tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Opinia o oponach Dunlop Mutant - raz założysz i jeździsz przez cały rok
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Opinia o oponach Dunlop Mutant - raz założysz i jeździsz przez cały rok

Autor: Daniel Widło 2021.03.30, 22:34 Drukuj

Segment motocykli typu adventure rośnie w siłę. Co roku przybywa coraz więcej użytkowników, poruszających się na tego typu motocyklach. Każda renomowana marka motocyklowa, która chce nadążyć za zmieniającym się światem, musi mieć w swojej ofercie przynajmniej jeden model ADV. Przykładem może być Harley-Davidson i jego najnowsze dziecko Pan America 1250. Można śmiało powiedzieć, że ten rynek będzie dalej rósł w siłę, gdyż takie motocykle bardzo dobrze się sprzedają, a jeśli coś dobrze się sprzedaje, to znaczy, że można na tym dobrze zarobić. Uniwersalność tych motocykli sprawia, że świetnie spisują się na asfalcie, a i lekki teren nie jest dla nich wielkim problemem.

Osobiście też jeżdżę motocyklem typu ADV i bardzo jestem z niego zadowolony (MTS 1200). Mając taki sprzęt, aż chce się zjechać gdzieś z asfaltu i przejechać jakimś terenem, żeby poczuć dodatkowy dreszczyk emocji. Niestety nie zawsze możliwości naszego motocykla idą w parze z możliwościami naszych opon. Niejednokrotnie doświadczyłem tego podczas krótkich przelotów po leśnych szlakach. Wystarczy, że jest mokro, a ziemia zmienia się w błoto. W takich warunkach opona drogowa nie ma żadnych szans na zapewnienie odpowiedniej przyczepności. Skonstruowanie motocykla uniwersalnego nie jest łatwe i taki samym problemem okazuje się skonstruowanie uniwersalnej opony, która będzie przyczepna i stabilna na asfalcie, a jednocześnie będzie dawała możliwość przejechanie przez odcinki terenowe o zróżnicowanej nawierzchni.

NAS Analytics TAG

Użytkownicy oczekują również wydłużonych przebiegów, co nie zawsze idzie w parze z przyczepnością i pewnością prowadzenia. Opona musi więc spełniać wszystkie funkcje na coraz mocniejszych, ciężkich maszynach, takich jak Ducati Multistrada, BMW GS, KTM Adventure, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger.

Dunlop Mutant to nowa propozycja firmy dla osób, szukających opony uniwersalnej. Wystarczy zerknąć na bieżnik tej opony, aby stwierdzić, że nie jest to opona tylko do jazdy po asfalcie. Łuskowaty wzór bieżnika został specjalnie zaprojektowany, aby odprowadzać jak najwięcej wody i błota podczas przelotów w różnym terenie i warunkach pogodowych. Dunlop sprzedaje Mutanty jako "czterosezonowe", można by rzec "wielosezonowe". Wykorzystująca swoje doświadczenie i wiedzę z zakresu ogumienia klasy trial, supermoto, wyścigowej i turystycznej inżynierowie marki Dunlop sprawili, że opona koncepcyjna, jaką był na początku Mutant, stała się realnym produktem. Testy, jakie zostały przeprowadzone przez naszą redakcję, nie pozostawiają większych złudzeń. Nowa propozycja Dunlopa świetnie spisuje się w chłodniejsze, deszczowe dni, dając poczucie pewności i bezpieczeństwa. Poza dziwnym bieżnikiem te opony zawierają mieszankę o wysokiej zawartości krzemionki, która jest idealnie dostosowana do zimniejszych warunków pogodowych, tak aby szybciej się nagrzewać. Mutant łączy w sobie prowadzenie i stabilność sportowej opony z przyczepnością na mokrej nawierzchni. Daje nam też możliwość jazdy w lekkim terenie. Wszystko to sprawia, że opony te często wybierane są przez osoby jeżdżące na supermoto, gdzie zmienność terenu i nawierzchni jest największym testem dla opony.


Sprawdziliśmy opony Dunlop Mutant w bardzo zimny dzień. Była woda, było błoto, były emocje, a przede wszystkim było ogromne zaskoczenie.

Opinie użytkowników są bardzo pozytywne. Jedyne, na co zwracają uwagę niektóre osoby, to szybkość, z jaką znika bieżnik. Jak wiadomo stopień zużycia opony oraz przebiegi, jakie jest w stanie pokonać, w dużej mierze zależą od stylu jazdy kierowcy. To tak jak na torze, jeśli jesteś super szybki i agresywny to po jednym dniu jazdy opony są do wyrzucenia. Ten sam komplet opon w rękach amatora z pewnością przetrwa kilka wyjazdów. Reasumując, jeżeli szukasz uniwersalnej opony, na której będziesz mógł jeździć cały rok i to zarówno na asfalcie, jak i w terenie, to Mutant będzie jak najbardziej uzasadnionym i dobrym wyborem. Miej jednak na uwadze to, że decydując się na tak uniwersalną oponę, musisz iść na pewne kompromisy (pojedziesz prawie wszędzie, ale nie aż tak szybko jak na oponach dedykowanych do określonych warunków).

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę