Nowe Suzuki GSX-S1000GT - opis, zdjêcia, dane techniczne
Nowy model GSX-S1000GT umiejętnie łączy osiągi zwycięskiego motocykla klasy superbike z silnikiem o pojemności 999cm3 ze zwartym, lekkim podwoziem zapewniającym dynamiczną i komfortową jazdę, wysoką funkcjonalnością, wyjątkową stylistyką i bogatym wyposażeniem. Te wszystkie cechy wyróżniają nowy model jako prawdziwy motocykl klasy GT.
To coś więcej niż kolejna ewolucja modelu GSX-S1000F, który wprowadzono na rynek w 2015 roku. Nowa odsłona przedstawia całkowitą zmianę podejścia w celu zaspokojenia pragnień entuzjastów motocyklowych podróży o sportowym zacięciu - bez względu na to, czy ruszają w długą podróż z pasażerem czy przygotowują się do sportowej jazdy w pojedynkę.
Koncepcja modelu GSX-S1000GT: "Prawdziwy motocykl klasy GT"
Koncepcja modelu GSX-S1000GT zakłada, że w gamie Suzuki pełni rolę prawdziwego motocykla typu Grand Tourer. Nowy model to idealna mieszanka osiągów, zwrotności, stateczności przy wysokich prędkościach jazdy, komfortu, kontroli, łączności i przyciągającej wzrok stylistyki - całość dostarcza najlepszych wrażeń sportowo-turystycznych, potwierdzających, że jest to prawdziwe GT.
GSX-S1000GT zapewnia komfortową i ekscytującą podróż na długich dystansach z wysokimi prędkościami. Odzwierciedla przyjemność, jaką daje zaawansowany układ sterowania, który jednocześnie jest łatwy i przyjemny w obsłudze, a także zapewnia najlepsze wrażenia z jazdy. Odzwierciedla radość dalekich podróży w towarzystwie pasażera. Odzwierciedla wygodę, jaką oferują funkcje związane z łącznością ze smartfonem, a także możliwość spakowania wszystkich najważniejszych rzeczy, które będą potrzebne w trasie. Odzwierciedla również dumę z posiadania motocykla, która płynie ze wszystkich jego cech.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Silnik
4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik DOHC o pojemności 999cm3 płynnie rozwija wysoką moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Dzięki temu pozwala na komfortową jazdę w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych silnika, wykorzystywanych podczas codziennej jazdy, ale także w zakresie średnich i wysokich prędkości obrotowych podczas jazdy na długich, autostradowych dystansach.
Silnik charakteryzuje się płaską krzywą momentu obrotowego i mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych, co poprawia komfort jazdy z wysokimi prędkościami, a w połączeniu z elektronicznymi układami sterowania zapewnia przyjemność podczas dynamicznego przyspieszania, typowego dla sportowych motocykli.
Całkowicie przeprojektowany, zwarty układ wydechowy 4-2-1 ma za kolektorem układ SET (Suzuki Exhaust Tuning) i tłumik, a katalizatory i nowy kształt komory rozprężnej pozwalają spełnić wymagania normy Euro 5. Charakteryzuje się potężnym brzmieniem, zapewniając przyjemny odgłos z układu wydechowego.
Nowe elektronicznie sterowane przepustnice zapewniają lepszą równowagę między sterowaniem na biegu jałowym i rozwijaną mocą, przyczyniając się również do spełnienia wymagań normy Euro 5.
Nowy filtr powietrza zmniejsza opory w układzie dolotowym i zachowuje imponujący rezonans akustyczny układu dolotowego, poprawiając równocześnie jakość brzmienia, żeby podkreślić radość z jazdy.
Nowe wałki rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych mają zmienione profile krzywek. To pomogło zmniejszyć emisję zanieczyszczeń i równocześnie osiągnąć lepsze zrównoważenie osiągów i możliwości panowania nad motocyklem.
Układ SCAS (Suzuki Clutch Assist System) zapewnia lżejsze sterowanie dźwignią sprzęgła, co zmniejsza zmęczenie podczas długiej jazdy, szczególnie w gęstym ruchu ulicznym. Układ zapewnia również płynne zwalnianie i lepsze sterowanie podczas zmiany biegu na niższy.
System wspomagania jazdy SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S.):
Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej z trzech charakterystyk silnika, żeby skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy, np. podczas dynamicznej jazdy turystycznej, w czasie krótkiej i intensywnej jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni lub kiedy kierowca jest zmęczony po długiej podróży.
Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje pięć ustawień z możliwością wyłączenia. Większa liczba pośrednich ustawień pozwala lepiej dostosować działanie układu do różnych warunków drogowych, w których powinien sprawdzić się prawdziwy motocykl klasy GT, bez względu na liczbę pasażerów, ilość bagażu czy warunki atmosferyczne. Dzięki temu kierowca czuje się dużo, co przekłada się na ogólny komfort jazdy.
Nowy, elektroniczny układ sterowania przepustnicą pozwala z większą precyzją odwzorować zależność mocy rozwijanej przez silnik od położenia przepustnicy w każdym trybie SDMS. Prostszy, lżejszy i bardziej zwarty niż poprzednio stosowany układ mechaniczny, układ elektroniczny zapewnia lepsze panowanie nad motocyklem, zapewniając przy tym naturalną reakcję silnika i liniowe rozwijanie mocy.
Dwukierunkowy Quickshifter (z możliwością wyłączenia) zapewnia szybką, płynną i pewną zmianę biegu na wyższy lub niższy bez używania dźwigni sprzęgła. Łatwa zmiana biegów, mniejsze zmęczenie i funkcja chwilowego zwiększenia prędkości obrotowej silnika podczas zmiany biegu na niższy zapewniają wysoką satysfakcję z jazdy.
Tempomat pozwala poruszać się ze stałą, zadaną prędkością bez poruszania manetką gazu, co zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas długiej podróży.
Układ łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System) umożliwia rozruch silnika za pomocą jednego naciśnięcia przycisku rozrusznika. Wspomaganie przy niskiej prędkości obrotowej (Low RPM Assist) współpracuje z układem SCAS, zapewniając jeszcze bardziej płynne i łatwe ruszanie z miejsca.
Podwozie
Zwarte i lekkie zawieszenie zaprojektowano tak, aby zapewniało zwrotność, komfort, stateczność przy wysokiej prędkości jazdy i spokojną, przyjemną jazdę. Każdy jego element odzwierciedla uwagę jaką poświęcono doskonałym właściwościom jezdnym i panowaniu nad motocyklem w warunkach rzeczywistych, minimalizacji zmęczenia kierowcy podczas jazdy na długich trasach i zapewnieniu odpowiedniego wsparcia agresywnym osiągom motocykla z silnikiem o pojemności jednego litra podczas sportowej przejażdżki.
Konstrukcja dwubelkowej ramy ze stopu aluminium zapewnia zwrotność i wspaniałe trzymanie się drogi, zapewniając wysoki komfort jazdy podczas długich podróży. Nowe belki mają solidne punkty mocowania kufrów bocznych, a ich konstrukcja pozwoliła na zastosowanie grubszego i bardziej komfortowego siedziska pasażera.
Wahacz ze stopu aluminium, pochodzący z GSX-R1000, zapewnia doskonałe właściwości jezdne - poprawia stateczność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością podczas sportowej jazdy i charakteryzuje się odpowiednią wytrzymałością pozwalającą na przewożenie ciężkiego ładunku.
Większy rozstaw manetek i zoptymalizowana pozycja nowej kierownicy mocowanej za pomocą gumowych obejm w połączeniu z konstrukcją nowego siedziska zapewnia komfortową pionową pozycję na motocyklu, która zmniejsza zmęczenie zarówno podczas turystycznej i sportowej jazdy.
W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB o średnicy rur 43 mm zapewnia płynną jazdę podczas turystycznych wojaży z pasażerem a także sportowej jazdy w pojedynkę.
Regulowane, tylne zawieszenie z mechanizmem dźwigniowym poprawia zwrotność i stateczność motocykla.
Wpływ na zwinne prowadzenie i stateczność mają również atrakcyjne, 6-ramienne, odlewane obręcze kół. Nowe opony Dunlop SPORTMAX Roadsport2 zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić odpowiednią sztywność, a ulepszony wzór bieżnika zapewnia lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, szybsze rozgrzewanie i wolniejsze zużycie.
Stylowy, nowy zbiornik paliwa ma większą pojemność - 19 litrów. W połączeniu z bardzo niskim zużyciem paliwa zapewnia modelowi GT wyjątkowo duży zasięg.
Układ ABS (Antilock Brake System) zapobiega blokowaniu kół i pomaga w utrzymać stateczność podczas hamowania. 4-tłoczkowe zaciski Brembo typu monoblok współpracują z pływającymi podwójnymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm, zapewniając intensywne i pewne hamowanie.
Aerodynamiczny kształt osłon, szyby czołowej w połączeniu z ustawieniami zawieszenia i ramą, gwarantują poczucie pewności i stateczności podczas jazdy z turystycznej z wysoką prędkością.
Aby zmniejszyć drgania przenoszone na kierowcę i pasażera zastosowano m.in. nową, pływającą kierownicę i pokryte gumą podnóżki. Te rozwiązania zapewniają komfortową podróż.
Akcesoria
Oryginalne akcesoria to szybki i praktyczny sposób na dostosowanie i personalizację GSX-S1000GT. Użytkownicy mogą swobodnie wybierać z bogatej gamy 36 dostępnych akcesoriów, aby uzyskać żądany wygląd i poziom komfortu podróży, użyteczności i ochrony.
Najnowszym elementem oferty jest nowy, specjalnie zaprojektowany zestaw kufrów bocznych, zrodzony z sukcesów Suzuki w innych modelach turystycznych. Każdy kufer ma pojemność 36 litrów i ładowność 5 kg - może zmieścić kask motocyklowy*. Zestaw jest dostępny w każdym z trzech kolorów nadwozia.
Inne nowe akcesoria, które mają na celu lepszą ochronę i poprawę sportowego wyglądu GT, jednocześnie zapewniając kierowcy większy komfort, to m.in.: nowe anodyzowane dźwignie hamulca i sprzęgła, inspirowane wzornictwem popularnym na arenie wyścigowej z wytłoczonym logo GSX-S. Nowe elementy ochronne ramy z logo Suzuki (tzw. crash pady) pomagają zwiększyć pewność siebie, chroniąc ramę i inne wrażliwe części w przypadku przewrócenia motocykla.
Gama akcesoriów obejmuje również przednie i tylne błotniki z włókna węglowego, osłonę magneto z włókna węglowego, osłonę sprzęgła z włókna węglowego i osłonę wału korbowego z włókna węglowego. Te akcesoria mają matowe wykończenie, które podkreśla jakość, osiągi i miejskie wyrafinowanie. Opcjonalna przednia szyba turystyczna, wyższa o 70 mm niż standardowa, poprawia komfort, zmniejsza zmęczenie i daje kierowcy większą pewność siebie, zapewniając doskonałą ochronę przed wiatrem, deszczem i innymi czynnikami atmosferycznymi. Nowe osłony zbiornika paliwa mają logo Suzuki, podobnie jak atrakcyjne naklejki na koła/obręcze.
Pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów na początku listopada 2021 roku. Cena nowego Suzuki GSX-S1000GT to 69 900 PLN. Wariant Travel Pack będzie dostępny od 76 900 PLN.
Dane techniczne:
GSX-S1000F | Nowy GSX-S1000GT | |
Pojemność skokowa | 999 cm3 | |
Średnica x skok tłoka | 73,4 mm x 59,0 mm | |
Stopień sprężania | 12,2:1 | |
Moc maksymalna | 110 kW (150 KM) / 10000 obr/min | 112 kW (152 KM) / 11000 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 108 Nm przy 9500 obr/min | 106 Nm przy 9250 obr/min |
Czas rozpędzania (0-200 m) * | 6,70 s | 6,64 s |
Czas rozpędzania (0-400 m) * | 10,25 s | 10,15 s |
Norma emisji spalin | Euro 4 | Euro 5 |
Przełącznik trybu jazdy (SDMS) | - | O |
Układ kontroli trakcji (STCS) | 3 tryby + WYŁĄCZONY | 5 trybów + WYŁĄCZONY |
Elektroniczne sterowanie przepustnicą | - | O |
Dwukierunkowy Quickshifter | - | O |
Układ automatycznego utrzymywania stałej prędkości jazdy | - | O |
Układ łatwego rozruchu | O | O |
Wspomaganie przy niskiej prędkości obrotowej | O | Ulepszony |
Długość całkowita | 2140 mm | |
Szerokość całkowita | 825 mm | |
Wysokość całkowita | 1215 mm | |
Rozstaw osi | 1460 mm | |
Prześwit | 140 mm | |
Wysokość siedziska | 810 mm | |
Masa własna | 226 kg | |
Rodzaj silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC | |
Średnica x skok tłoka | 73,4 mm x 59,0 mm | |
Pojemność skokowa | 999 cm3 | |
Stopień sprężania | 12,2:1 | |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa | |
Układ rozruchowy | Elektryczny | |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa | |
Skrzynia biegów | 6-biegowa o stałym zazębieniu | |
Zawieszenie | Przód | Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe |
Tył | Z mechanizmem dźwigniowym, sprężyna śrubową i tłumikiem olejowym | |
Kąt nachylenia główki ramy/wyprzedzenie widelca | 25° / 100 mm | |
Hamulce | Przód | Tarczowe, podwójne |
Tył | Tarczowe | |
Opony | Przód | 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe |
Tył | 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowe | |
Układ zapłonowy | Elektroniczny | |
Pojemność zbiornika paliwa | 19,0 l | |
Ilość oleju (wymiana podczas przeglądu) | 3,4 l |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze