tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pierwsza runda WMMP 2009 ju¿ w ten weekend!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pierwsza runda WMMP 2009 ju¿ w ten weekend!

Autor: £ukasz ¦widerek 2009.05.13, 10:46 12 Drukuj

Już w ten weekend ruszają wyścigowe Mistrzostwa Polski. Wszyscy liczymy na wielkie emocje

Wreszcie się doczekaliśmy! Po prawie dziewięciu miesiącach oczekiwania WMMP znów pojawią się na torze w Poznaniu, miejmy nadzieję, że nie po raz ostatni. Nadchodzący sezon sportowo zapowiada się bardzo ciekawie i jedyne, co może zmącić atmosferę sportowego święta to oczekiwanie na niedzielne spotkanie (17.30 w budynku AW na torze) w sprawie przyszłości wyścigów. Przypominać o tym będziemy przez cały weekend, ponieważ organizatorzy chcąc rozmawiać o przyszłości wyścigów ze środowiskiem. Rozesłali zaproszenie do przypadkowej chyba grupy dziennikarzy i innych dziwnych osób pomijając samych zainteresowanych. Tak, więc my informujemy, że takie spotkanie będzie i trzeba na nim być, bo może się okazać, że zamkną nam wyścigi.

NAS Analytics TAG

Teraz przejdźmy do rzeczy przyjemnych, czyli do sportu. Zapowiada się wspaniała walka we wszystkich trzech klasach, a najliczniej obsadzona będzie prawdopodobnie Superstock 600. To w niej zobaczymy aktualnego Mistrza Polski Superbike Pawła Szkopka oraz jego brata Marka. Ten pierwszy miał startować w tym sezonie także w pełnym cyklu Mistrzostwa Świata Supersport, ale problemy zespołu Factory zmusiły go do skoncentrowaniu się głównie na krajowych rozgrywkach (w ten weekend, w pierwotnych planach, miał startować w RPA). Jednak zadanie jakie czeka jeźdźców Triumpha nie będzie łatwe, gdyż Suzuki GrandysDuo przywiozło im z Francji Kennego Foray. Mistrz tego kraju z 2007 roku poznał już obiekt w Przeźmierowie, a czasy, jakie uzyskiwał w treningach były szybsze od rekordy toru dla klasy Superstock 600. Foray ma też inną przewagę nad braćmi Szkopek, mianowicie swój tytuł we Francji zdobywał właśnie na Triumphie i doskonale zna możliwości tego motocykla. Żeby nie było za łatwo wyżej wymienionym zawodnikom do Polski, po dwóch latach spędzonych w Niemczech, wraca Marcin Kałdowski na maszynie Yamaha. Podczas gościnnych występów w Poznaniu w zeszłym sezonie udowodnił, że nadal jest szybki i z pewnością będzie chciał odzyskać tytuł wywalczony w 2006 roku. Wielką ochotę na podium maja też weteran polskich torów Tomek Kędzior (Creative Honda) oraz rewelacja zeszłego sezonu Daniel Bukowski (LW Bogdanka). Ten ostatni błyszczał formą podczas pierwszych rund Alpe Adria w tym roku i jest gotów do rywalizacji w Polsce. Klasę Superstock 600 podczas pierwszej rundy czekają dwa wyścigi, pierwszy w sobotę o 14.45 i drugi w niedzielę o 13.10.

Emocji nie zabraknie z pewnością także w połączonym wyścigu klas Superstock 1000 i Superbike. W tych klasach też jest po kilku pretendentów do mistrzowskiej korony. Jednak zanim zaczną oni okładać się na torze pompkami i łokciami będą musieli zdecydować czy chcą w tym roku sesji Superpole.

W Superbike o schedę po Pawle Szkopku z pewnością powalczy Guillaume Dietrich (Suzuki GrandysDuo). Dwukrotny Mistrz Francji w tej kategorii będzie musiał jednak stawić czoła mocno zmotywowanej koalicji polskich zawodników. Z utęsknieniem na pierwszą konfrontację ze „złotym dzieckiem" francuskich wyścigów czeka już Irek Sikora, który dogadał się wreszcie ze swoją Hondą i udowodnił to dobrymi występami w Alpe Adria. Poddawać się już na starcie nie zamierza też „Profesor" Janusz Oskaldowicz. Weteran naszych torów dołączył w ostatnich dniach do zespołu LW Bogdanka i zapowiada zaciekłą walkę. Najpierw jednak musi przekonać do tego lekarzy, ponieważ regulamin wymaga od zawodników po pięćdziesiątce specjalnych zaświadczeń lekarskich. Dobrze w treningach przed sezonem spisywali się też Sławek Grausam (G&M RT) oraz Hubert Tomaszewski. Popularny „Rzeźnik" przesiadł się w tym roku z Suzuki na Hondę i zamierza walczyć o tytuł. Oprócz tej piątki o miejscach na podium myślą Robert Michalczewski, Mariusz Grandys czy Ken Jansen.

W dużych „stockach" tytuł zamierza obronić Marcin Walkowiak. Reprezentant LW Bogdanka sezon co prawda rozpoczął od upadku na Hungaroring, ale jak zapewnia jest już w pełni gotowy do walki. A będzie miał z kim się ścigać. Jak zawsze groźnym rywalem będzie z pewnością Bartek Wiczyński i jego Honda. Oczywiście „Wilku" jak zawsze zwodzi nas zapewnieniami, że sezon traktuje ulgowo i chce się tylko dobrze bawić, ale jak wszyscy widzieli rok temu taka zabawa zwykle kończy się walką o tytuł. Inny „turysta" Adam Badziak też wystartuje w klasie Superstock 1000, a jego zespół, POLand POSITION wzbogacił się o nową gwiazdę w postaci Przemka Salety znanego do tej pory z walki na „trochę" innym ringu. Do regularnych startów w tej klasie wrócił też w tym roku Piotr Stachowiak, który na treningach przed sezonem udowodnił, że nie zapomniał jeszcze jak odkręcać gaz i może okazać się czarnym koniem tegorocznego sezonu. Zapomnieć też nie można o Mateuszu Stokłosie, który przeniósł się z Superstock 600 do 1000 i startuje też w pucharze FIM tej klasy przy Mistrzostwach Świata Superbike. Jednak wszystkich naszych zawodników może pogodzić kolejny gość z Francji, Gwen Giabbani. Zawodnik, który w zeszłym roku ostro namieszał w osławionych Mistrzostwach Niemiec jeszcze nie jeździł w Poznaniu i jego możliwością są dużą niewiadomą. Patrząc jednak na imponujące tępo, w jakim jego koledzy z Suzuki GrandysDuo nauczyli się naszego toru można podejrzewać, że i on będzie szybki od pierwszych treningów. Jeśli nasi okażą się lepsi będziemy mogli dumnie ogłosić, że Mistrzostwa Polski są silniejsze od swojego odpowiednika w Niemczech. Zaraz ktoś tu powie, że Świderka pogięło. Możliwe, ale prawda jest taka, że nie ma już słabych wyścigowych „lig". Guillaume Dietrich w wywiadzie we francuskiej prasie na początku roku w odpowiedzi na drwiące pytanie „Po co do Polski?" odpowiedział „A po co do Hiszpanii? Żeby się rozwijać i poznać inne ściganie". Giabbani wygrywał w zeszłym roku w Niemczech, a we Francji to się nieudało. O wszystkim decyduje dziś promocja i media. Czy gdyby japońscy producenci nie wysyłali swoich młodych zawodników na przetarcie do Anglii i nie wspierali tamtejszych zespołów BSB byłyby takie silne? Naprawdę powinniśmy schować kompleksy w tylną kieszeń spodni i robić swoje (jeżeli oczywiście pozwolą na to „władze"). WMMP wzbogaciły się w tym roku o Francuzów i powinniśmy spodziewać się podniesienia poziomu wszystkich zawodników, bo jak widać po czasach w Superstock 600 z treningów zeszłoroczny rekord toru może nie wystarczyć już nawet na podium. Szykuje się więc nam świetne ściganie i wielkie emocje. Miejmy też nadzieję, że w Pucharze Polski (dawniej PZM) też frekwencja i emocje dopiszą.

W pucharach markowych też powinno być nieźle. Yamaha już ma za sobą pierwsze starcie w czeskim Brnie.Tam lista startowa była dość „skromna" w porównaniu z poprzednimi latami, ale w Poznaniu ma być już więcej zawodników. W Suzuki, jak zawsze wszystkie miejsca wysprzedały się na pniu i jak zawsze nagroda jest słodką tajemnicą organizatora. Jaka ona będzie z pewnością jako pierwsi dowiedzą się czytelnicy Ścigacz.pl, ale z naszych przecieków wynika, że szykowana jest prawdziwa bomba. Honda debiutuje w tym roku z projektem Hornet Cup. No może nie jest to prawdziwy debiut, bo mieliśmy już w 1999 roku taką klasę w Polsce (wygrał wtedy Paweł Szkopek), ale organizował to poprzedni importer tej marki. Jednak nadal priorytetem dla Hondy jest juniorski CBR 125R Cup, w którym średnia wieku w tym roku to 16 lat.

Zapraszamy więc wszystkich do Poznania i do śledzenia relacji z każdego dnia na Ścigacz.pl. Jeśli jesteście zainteresowani co powiedzieli przed zawodami zawodnicy zapraszamy do nowego cyklu „Powiedzieli przed...", a po zawodach do „Powiedzieli po...".

Harmonogram zawodów:

CZWARTEK, 14.05.2009r.

08.00 - 19.00 - czynne biuro zawodów

Treningi dowolne płatne

12.15 - 12.35 - Puchar Yamahy R1 i R6
12.40 - 13.00 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
13.05 - 13.25 - Puchar Honda Hornet
13.30 - 13.50 - klasy Mistrzostw Polski
13.55 - 14.15 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow.600
14.20 - 14.40 - Puchar Polski klasa Pretendent
14.45 - 15.05 - Puchar Hondy CBR 125
15.10 - 15.30 - Puchar Yamahy R1 i R6
15.35 - 15.55 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
16.00 - 16.20 - Puchar Honda Hornet
16.25 - 16.45 - klasy Mistrzostw Polski
16.50 - 17.10 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow.600
17.15 - 17.35 - Puchar Polski klasa Pretendent
17.40 - 18.00 - Puchar Hondy CBR 125

PIĄTEK, 15.05.2009r.

08.00 - 19.00 - czynne biuro zawodów
08.00 - 18.00 - odbiór techniczny

Treningi dowolne płatne

09.00 - 09.20 - Puchar Yamahy R1 i R6
09.25 - 09.45 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
09.50 - 10.10 - Puchar Honda Hornet
10.15 - 10.35 - klasy Mistrzostw Polski
10.40 - 11.00 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow. 600
11.05 - 11.25 - Puchar Polski klasa Pretendent
11.30 - 11.50 - Puchar Hondy CBR 125
11.55 - 12.55 - przerwa organizacyjna

Treningi kwalifikacyjne

13.00 - 13.30 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Yamaha R1 i R6
13.35 - 14.05 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
14.10 - 14.40 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Honda Hornet
14.45 - 15.15 - I trening kwalifikacyjny kl. Superstock 600
15.20 - 15.50 - I trening kwalifikacyjny kl. Superstock 1000 i Superbike
15.55 - 16.25 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie 600
16.30 - 17.00 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
17.05 - 17.35 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Pretendent
17.40 - 18.00 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Hondy CBR 125
18.30 - obowiązkowe szkolenie dla amatorów (bez licencji)

SOBOTA, 16.05.2009r.

08.00 - 19.00 - czynne biuro zawodów
08.00 - 13.30 - odbiór techniczny
08.30 - 08.50 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Hondy CBR 125
08.55 - 09.25 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Yamaha R1 i R6
09.30 - 10.00 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
10.05 - 10.35 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Honda Hornet
10.40 - 11.10 - II trening kwalifikacyjny kl. Superstock 600
11.15 - 11.45 - II trening kwalifikacyjny kl. Superstock 1000 i Superbike
11.50 - 12.20 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie 600
12.25 - 12.55 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
13.00 - 13.30 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Pretendent
13.35 - trening o Superpole

Wyścigi:

14.45- 15 okrążeń Superstock 600
15.35- 7 okrążeń Puchar Honda Hornet
16.10- 9 okrążeń Puchar Yamaha R1 i R6
16.55- 9 okrążeń Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
17.35- 7 okrążeń Puchar Polski klasy Pretendent
18.15- 7 okrążeń Puchar Hondy CBR 125
19.00 - egzamin na licencję B

NIEDZIELA, 17.05.2009r.

07.30 - otwarcie biura zawodów
08.15 - 08.25 - rozgrzewka Pucharu Hondy CBR 125
08.30 - 08.40 - rozgrzewka Pucharu Yamaha R1 i R6
08.45 - 08.55 - rozgrzewka Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
09.00 - 09.10 - rozgrzewka Pucharu Honda Hornet
09.15 - 09.25 - rozgrzewka kl. Superstock 600
09.30 - 09.40 - rozgrzewka kl. Superstock 1000 i Superbike
09.45 - 09.55 - rozgrzewka Pucharu Polski klasa Rookie 600
10.00 - 10.10 - rozgrzewka Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
10.30 - otwarcie zawodów

Wyścigi:

11.00- 7 okrążeń Puchar Hondy CBR 125
11.40- 9 okrążeń Puchar Yamaha R1 i R6
12.25- 9 okrążeń Puchar Suzuki GSX-R
13.10- 7 okrążeń Puchar Honda Hornet
13.50- 15 okrążeń Superstock 600
14.45- 16 okrążeń Superstock 1000 i Superbike
15.45- 10 okrążeń Puchar Polski kl. Rookie 600
16.30- 10 okrążeń Puchar Polski kl. Rookie pow. 600
17.30 Spotkanie w sprawie przyszłości wyścigów!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Dietrich WMMP
Jansen WMMP
Kedzior WMMP
Michalczewski WMMP
Oskaldowicz WMMP
Sikora WMMP
Sliwa WMMP
Stoklosa WMMP
Suzuki Cup Poland
Wiczynski WMMP
Badziak WMMP
Foray WMMP
Hornet Cup Poland
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê