusuwowych „125" z mocnymi silnikami i sportowymi podwoziami jak np. Aprilia RS. To byłoby najlepsze i na tym powinniśmy się skupić.

Ścigacz.pl: Jakie są twoje plany na przyszły sezon?

D. B.: Na pewno chcę jeździć. O dokładne plany proszę pytać najlepszego menagera, Igora Piaseckiego.

Ścigacz.pl: Najlepszy wyścig w tym sezonie?

D. B.: Było kilka bardzo emocjonujących wyścigów w tym sezonie. Np. wyścig klasy Superstock 600 na Hungaroring. Jechałem bardzo obolały po groźnym wypadku, do jakiego doszło godzinę wcześniej w klasie Supersport. Startowałem z pierwszego pola startowego, ale od razu wyprzedził mnie bardzo szybki Rosjanin Sergey Krapukhin i zaczął się oddalać. Następnie wyprzedził mnie miejscowy, doskonale znający tor Węgier Chrobak Janos. Chwilę później Janos wyprzedził Sergeya i myślałem, że tak już dojedziemy do końca, ale pomyślałem „skup się, zapomnij o bólu i weź się do roboty!". Chwilę później byłem już przed Sergeyem, a na ostatnim okrążeniu wyprzedziłem Janosa robiąc przy tym swoją „życiówkę" i jednocześnie najszybsze okrążenie wyścigu, przy czym Sergey dojechał czternaście sekund za mną.

Korzystając z okazji chcę bardzo podziękować naszym partnerom: LW Bogdanka, Łęczyńska Energetyka i EKO Klinkier, menagerowi Igorowi Piaseckiemu, członkom zespołu i wszystkim, którzy byli mi pomocni. Szczególne podziękowania ślę mojemu mechanikowi i przyjacielowi Łukaszowi Błażkowi, najukochańszej na planecie Ewce i Rodzicom!

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę