tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe Suzuki DL 650 V-strom model 2017 - wra¿enia z jazdy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Nowe Suzuki DL 650 V-strom model 2017 - wra¿enia z jazdy

Autor: Micha³ Brzozowski 2017.06.12, 15:25 Drukuj

Coroczny motocyklowy event dla dziennikarzy, organizowany przez Suzuki Motor Poland, to okazja by pojeździć w krótkim czasie wieloma, będącymi w aktualnej sprzedaży, modelami motocykli tego japońskiego producenta. Oto mój raport z jazdy Suzuki DL 650 V-Strom.

Model ten w ofercie producenta jest już od dawna. Zmienia się jednak, jak wszystkie motocykle, dostosowując swoje cechy do ducha obecnych czasów. I tak, Suzuki DL 650 V-Strom, nowość na 2017 rok, to tak naprawdę stary dobry znajomy. Dlaczego? Bo cały czas jest tym, czym były do tej pory mniejsze (a w tej chwili średnie) V-stromy - wielofunkcyjnym, spokojnym motocyklem do jazdy turystycznej, jazdy po lekkich bezdrożach oraz do codziennych miejskich zmagań.

NAS Analytics TAG

W tym roku DL650 dostał silnik od SV650, debiutującej na rynku w 2015 roku. Jest to dwucylindrowa vałka 90 stopni o pojemności 645 ccm. Silnik pracuje bardzo gładko, oddaje moc dużo delikatniej niż w SVce, a przynajmniej odniosłem takie wrażenie. Silnik jest bardzo elastyczny i jadąc w przedziale prędkości 60 - 160 km/h (i więcej) możemy spokojnie zostawić wbity szósty bieg. Silnik pracuje bez szarpnięć już od 2,5 tys. obrotów na minutę. Przy wyżej wspominanej prędkości 160 km/h na szóstce mamy obroty silnika w okolicach 8 tys. i jest jeszcze daleko do czerwonego pola. Spokojnie w trasie możemy trzymać taką prędkość, bez męczenia silnika.

Pozycja na V-stromie jest niezwykle wygodna - szeroka kierownica, dobrze dopasowana kanapa i mały kąt ugięcia nóg sprawiły, że po ponad 1,5 godzinie jazdy nic mnie nie bolało i mógłbym z przyjemnością jechać tak jeszcze długo… DL650 był motocyklem, o który trzeba było walczyć, bo każdy chciał właśnie na nim podróżować.

Zapomnijmy o tym, że motocykle tego segmentu są sprzętami o wyjątkowych właściwościach terenowych, ale… nie mogłem nie spróbować, jak DL650 radzi sobie poza asfaltem. Duże nierówności, poprzeczne wyrwy, tak często spotykane na polnych drogach sprawiały, że przednie zawieszenie miało dużo roboty i potrafiło dobić. Opony, których przeznaczeniem jest raczej asfalt, nie dawały pewnego oparcia na luźnym podłożu - ale wiadomo, coś za coś. Większość właścicieli V-stroma nigdy nie zjedzie z asfaltu, a jeżeli już, to po polnej drodze będą jechać wyjątkowo zachowawczo. Zważywszy jeszcze na to, że ABSu nie da się wyłączyć - nawet tylko na tylne koło, co powoduje, że zatrzymanie się na luźnym podłożu zajmuje więcej czasu, niż gdyby system ten nie był na pokładzie. Kontrolę trakcji, w którą wyposażony jest DL na szczęście wyłączyć można całkowicie, albo też zmniejszyć jej czułość (mamy 3 możliwości jej ustawienia).

DLa zaprojektowano do pokonywania kilometrów po utwardzonych drogach i do tego nadaje się wyśmienicie, pod warunkiem że… zmienimy szybę na wyższą. Oryginalna szyba dla mnie była ewidentnie za krótka, i choć ustawiona w średnim położeniu (żeby ją przestawić, należy odkręcić nakrętki i wsadzić śruby w odpowiednie otwory - czego nie da się zrobić w trakcie jazdy), to wiem, że przestawienie jej o te dosłownie 1,5 cm wyżej niczego by nie zmieniło. Mój sportowy kask (Arai RX7V) dostawał zawirowanym powietrzem po górnych wlotach, co generowało potworny łomot. Ten znikał, gdy tylko wstawałem na podnóżkach. Zatem sprawdźcie na jeździe testowej w jaką interakcję z waszym kaskiem wchodzi szyba V-stroma. Warto od razu z salonu wyjechać z wyższą lub też dołożyć do niej solidny deflektor.

Mimo tych delikatnych mankamentów jazda DLem była bardzo przyjemna, wygodna i dosyć dynamiczna. Jest to motocykl godny polecenia jako sprzęt turystyczny, pojazd do jazdy na co dzień, czy też po prostu - uniwersalne moto do wszystkiego.

Dane techniczne

Długość całkowita 2275 mm
Szerokość całkowita V-Strom 650XT: 910 mm
V-Strom 650A: 835 mm
Wysokość całkowita 1405 mm
Rozstaw osi 1560 mm
Prześwit 170 mm
Wysokość siedzenia 830 mm
Masa własna V-Strom 650XT: 216 kg
V-Strom 650A: 213 kg
Typ silnika 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-Twin
Średnica cylindra x skok tłoka 81,0 mm x 62,6 mm
Pojemność skokowa 645 cm3
Stopień sprężania 11,2 : 1
Zasilanie w paliwo Wtrysk paliwa
Rozrusznik Elektryczny
System smarowania Mokra miska olejowa
Przekładnia 6-biegowa z zazębieniem stałym
Przełożenie wstępne 2,088 (71/34)
Przełożenie końcowe 3,133 (47/15)
Zawieszenie - Przód Teleskopowe, sprężyny śrubowe, amortyzatory olejowe
Zawieszenie - Tył Wahaczowe, sprężyna śrubowa, amortyzator olejowy
Pochylenie/ wyprzedzenie 26˚ / 110mm
Hamulce - Przód Tarczowy podwójny
Hamulce - Tył Tarczowy
Opony - Przód 110/80R19M/C 59V, bezdętkowe
Opony - Tył 150/70R17M/C 69V, bezdętkowe
System zapłonu Elektroniczny
Pojemność zbiornika paliwa 20 l
Ilość oleju (całkowita) 3 l
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê