Opony offroadowe Dunlop teraz także z homologacją drogową
Dwa modele bardzo wytrzymałych opon offroadowych firmy Dunlop otrzymały homologację drogową, która ma zapewnić znaczne korzyści zarówno kierowcom jeżdżącym rekreacyjnie, jak i hardkorowym entuzjastom enduro.
Dunlop D952, opona przeznaczona do rekreacyjnego użytku w terenie, otrzymała certyfikat ECE R75. Oznacza to, że można jej legalnie używać na drogach, a także na torach, oszczędzając motocyklistom kosztów i środków związanych z transportem motocykli lub sprzętu do zmiany opon.
Nowa kategoryzacja została przyznana czterem z sześciu rozmiarów z serii D952 i będzie dostępna od kwietnia 2021 roku. Specyfikacje drogowe tej wytrzymałej opony to: 110/90-18 61M, 110/90-19 62M, 120/90-18 65M i 80/100-21 51M.
Zaprojektowany do pracy w zróżnicowanym terenie, model D952 jest oparty na wytrzymałej konstrukcji, która zapewnia długą żywotność i doskonałą przyczepność. Jej wzór wywodzi się z popularnej D752, a dodanie homologacji drogowej dodatkowo podkreśla jej status, jako idealnej opony do rekreacyjnego użytku w terenie.
Kolejnym znaczącym osiągnięciem jest zastosowanie oznaczenia M+S (błoto i śnieg) na wszystkich trzech rozmiarach opony enduro D908 RR.
Oznacza to, że dopuszczony do ruchu drogowego wzór dual sport/desert opon Dunlop może być teraz używany także w motocyklach o wyższej prędkości maksymalnej, niż wynosi indeks prędkości opony. To sprawia, że będzie możliwe stosowanie tych opon w szerszej gamie maszyn.
Najnowsze motocykle enduro i adventure, takie jak: Honda CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports, Yamaha Tenere 700 i kilka modeli KTM, od 250 EXC aż do 1290 Super Adventure R, mogą być wyposażone w opony Dunlop D908 RR M+S. Motocykle, w których również będzie można używać wskazanego modelu to także: Husqvarna 701 Enduro, BMW G450X i SWM RS650R oraz PR7 Adventure 650 firmy AJP i EC 450 GASGAS.
Wyjątkowa trwałość modelu D908 RR, wynikająca z jego korzeni rajdowych, zapewnia niezrównane osiągi na najtrudniejszych nawierzchniach, w tym na piasku, kamieniach i twardym podłożu.
Dmitri Talboom, Product Manager Dunlop Motorcycle EMEA: - Off-road jest kluczowym działem, jeśli chodzi o opony motocyklowe Dunlop i jesteśmy dumni z dalszego rozwoju naszych produktów w tej dziedzinie, aby sprostać potrzebom współczesnego kierowcy. Certyfikat ECE R75 dla D952 to rewolucja dla entuzjastów, którzy mogą teraz jeździć na swoich ulubionych torach, a po treningu od razu wyjechać na drogę bez zmiany opon. Ponadto oznaczenie M+S modelu D908 RR jest ważne dla rozszerzenia gamy motocykli, które teraz mogą korzystać z rajdowych atrybutów tego wzoru.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze