Norton będzie dalej produkowany w Wielkiej Brytanii
Indyjski koncern TVS Motor, nowy właściciel marki Norton, nie planuje przenoszenia produkcji poza Wielką Brytanię. Jest to jeden z elementów strategii, mającej utrzymać motocykle Nortona w ścisłym segmencie premium.
Ciągnące się przez kilka miesięcy gigantyczne problemy Nortona były ogromną próbą nerwów nie tylko dla pracowników fabryki, ale też dla fanów marki i jej czysto brytyjskiego charakteru. W weekend poinformowano o przejęciu firmy za 16 milionów funtów przez indyjski TVS Motor, a jeden z zapisów umowy przewiduje utrzymanie dotychczasowej siedziby firmy w Donington Hall. Od razu pojawiło się pytanie, co dalej?
Jednoznacznie odpowiedział na nie w indyjskim portalu carandbike.com Sudarshan Venu, dyrektor zarządzający TVS Motor. Norton w całości pozostanie na brytyjskiej ziemi. Nowy właściciel zachowa całą strukturę firmy, łącznie z działem projektów oraz liczącą ok. 100 osób załogą. Po wygaśnięciu umowy na użytkowanie aktualnie zajmowanych budynków, Norton przeniesie się do nowej lokalizacji, która jest właśnie wyszukiwana w bliskiej okolicy.
TVS Motor chce zachować charakter premium marki Norton, a jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zachowanie produkcji w Wielkiej Brytanii. Plany Hindusów są bardzo ambitne - Norton ma pójść śladami Triumpha, który również ściśle współpracuje z partnerem z Indii, którym w tym przypadku jest koncern Bajaj Auto.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeChichot historii. Hindusi kolonizują przemysł Wielkiej Brytanii. Nie wiem czy odwołanie do Triumpha jest trafne, wszak ten od połowy bieżącego roku będzie wytwarzał motocykle wyłącznie w ...
OdpowiedzCzyli hindusi za grosze kupili cenną myśl techniczną i na razie zostawią produkcję w UK...
Odpowiedz