Nowe prawo jazdy - fatalne wyniki pierwszych testów
Jak zapewne większość z was wie, od soboty 19 stycznia obowiązują nowe przepisy dotyczące prawa jazdy. W przypadku samochodów, w części praktycznej zmienia się niewiele, w przypadku motocykli zmiany są dość znaczące, jednak nas w chwili obecnej interesują testy egzaminacyjne. Otóż nie ma już puli 500 pytań, które są wcześniej znane i które można wykuć na pamięć. Teraz pytań jest 3000, na odpowiedź jest znacznie mniej czasu, a pytania są wcześniej nieznane.
Jak donoszą media, wyniki pierwszej tury nowych egzaminów teoretycznych są fatalne. Dotychczas było tak, że część teoretyczną zdawało za pierwszym razem ponad 80% kursantów. W Krakowie, podczas pierwszego egzaminu teoretycznego na kategorię B pozytywny wynik uzyskały 4 osoby na… 36 zdających. Dyrektor WORD w Krakowie skomentował, że winny tutaj jest stres, pośpiech i brak obycia z systemem.
22 stycznia pierwszy egzamin na nowych zasadach odbył się także w Nowym Sączu gdzie na 7 startujących osób nie zdała żadna… Pracownicy WORDów jednoznacznie stwierdzają, że nowe przepisy poprawią bezpieczeństwo i że kursanci muszą się przyzwyczaić do nowych przepisów. Nie podejmujemy się komentowania pierwszego zagadnienia, ale z całą pewnością kursanci potrzebują czasu na obycie się z nowymi testami. Ktoś musiał pójść na pierwszy ogień i rzecz jasna za to zapłacić.
Komentarze 26
Poka¿ wszystkie komentarze-Ka¿± Wam wymieniaæ dokumenty wydane bezterminowo na dokumenty z terminow± dat± wa¿no¶ci ?! - Równie dobrze mo¿na wszystkie akty notarialne wydane przed 19 stycznia uznaæ za niewa¿ne ? - Prawo...
OdpowiedzW³a¶nie zapoda³em test i 4 b³êdy na pocz±tek, jeden to nie zauwa¿y³em ¿e czas siê skoñczy³ na odp, drugi z pomocy (ilo¶æ wdechów by³a inna jak zdawa³em) i dwa z mniej szkodliwych, czyli dozwolonej ...
OdpowiedzKolejny popisowy twór Ministra Nowaka, do czego by siê ten facet nie dotkn±³ to spieprzy. Autostrady, ekspresówki buduj± siê w nieskoñczono¶æ, Egzamin na prawo jazdy najtrudniejszy w Europie, i na ...
OdpowiedzKlasyczna g³upota w Polsce. Musisz umieæ wiêcej w teorii ni¿ w praktyce. Ci co mówi± o korzy¶ciach na rzecz bezpieczeñstwa z tym zwi±zanym mogli by powiedzieæ jakie to s± te korzy¶ci. Bêdzie jak ...
OdpowiedzNie wierzê, ¿e pytania na te¶cie s± za trudne dla kogo¶ kto zna przepisy. A jak kto¶ ze stresu zapomina wiedzy (albo jej w ogóle nie posiada) na egzaminie teoretycznym to tylko ¶wiadczy to o tym, ¿e mo¿e nie powinien w ogóle jednak mieæ tego prawa jazdy. Wtedy mo¿e i dobrze ¿e nie jest dopuszczany nawet do praktyki, bo móg³by komu¶ zrobiæ krzywdê. Naprawdê nie wszyscy maj± predyspozycjê do bycia bezpiecznym kierowc±. Prawo jazdy nie jest dla ka¿dego, tylko nie ka¿dy potrafi to zrozumieæ. Tak samo jak nie ka¿dy mo¿e byæ lekarzem.
OdpowiedzTo mo¿e wprowadziæ testy psychologiczne jak na broñ? Moim zdanie "prawko" przynajmniej na auto jest dla ka¿dego. Jedni bêd± je¼dziæ tylko od domu na poci±g, do ko¶cio³a, na rynek itd, inni bêd± je¼dziæ w podró¿e, i jeszcze inni sobie choæby na np zielone piek³o pojad±. Wiêc jak widaæ ka¿dy inaczej stosuje pojazd. Wszystkich nawyków, zachowañ i tak raczej nauczy³e¶ siê (zak³adaj±c ¿e masz prawo jazdy) w czasie jazdy po egzaminie. Kurs ma ciê (w Polsce przynajmniej) nauczyæ zdania egzaminu, tylko o to chodzi. Niestety... Szczerze zgadza³bym siê z tob±, ale gdyby zamiast teorii zwiêkszyli by poziom na praktycznym egzaminie, który by uczy³ czegokolwiek a nie nawet na ³uk znajd± metod±. Teoria to teoria i sprawdza siê w matematyce. Lepiej znaæ wszystkie znaki i ich nie widzieæ bo jedzie kto¶ jak cio.a? Czy lepiej ¿eby doucza³ siê znaków w trakcie jazdy(stary egzamin;) a je¼dzi³ pewniej i umia³ choæby trochê ogarn±æ po¶lizg?
OdpowiedzKupê kasy natrzepi± na tych nowych testach przy takiej zdawalno¶ci, po co oblewaæ ludzi na egzaminie praktycznym, jak mo¿na ich oblewaæ ju¿ na teorii, bêd± zdawaæ po 10 razy a kasa p³ynie i na ...
OdpowiedzAle te 2 lata licza sie od daty pierwszego wydania prawajazy czy tez od zdania danej kategorii ?
OdpowiedzPrawda jest taka ze nowe egzaminy teoretyczne nie byly potrzebne. Gdzie wy tu widzicie poprawe bezpieczenstwa skoro praktyczny wyglada tak samo ( przynajmniej na kategorie B bo na A juz zupelnie ...
OdpowiedzTo gdzie Ty mieszkasz? Mnie na egzaminie pu¶ci³ po 70-tce i jak warunki na to pozwalaj± to Ciê obleje jak bedziesz tam jecha³ 40, my¶l trochê, taka osoba nie bêdzie je¼dzi³a wcale. Aha, na kursie latali¶my poza miastem do¶æ czêsto na 90-tkach, gdzie dopiero osoba obok przy 110 zwróci³a mi uwagê, ¿e zaraz nam L-kê z dachu zdmuchnie :D
Odpowiedz