tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Victory High-Ball - moda na bobbera
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Victory High-Ball - moda na bobbera

Autor: Łukasz “Boczo” Tomanek 2011.02.16, 10:30 10 Drukuj

Ludzie, których stać na kupno motocykla za kwotę rzędu 60-70 tysięcy zł, jako dodatek do rodzinnego SUVa i luksusowego sedana z pewnością ucieszą się, że nie muszą odwiedzać brudnych warsztatów i rozmawiać z groźnymi, wytatuowanymi ludźmi, którzy zajmują się budowaniem customowych motocykli.

Środowisko motocykli dzieli się na dwa światy. W jednym klientowi oferuje się sprzęt obładowany bajerami i elektroniką, która wprawia w zazdrość honorowych absolwentów MIT. W drugim klientowi oferuje się motocykl złożony tylko z niezbędnych do przejścia przeglądu technicznego elementów, np. ramy czy kół. I wcale nie woła się za niego mniejszej kasy. Co ciekawe, sprzęty zupełnie purystyczne cieszą się od pewnego czasu ogromnym zainteresowaniem. Zasada „less is more” ciągle jest na miejscu. Amerykanie to wiedzą, dlatego też po raz pierwszy w swojej krótkiej historii, Victory wypuszcza fabrycznego bobbera. High – Ball to wysoka piłka rzucona na dobrze bronioną bramkę. Będzie gol?

Amerykańska motywacja

Ten sprzęt wcale nie był tak oczywisty. Victory od lat produkowało motocykle w jakiś sposób ocierające się o nurt cruisera. Mamy Visiona Tour, motocykl wyglądający jak kuchnia amerykańskiego prezentera telewizyjnego z lat 60-tych. Mamy Vegasa, który wygląda jak Suzuki Intruder 1400. Mamy Hammera, który wygląda całkiem znakomicie. W ludziach, którzy w Victory podpisują ważne dokumenty obudził się duch renegata (i marketingu). W ten oto sposób powstał High – Ball, pierwszy bobber stworzony przez Victory. Rzecz jasna głównym powodem jego budowy było zainteresowanie i ciekawość jakimi ludzie obdarzyli Harleya Cross Bones czy Street Bob.

Silne czerpanie inspiracji z tych motocykli przyniosło piorunujący efekt. High – Ball prezentuje się re-we-la-cyj-nie. Głównie dlatego, że jest zjawiskowy, ale nie w cukierkowy, miękki sposób. Przypomina brelok w kształcie kuli bilardowej przy kluczykach szefa gangu motocyklowego. Mówiąc bardzo ogólnikowo, High – Ball to Vegas po przeróbkach. Główną i nadającą charakter temu motocyklowi zmianą jest bardzo wysoka kierownica ape hanger. Producent określa ją jako „wygodną, ale dającą wyraźny przekaz innym”. Dalej mamy matowy, dwukolorowy zbiornik paliwa, przycięty przedni błotnik i pojedyncze siedzenie. Zdecydowanie najfajniejszą rzeczą są szprychowe koła obute w tłuste opony z białym pasem.

Amerykańska kotłownia

High – Ball ma ten sam silnik, który znajduje się m.in. w Hammerze S, a to oznacza, że będzie to najszybszy bobber na rynku. Wielki widlak o pojemności 106 cali sześciennych (1731 cm3) pod względem brutalnego przyspieszenia jest zdeklasowany jedynie przez Intrudera M1800R, a to tak, jakby ktoś był tuż za Mozartem w komponowaniu muzyki. W silnikach 106 Freedom od Victory pierwszy bieg służy w zasadzie tylko do zostawiania krechy pod światłami, 153 Nm robi swoje. Mam jednak pewne obawy. O ile Hammer S to cruiser raczej w stylu performance, High – Ball z uboższym przednim zawieszeniem i grubymi, balonowymi oponami w które obute są koła szprychowe może nieco utrudnić temat prowadzenia. Takie podwozie ma prawo mieć problemy z opanowaniem sporej mocy i monstrualnego momentu obrotowego. Pytanie, kto będzie High – Ballem jeździł sportowo? Być może tylko Roland Sands, który ten sprzęt już zrobił po swojemu.

Amerykańska wojna

Rywalizacja z Harleyem będzie w tym przypadku opierać się wyłącznie na osobistych upodobaniach klienta. Jeśli pod uwagę będą brane osiągi, zarówno Cross Bones i Street Bob przegrywają sromotnie. Cross Bones dodatkowo jest spalony już na początku pod kątem ceny, bowiem w USA kosztuje 16,999 dolarów. Nieco równiejsze szanse w tej kwestii ma Street Bob, kosztujący 12,999 dolarów, przeciwko 13,499 dolarom High – Balla. Jest jeszcze trzeci gracz. Harley-Davidson Nighster, rocznik 2011. Wygląda on jak mniejszy brat bliźniak Victory. Takie same malowanie, takie same koła i opony, ale nieco inna liga jeśli chodzi o dynamikę.

Czy świat potrzebuje fabrycznego bobbera?

Prawdopodobnie nie, ale dobrze, że ktoś jednak decyduje się je konstruować. Ludzie, których stać na kupno motocykla za kwotę rzędu 60-70 tysięcy zł, jako dodatek do rodzinnego SUVa i luksusowego sedana z pewnością ucieszą się, że nie muszą odwiedzać brudnych warsztatów i rozmawiać z groźnymi, wytatuowanymi ludźmi, którzy zajmują się budowaniem customowych motocykli. Wystarczy iść do salonu i zrobić przelew za coś, co przed chwilą widziało się na Youtube. Genialne, prawda? Producenci jeszcze ostrożnie podchodzą do tematu produkowania czegoś taśmowo, co narodziło się budowane ręcznie, w przydomowych garażach. Owszem, mamy Cross Bone’a, Yamahę Stryker czy Hondę Fury, ale to dopiero nieśmiały początek. Motocykle Victory w Polsce jeszcze raczkują i to bardzo, bardzo powoli. Dystrybucja tych pojazdów w naszym kraju odbywa się od niedawna i tak naprawdę mało ludzi jeszcze wie, na co je stać. High – Ball z pewnością nie zrewolucjonizuje niczego, ale ładnie dopełni aktualną ofertę motocykli. I miejmy nadzieje, że wpoi nieco odwagi w duże koncerny.

Filmy:
Victory High-Ball - oficialne video
Victory High-Ball - oficialna prezentacja prasowa
RSD Ol Vic - customowy Victory High-Ball

Dane techniczne:

Silnik: V2 50o, 1731 cm3
Rozrząd: SOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica i skok tłoka: 101x108mm
Zasilanie: wtrysk paliwa
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu: pas zębaty
Skrzynia biegów: 6 biegowa
Zawieszenie przód: teleskopowe o średnicy goleni 43mm
Zawieszenie tył: monoshock, regulacja wstępnego naprężenia
Hamulce przód: 1x300mm, zacisk 4tłoczkowy
Hamulce tył: 1x300mm, zacisk 2tłoczkowy
Prześwit: 120mm
Wysokość siedzenia: 635mm
Rozstaw osi: 1647mm
Zbiornik paliwa: 17 litrów
Victory High Ball studio
Victory High Ball projekt
wydech RSD Victory High Ball
RSD Victory High Ball detale siedzenia
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Victory High Ball jazda noca
Victory High Ball jazda
jazda Victory High Ball
RSD Victory High Ball Roland sands
High Ball victory
High Ball profil Victory
zachod RSD Victory High Ball
RSD Victory High Ball przod
oldsmobile Victory High Ball
w garazu Victory High Ball
Victory High Ball pokaz
Victory High Ball mechanika
Victory High Ball zdjecia
Victory High Ball warsztat
Victory High Ball naped pasem
zbiornik paliwa Victory High Ball
detale RSD Victory High Ball
przednie kolo RSD Victory High Ball
RSD Victory High Ball siedzenie
silnik RSD Victory High Ball
tasma RSD Victory High Ball
przednie kolo Victory High Ball
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę