tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle Victory dostaną chłodzenie cieczą?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle Victory dostaną chłodzenie cieczą?

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2014.04.10, 10:34 2 Drukuj

Victory, czyli "ta druga amerykańska firma motocyklowa" najprawdopodobniej w najbliższej przyszłości zaprezentuje nowe motocykle chłodzone cieczą. Jak wiadomo do tej pory Victory były napędzane potężnymi piecami V2 z chłodzeniem powietrzem, ale zgodnie z trendami (patrz nowy Harley-Davidson Street 750) wkrótce możemy zobaczyć silniki chłodzone cieczą. W sieci pojawiły się właśnie szkice nowych sprzętów, które ukazują zmiany, m. in pasek napędowy po innej stronie motocykla, chłodnice oraz przeprojektowane silniki.

Jeden z motocykli prezentuje się bardzo muskularnie i ma dość zbitą sylwetkę. Do głowy przychodzi nam konkurent Diavela. Wiemy, że Victory pod batutą Polarisa ma wielki potencjał do budowania mocarnych silników (Hammer wyrywał ręce, nawet jak tego nie chciałeś). Fajnie byłoby zobaczyć w ofercie firmy coś nowego. Np. power-muscle-cruisera z wysoką mocą, oraz coś, co szłoby z duchem downsizeingu. Póki co, to jedynie informacje, ale damy Wam znać, jeśli pojawią się nowe dane na temat chłodzonych cieczą motocykli Victory.

NAS Analytics TAG

Victory mniejszy model

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: motoCYClista 10/04/2014 20:39

Kiedyś mój znajomy też tak mówił. Ociupinkę racji masz ale nie więcej. Motocykle chłodzone powietrzem mają tendencje do przegrzewania. Drugi cylinder dostaje mocno w kość. Narażenie na bardzo wysoką temperaturę (zwłaszcza drugi cylinder) skutkuje rozlatującymi się uszczelnieniami silnika/cylindra i różnej maści gumowymi elementami. Napiszę coś co już wiem z doświadczenia. Posiadam Hondę VT 1100. Znajomy ma DragStara 1100. Mój silnik jest czyściutki i nic się z nim nie działo i nie dzieje. Znajomy co chwile ma jakiś problem. Już dwa razy wymieniał uszczelki na cylindrze od dekielka zaworów i takiego drugiego (nie wiem od czego on jest). A ostatnio zaczął dosłownie lać silnik olejem na stacji benzynowej. Nie wiedziałem co się dzieje! Okazało się że poszła kolejna uszczelka po prawej stronie pod chromowanym deklem. Motocykl dosłownie SIKAŁ olejem! Z moich obserwacji (jeżdżę na zloty) wynika że silniki chłodzone powietrzem przeważnie się rozszczelnią przez co wcale nie są takie bezawaryjne. Co do chłodzonych cieczą... no cóż: silnik jest dużo lepiej chłodzony a płyn wcale nie jest łatwo zagotować bo chłodnice mają przecież wentylator. Z wymianą płynu chłodniczego nie ma żadnego problemu! W dolnej części silnika przy pompie jest śrubka spustowa. Odkręcasz ją, spuszczasz płyn, zakręcasz i dolewasz nowego. Dolewasz oczywiście płyn chłodniczy do -35st. W zimie nie zamarznie a w lecie nie zagotuje tak łatwo (+130st.) Przerabiałem ten temat już parę razy. System chłodniczy (przynajmniej w moim motocyklu) jest bardzo prosty. Owszem wymaga to więcej dbania bo do czasu do czasu trzeba płyn wymienić ale nie jest to ani skomplikowane ani kosztowne.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę