Norton Superlight 650, czyli supersport na bazie modelu Atlas
Norton Superlight 650 to ultralekki superbike, którego konstrukcję oparto na nowym modelu Atlas. John McGuinness będzie startował tym sprzętem w wyścigach ulicznych Tourist Trophy.
Superlight 650 to właściwie sportowa wersja zaprezentowanego ostatnio modelu Atlas. Przy cenie około 20 tys. funtów (prawie 100 tys. zł) jest jednak mało prawdopodobne, by stał się hitem sprzedaży. Skąd taka wysoka cena? Głównie przez włókno węglowe, w które hojnie ubrano ten motocykl.
Z tego materiału wykonano nie tylko owiewki, ale także koła i umieszczony pod siodłem zbiornik paliwa. Do napędu wykorzystano znany z Atlasa dwucylindrowy silnik rzędowy. Poddano go niewielkim modyfikacjom, więc jego moc wzrosła z 85 do 105 KM. Być może na papierze wartość ta nie robi wrażenia, ale jeśli weźmie się pod uwagę wagę motocykla - 158 kg, staje się jasne, że Superlight może być bardzo szybki.
Zawieszenie to górna półka Ohlinsa - z przodu widelec NIX 30, z tyłu monoshock TTX GP. Hamulce? Oczywiście Brembo: tarcze 330 mm z zaciskami M50. W standardzie quickshifter, kolorowy wyświetlacz LCD, pełna kontrola trakcji sterowana czujnikiem IMU.
Na tym motocyklu John McGuinness będzie ścigał się w przyszłorocznych wyścigach ulicznych klasy Tourist Trophy.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze