tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe zasady badania technicznego motocykli: zmiany od 13 listopada 2017
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe zasady badania technicznego motocykli: zmiany od 13 listopada 2017

Autor: Konrad Bartnik 2017.10.17, 14:18 19 Drukuj

W najbliższym czasie czeka nas kilka zmian w przepisach dotyczących badań technicznych aut i motocykli. Ich głównym celem jest wyeliminowanie z ruchu pojazdów ewidentnie niesprawnych i nie spełniających norm, poprzez maksymalne ograniczenie możliwości oszustw w samym procesie badania.

Nowelizacja ustawy o wdrożeniu ulepszonego systemu CEPiK 2.0 (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) została właśnie podpisana przez Prezydenta Andrzeja Dudę i wejdzie w życie 13 listopada 2017 roku. Niesie ona za sobą również poważne zmiany w procesie wykonywania obowiązkowych badań technicznych pojazdów. Oto najważniejsze z nich:

NAS Analytics TAG

1. Pełne badanie sprawności technicznej pojazdu

Od teraz diagnosta będzie miał obowiązek dokonania kontroli WSZYSTKICH podlegających jej elementów pojazdu, nawet jeśli wcześniej znajdzie już jakąś poważną usterkę, która z góry ustali negatywny wynik badania. Kierowca otrzyma więc pełną ocenę stanu swojego pojazdu i listę defektów do usunięcia.

2. Negatywny wynik badania trafi do systemu

Jeśli pojazd nie przejdzie badania technicznego, nie będzie to już słodka tajemnica diagnosty i właściciela. Wyniki KAŻDEJ kontroli trafią do centralnego systemu, co ma zmusić właścicieli aut i motocykli do szybkiego usunięcia usterek.

3. Opłata za badanie pobierana z góry

Każde badanie techniczne będzie teraz opłacane z góry, niezależnie od jego wyniku. Zawiedziony właściciel niesprawnego pojazdu nie będzie już mógł po prostu odjechać bez płacenia. Jedyny wyjątek w tej kwestii zrobiono dla firm zarządzających flotami pojazdów i rozliczających się na podstawie faktur VAT z odroczonym terminem płatności.

4. Koszty i terminy

Stawki za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów pozostają bez zmian - 99 zł za auto, 63 zł za motocykl. W przypadku negatywnego wyniku kontroli, właściciel ma 14 dni na dokonanie niezbędnych napraw i ponowne zgłoszenie się do diagnosty. Koszt ponownego badania wyniesie od 13 do 36 zł, w zależności od rodzaju usterki.

5. Uszkodzenia i zajęcia majątkowe pojazdu w bazie CEP

Centralna Ewidencja Pojazdów wzbogaci się o dane dotyczące wszelkich zabezpieczeń i zajęć majątkowych dotyczących danego pojazdu. Będzie to znakomite narzędzie dla osób szukających pojazdów używanych, dzięki któremu zmniejszy się ryzyko trafienia na przysłowiową minę. Od teraz również Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny będzie przekazywał dane dotyczące uszkodzeń w wypadkach pojazdów nieubezpieczonych. Do tej pory zobligowane do tego były wyłącznie firmy ubezpieczeniowe, które przekazywały dane o uszkodzeniach pojazdów swoich klientów.

6. Nowe uprawnienia Straży Granicznej

Do służb, które będą miały prawo do zatrzymywania dowodu rejestracyjnego dołącza właśnie Straż Graniczna. Jej funkcjonariusze będą musieli przekazywać do Centralnej Ewidencji Pojazdów wszystkie informacje o zatrzymanych dokumentach.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę